  • Data: 2002-01-11 21:16:20
    Temat: przedawnienie podatku od odsetek [banki & prawo]
    Od: "blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lokaty 10 letnie tzw "antybelkowe" jak ktoś się uprze i przez 9 lat nic nie
    wyjmie mają być nieopodatkowane. Przypuśćmy, że po 9 latach wyjmę
    przykładowe 10 zł /umowa na to pozwala, Belka nie pozwala ;-/ - bank mi za
    karę potraci podatek od odsetek, które obliczał od 1.3.2002 roku. ZA
    DZIEWIĘĆ LAT WSTECZ.
    Tak ma to działać dla obu typów lokat długoterminowych - i tych z
    przekazywaniem odsetek na inne konto co jakis czas, i tych z kapitalizacją.
    Suma doliczonych co pewien czas odsetek musi być pamietana na wypadek gdyby
    klient cokolwiek wyjął z tej lokaty, a jak wyjmie to wtedy PODATEK !

    Pytanie - czy nie ma jakiegoś przedawnienia przy płacenia podatku?
    Jeśli chodzi o o podatek z rozliczanych co roku PITów, to pamietam, że mam
    mam trzymać dokumenty jeszcze 5 lat na wypadek gdyby US chciał mnie
    sprawdzić - czyżby z podatkiem ryczałtowym potrącanym przez bank było
    inaczej ?
    *** blad ***