  • 11. Data: 2008-07-30 16:29:23
    Temat: Re: przelew sporych sum
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SlawcioD pisze:

    > tak z ciekawosci (bo nie wiem) jaki podatek?

    Od czynności cywilno-prawnych (sprzedaż) oraz dochodowy (ze sprzedaży).

    Więc US będzie wiedział, skąd taka suma.

  • 12. Data: 2008-07-30 17:37:38
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 17:39:56 +0200, Mar napisał(a):

    > Czyli jak przelejemy 5x po 50k to bedzie ok ?

    Próg to 15 tysięcy euro.

    > To po co wogole ten przepis skoro go mozna w tak glupi sposob obejsc.

    Przeczytaj go najpierw.

    AK

  • 13. Data: 2008-07-30 20:25:52
    Od: "TomTom" <t...@i...pl>

    wiadomości news:8gh6m5-6od.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Od czynności cywilno-prawnych (sprzedaż) oraz dochodowy (ze sprzedaży).
    >
    > Więc US będzie wiedział, skąd taka suma.

    A czy przypadkiem przy podpisaniu aktu notarialnego się nie płaci tego
    podatku? Więc jak gość dostał kasę na konto to znaczy się podatki zapłacił,
    a chodzi mu jedynie o info od jakich kwot banki informują US / Prokuraturę
    itd że taka transakcja zaszła. Chyba że czytam bez zrozumienia...

  • 14. Data: 2008-07-30 20:35:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Od czynności cywilno-prawnych (sprzedaż) oraz dochodowy (ze sprzedaży).
    >
    > Więc US będzie wiedział, skąd taka suma.

    Bzudra. Od przelania pieniędzy z jednego swojego konta na drugie swoje
    konto podatek się nie należy. Czytaj wątek od początku ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-07-30 20:44:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> wrote:

    > Próg to 15 tysięcy euro.

    To chyba chodziło o transakcje gotówkowe, nie?

    P.

  • 16. Data: 2008-07-30 21:35:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Bzudra. Od przelania pieniędzy z jednego swojego konta na drugie swoje
    > konto podatek się nie należy. Czytaj wątek od początku ;)

    A ty czytaj cały wątek. I na prawdę staraj się rozumieć czytany tekst.

  • 17. Data: 2008-07-30 21:36:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    TomTom pisze:

    > A czy przypadkiem przy podpisaniu aktu notarialnego się nie płaci tego
    > podatku? Więc jak gość dostał kasę na konto to znaczy się podatki zapłacił,

    No właśnie. Więc może je sobie potem przelewać bez strachu, że US będzie
    się nagle dopytywać, skąd te pieniądze. Bo wie, skąd - ma kwit.

  • 18. Data: 2008-07-31 04:36:32
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 20:44:17 +0000 (UTC), Paszczak napisał(a):

    > To chyba chodziło o transakcje gotówkowe, nie?

    Też nie czytałeś ustawy, nie?

    AK

  • 19. Data: 2008-07-31 08:37:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A ty czytaj cały wątek. I na prawdę staraj się rozumieć czytany tekst.

    No więc czytam.

    Mateusz napisał, że chce przelać 200 000zł z jednego swojego konta na
    drugie. Następnie uzupełnił, że nie chce mu się chodzić po urzędach i
    tłumaczyć z tego przelewu.

    Na co Le5zek napisał, że i tak będzie musiał od tego zapłacić podatek.

    Ponieważ od przelania pieniędzy z lewej kieszeni do prawej, podatku
    się nie płaci, SlawcioD kontrolnie się spytał: jaki podatek?

    Na co Andrzej Lawa odpowiedział: PCC i dochodowy.

    A to jest nieprawda.

  • 20. Data: 2008-07-31 10:54:06
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 22:25:52 +0200, TomTom napisał(a):

> [...]
    > a chodzi mu jedynie o info od jakich kwot banki informują US / Prokuraturę
    > itd że taka transakcja zaszła. Chyba że czytam bez zrozumienia...

    Tak płaci się. Wszelkie opłaty wynikające z czyności cywilno-prawnych
    związanych ze zbyciem/nabyciem nieruchomości nalicza i pobiera Notariusz.

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.