  • Data: 2002-03-20 21:34:41
    Temat: przyjęcie regulaminu
    Od: Metaxa aka Cytrynek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    postanowiłem zwrócić się do Was z prośbą o pomoc. Moja koleżanka w
    pracy skorzystała z usług pewnej firmy wysyłkowej w zakresie zakupu w
    częściach (sami wiećie: segregator, wkladki) encyklopedi o
    zwierzętach. Otrzymała pierwszą część za 9,99PLN, które sumiennie
    uiściła. Jednak w ciągu kilku następnych tygodni otrzymała kolejne
    trzy przesyłki z kolejnymi częsciami encyklopedi, jednak każda w cenie
    powyżej 30PLN. Dodam, iż przesyłki te były kierowane do niej listami
    zwykłymi (ale to akurat było zawarte w regulaminie, co IMHO jest
    dziwne). Koleżanka zadzwoniła do tej firmy, gdzie uzyskała nast.
    informacje:

    1. musi uiścić opłatę za wszytkie części a firma nie przyjmie zwrotu,
    2. wysyłajac opłatę za pierwszą przesyłkę wyraziła zgodę na
    przesyłanie jej dalszych przesylek oraz zaakceptowała regulamin
    promocji.
    3. pod koniec rozmowy dowiedziała się, że ma uważać co mówi bo rozmowa
    jest nagrywana.

    Stąd moje dwa pytania:

    1. czy jakakolwiek czynność, w tym wypadku zapłata, może być
    traktowana jako oświadczenie woli, co do przyjęcia regulaminu (patrz
    punkt 2.)
    2. czy moja koleżanka nie powinna być wcześniej uprzedzona o fakcie
    nagrywania rozmowy i czy nagranie takie nie powinno odbywac się za jej
    zgodą?

    Serdecznie pozdrawiam,

    --
    ()".'.() metaxa