  • 1. Data: 2009-11-27 09:57:38
    Temat: Prawo [Ubezpieczenia]
    Od: "ben." <b...@c...pl>

    Witam miałem próbe kradzierzy samochodu, został uszkodzony i wyrwany
    alarm w samochodzie.
    Ubezpiczyciel stwierdził że nie pokryje naprawy alarmu ponieważ nie był
    on założony u dealera. Samochód przywieziony z USA nie jestem pierwszym
    właścicielem, więć nie jestem w stanie stwierdzić czy alarm był
    zamontowany przez dealera czy użytkownika.

    Jak napisano w umowie ubezpiczenia:

    WYPOSAśENIE PODSTAWOWE (FABRYCZNE) - w ubezpieczeniu
    AC sprzęt i urządzenia, zamontowane trwale w pojeździe
    w procesie produkcji lub w procesie przygotowania pojazdu fabrycznie
    nowego do sprzedaży, określone w umowie, służące do utrzymania
    i używania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem, a także służące
    bezpieczeństwu jazdy oraz zabezpieczeniu pojazdu przed kradzieżą;

    Myśle że alarm jest elementem zabezpieczającym pojazd przed kradzierzą.

    Czy ubezpieczyciel ma prawo odmówić odszkodowania??