  • 11. Data: 2009-11-27 19:10:40
    Temat: Re: proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 16:24:14 +0100, Micha? Gut napisał(a):

    > moze i dalbym sobie spokoj ale to on mnie oszukal (na mala kwote ale
    > jednak - 350 pln to dla mnie kwota niepomijalna).

    Wobec tego, skoro popełniono przestępstwo, weź się za ten wątek. Będzie
    prostsze i skuteczniejsze.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-11-27 21:38:34
    Temat: Re: proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Wobec tego, skoro popełniono przestępstwo, weź się za ten wątek. Będzie
    > prostsze i skuteczniejsze.

    wyslalem pismo z odstapieniem od umowy z powodu niezgodnosci z towarem (za
    potw odbioru, wczesniej zignowrowal propozycje wyslana mailem o naprawe
    szkody i wykonanie poprawnie pracy).

    Nie bardzo wiem jak udowodnic brak w ilosci towaru (bo byl), natomiast moge
    udowodnic niezgodnosc z ustaleniami i unikanie kontaktu ze mna.
    nie ma tu klarownie przestepstwa (ja nie widze, nie wiem jak udowodnic
    przestepstwo)

  • 13. Data: 2009-11-28 08:25:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 22:38:34 +0100, Micha? Gut napisał(a):

    > wyslalem pismo z odstapieniem od umowy z powodu niezgodnosci z towarem
    > (za potw odbioru, wczesniej zignowrowal propozycje wyslana mailem o
    > naprawe szkody i wykonanie poprawnie pracy).

    Najsamprzód mówiłeś, że jesteś przedsiębiorcą, teraz powołujesz się na
    przepisy konsumenckie.
    A kupowałeś od przedsiębiorcy czy od "zwykłego gościa"?

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-11-28 08:42:54
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Najsamprzód mówiłeś, że jesteś przedsiębiorcą, teraz powołujesz się na
    > przepisy konsumenckie.
    > A kupowałeś od przedsiębiorcy czy od "zwykłego gościa"?

    kupowalem od firmy

    mimo ze jestem przedsiebiorca to rekojmia przeciez mnie obejmuje a na jej
    podstawie moge odstapic od umowy

  • 15. Data: 2009-11-28 09:44:39
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

    > kupowalem od firmy
    >
    > mimo ze jestem przedsiebiorca to rekojmia przeciez mnie obejmuje a na jej
    > podstawie moge odstapic od umowy

    Ale przepisy o rękojmi znajdują się w KC, a nie w tej ustawie, której
    tytuł wspomniałeś. Ona tylko do konsumentów.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 16. Data: 2009-11-28 12:41:10
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Ale przepisy o rękojmi znajdują się w KC, a nie w tej ustawie, której
    > tytuł wspomniałeś. Ona tylko do konsumentów.

    ale ja nie mowilem o odstapieniu od umowy zawartej poza lokalem
    a o odstapieniu na podstawie art 560 par 1

    towaru nie wymienil i zignorowal rzadania

  • 17. Data: 2009-11-28 20:24:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 28 Nov 2009 13:41:10 +0100, Micha? Gut napisał(a):

    > towaru nie wymienil i zignorowal rzadania

    Musisz się zdecydować -- "wymienił" czy "odstąpić"?
    A także -- zniesławienie czy wyłudzenie, a jeśli zniesławienie -- to w
    jaki sposób?

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 18. Data: 2009-11-29 11:01:41
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Musisz się zdecydować -- "wymienił" czy "odstąpić"?
    > A także -- zniesławienie czy wyłudzenie, a jeśli zniesławienie -- to w
    > jaki sposób?

    mam prawo odstapic od umowy chyba ze sprzedawca wymienil niezwlocznie towar
    na wolny od wad
    nie wymienil na wezwanie wiec odstepuje od umowy.
    Problem wady znaczacej towaru to jeden watek (i osobny proces do
    rejonowego).

    a to o czym teraz pisze to proces o naruszenie dóbr osobistych za nazwanie
    mnie oszustem.

    ciekawostka: napisał do mnie inny klient tamtego goscia który od niego kupil
    maszyne poligraficzna z wadami ukrytymi (nie znam szczegolow - generalnie
    czlowiek czuje sie mocno - ze tak to nazwe wydymany) za ok 50kpln

    wiec robi sie ciekawie:)

    gdzie sie robi wplate 600pln - dolaczam dowod przelewu na dana kwote na
    rachunek sadu, czy to na koniec po procesie (jak juz jest wyrok) stosowna
    strona wplaca ta oplate? na numery kont podane na stronie i cennik.
    zakladam ze z pozwem powinienem dolaczyc potwierdzenie wplaty - ale jaki
    tytul?

  • 19. Data: 2009-11-29 14:14:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 12:01:41 +0100, Micha? Gut napisał(a):

    > gdzie sie robi wplate 600pln - dolaczam dowod przelewu na dana kwote na
    > rachunek sadu, czy to na koniec po procesie

    Rozumiem, że już pytasz o opłatę sądową, w postępowaniu gdzie roszczenie
    ma charakter niemajątkowy.
    Opłatę wnosisz przed wniesieniem pozwu, dowód zapłaty dołączasz do pozwu.

    > na numery kont podane na stronie i cennik.

    Albo znakami opłaty sądowej.

    > zakladam ze z pozwem powinienem dolaczyc potwierdzenie wplaty -
    > ale jaki tytul?

    Wniesienie pozwu p-ko X.Y.

    PS zrób coś z kodowaniem, strasznie krzaczysz.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 20. Data: 2009-11-29 14:20:20
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    > strona wplaca ta oplate? na numery kont podane na stronie i cennik.
    > zakladam ze z pozwem powinienem dolaczyc potwierdzenie wplaty - ale jaki

    Żeby było lege artis na potwierdzeniu przelewu powinieneś jeszcze
    napisać odręcznie, że jest to opłata sądowa wnoszona w postępowaniu x
    przeciwko y.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl