  • 21. Data: 2009-11-29 14:44:37
    Temat: Re: proces za znies3awienie - jak zrobic to dobrze
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 15:20:20 +0100, kuba napisał(a):

    > Żeby było lege artis na potwierdzeniu przelewu powinieneś jeszcze
    > napisać odręcznie, że jest to opłata sądowa wnoszona w postępowaniu x
    > przeciwko y.

    Dlaczego odręcznie? W sensie oświadczenia dla sądu?

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2009-11-29 15:22:39
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Dlaczego odręcznie? W sensie oświadczenia dla sądu?

    Chodziło mi o to poniżej, tylko pisałem z pamięci.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 31 stycznia 2006 r. w
    sprawie sposobu uiszczania opłat sądowych w sprawach cywilnych

    Art. 3 ust. 4
    "W przypadku dołączenia do pisma dowodu wniesienia opłaty sądowej w
    formie wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej, na wydruku
    tym zamieszcza się potwierdzoną własnoręcznym podpisem informację, że
    figurująca na nim kwota stanowi opłatę za wnoszone pismo. "

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 23. Data: 2009-11-29 16:20:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

> [...]
    > tym zamieszcza się potwierdzoną własnoręcznym podpisem informację, że
    > figurująca na nim kwota stanowi opłatę za wnoszone pismo. "

    Na szczęście (?) są sądy, które brak takiej odręcznej informacji nie
    traktują jako jakiś brak.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-11-29 16:32:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 17:20:21 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Na szczęście (?) są sądy, które brak takiej odręcznej informacji nie
    > traktują jako jakiś brak.

    Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o tym przepisie. W życiu jeszcze nie
    słyszałem, by sąd kogokolwiek wezwał do uzupełnienia czy nawet odrzucił
    pozew (mi też nie).
    To coś jak sprawdzanie świadka z dowodem osobistym, z czym też się
    spotkałem na grupie tylko ;-)

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 25. Data: 2009-11-29 16:56:36
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o tym przepisie. W życiu jeszcze nie
    > słyszałem, by sąd kogokolwiek wezwał do uzupełnienia czy nawet odrzucił
    > pozew (mi też nie).

    Nie "odrzucił" :)

    Szczerze mówiąc, też się nigdy nie spotkałem, żeby ktoś się przyczepił,
    ale napisać coś takiego nic nie zaszkodzi, a będziemy zupełnie w zgodzie
    ze sztuką :)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 26. Data: 2009-11-29 17:07:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > To coś jak sprawdzanie świadka z dowodem osobistym, z czym też się
    > spotkałem na grupie tylko ;-)

    I w sędzi Wesołowskiej :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-11-29 20:37:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-29, Micha? Gut <m...@w...pl> wrote:

    > mam prawo odstapic od umowy chyba ze sprzedawca wymienil niezwlocznie towar
    > na wolny od wad

    A był to towar oznaczony co do gatunku czy tożsamości?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2009-11-29 21:08:37
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > pozew (mi też nie).
    > To coś jak sprawdzanie świadka z dowodem osobistym, z czym też się

    Dziwne, bo u mnie sprawdzają świadkom dowody prawie zawsze. Może mam
    takie szczęście. A adnotację odręczną daję zawsze. Nie sprawdzałem, czy
    odrzucą, ale nie chciałbym, żeby odrzucili klientowi z takiego powodu.

  • 29. Data: 2009-11-29 21:26:18
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > A był to towar oznaczony co do gatunku czy tożsamości?

    A jakie to ma znaczenie? Przecież roszczenie z 561 nie wyklucza
    zastosowania 560 KC.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 30. Data: 2009-11-29 21:37:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-29, kuba <p...@o...pl> wrote:

    > A jakie to ma znaczenie? Przecież roszczenie z 561 nie wyklucza
    > zastosowania 560 KC.

    A przepraszam, zapomniałem o p.3.

    --
    Marcin