    From: "M.K." <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: property reserve clause
    Date: Tue, 4 Jul 2006 11:59:45 +0000 (UTC)

    Witam!
    W ogólnych warunkach sprzedaży pewna firma pisze o "property reserve
    clause", która to klauzula (warunek?) mówi o tym, że towar pozostaje
    własnością sprzedającego dopóki nie zostanie zapłacona w pełni należność za
    w/w towar. Innymi słowy dostarczają towar do mojego magazynu, mam termin
    płatności wynoszący 14 dni i dopóki nie zapłacę pełnej należności towar
    należy do nich. Czy w polskim prawie coś takiego funkcjonuje? Znaczy myślę,
    że na pewno funkcjonuje, ale jak się to to nazywa, bo chciałbym sobie
    poczytać przepisy. Czy to "property reserve clause" ma jakąś polską nazwę?

    --
    Pozdrawiam,
    M.K.