-
1. Data: 2002-12-01 17:36:48
Temat: problemy z siecia Idea
Od: "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl>
Czy zaistniala sytuacja przedstawiona przeze mnie upowaznia mnie do zerwania
umowy z operatorem telefoni komorkowej Idea ?
Czy warto nadal z tym operatorem rozmawiac za pomoca konsultantow w BOK, czy
tez wystapic na inna droge ?
We wrzesniu przekonalem bliska mi osobe do zakupu telefonu w sieci Idea.
Osoba ta zdecydowala sie na Idee ze wzgledu na staly abonament za uslugi
internetowe.
Tzw. "Inter Optime" czyli oplate stala miesieczna za dostep do uslugi oraz
nielimitowany czasem i iloscia danych dostep do WAP.
Jednak po przystapieniu do sieci otrzymalismy zupelnie co innego.
Przez wrzesien, pazdziernik, listopad Idea naliczyla nam o wiele wyzsze
rachunki, niz wynikac
to mialo z umowy. Zamiast przydzielic nam zgodnie z promocja odpowiedni
abonament
przydzielono nam inny. W tym innym rachunki sa zalezne od ilosci
odebranych/wyslanych
danych. My nie majac swiadomosci korzystalismy dlugo z uslugi i w efekcie
zaplacilismy 10x wyzsze rachunki.
Za wrzesien, pazdziernik juz je zaplacilismy, za listopad zastanawiamy sie
czy zaplacic.
Sprawe zglosilismy konsultantom sieci Idea 4 listopada. Dano nam wowczas
odpowiedz,
ze usluga zostanie zmieniona na wlasciwa w najblizszym czasie.
Poza tym wraz z najblizszym rachunkiem zwroca nam koszty poniesione z ich
pomylki.
Przyszedl nastepny rachunek i okazalo sie, ze nie zrobili nic.
Po raz drugi zglosilismy sprawe konsultantom w salonie firmowym.
Ten przyznal racje, potwierdzil wplyniecie reklamacji i powiedzial, ze
w ciagu 30 dni dadza nam odpowiedz (ponoc przepisy kaza dac odpowiedz w
ciagu 30 dni).
Jednak jednoczesnie powiedzial, ze odpowiedz przyjdzie z nastepnym
rachunkiem, co znacznie
przekracza termin 30 dni liczac od 4 listopada gdy reklamacja wplynela.
Poza tym obnizka rachunku z tytutlu poniesionych juz przez nas kosztow
nastapic moze dopiero w styczniu.
Czy takie dzialanie operatora jest zgodne z sprawem ?
W koncu abonament, telefon, dostep do internetu, chyba tez podlegaja prawom
sprzedazy
i konsument ma prawo czuc sie oszukany w takiej sytuacji jak nasza ?
Zaluje, ze zaplacilismy juz 1 rachunek (znacznie zawyzony, oparty na
uslugach ktorych nie zamawalismy,
a ktore Idea nam wcisnela jako bardzo podobne do tych zamowionych).
Jakie teraz kroki podjac ?
-
2. Data: 2002-12-01 18:57:50
Temat: Re: problemy z siecia Idea
Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
Przede wszystkim sprawdź w posiadanej kopii umowy i jej załącznikach, czy
prawidłowo wpisano tam rodzaj taryfy. Jeśli po prostu nie sprawdziłeś tego,
to już Twoja wina. Jeśli w dokumentach jest wpisane prawidłowo, to IDEA ma
obowiązek nie tylko niezwłocznie zmienić Twoją taryfę na prawidłową, ale
również skorygować wszystkie wystawione faktury. Przedawnienie jest chyba
dwa lata, więc na dwa lata do tyłu muszą skorygować. Skoro nie możesz się
porozumieć z lokalnym Biurem Obsługi Klienta, to napisz pismo na adres
operatora (z faktury) żądające zmiany taryfy i skorygowania zgodnie z
wybrnął przez Ciebie taryfą faktur do tyłu. Możesz w nim zagrozić, że
zerwiesz umowę z ich winy. Przejrzyj umowę, ale możesz się na pewno powołać
na zmianę jej warunków z ich strony, albowiem zawarliście umowę na innych
warunkach, a na innych oni ją realizują.
--
Robert Tomasik
IDKey PGP: 0x9B725EF3
-
3. Data: 2002-12-01 19:04:18
Temat: Re: problemy z siecia Idea
Od: "kljhgd" <g...@k...eu.org>
Użytkownik "Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:asdhac$grj$1@news.tpi.pl...
>
> Jakie teraz kroki podjac ?
>
Udaj sie do Rzecznika Praw Konsumenta.
-
4. Data: 2002-12-01 19:25:53
Temat: Re: problemy z siecia Idea
Od: "Paweł Jóźwik" <jozwik@@dev.pl>
Ja bym poszedł do salonu głównego i poprosił kierownika, z którym bym to
rozwiązał. Albo zwrot kosztów albo zerwanie umowy itp.
---
Pozdrawiam Paweł Jóźwik
j...@d...pl
-
5. Data: 2002-12-01 19:38:04
Temat: Re: problemy z siecia Idea
Od: Nicek <n...@g...pl>
Przemyslaw Osuch wrote:
> Jakie teraz kroki podjac ?
1. Porozumiewaj się z Ideą tylko pisemnie składając pisma w salonie
firmowym i biorąc na kopii pieczątkę z datą i "Wpłynęło".
2. Wszystko zeleży od tego co naprawde masz napisane w umowie podpidanej
przez Ideę. Jeżeli nie masz tam wyraźnie napisane, że przyznają takie, a
takie zniżki, rabaty itp. to może być cienko.
-
6. Data: 2002-12-01 19:54:02
Temat: Re: problemy z siecia Idea
Od: "Pawel \"Pawlisko\" Majran" <p...@s...waw.pl>
"Przemyslaw Osuch" <p...@g...pl> wrote in message
news:asdhac$grj$1@news.tpi.pl...
> Ten przyznal racje, potwierdzil wplyniecie reklamacji i powiedzial, ze
> w ciagu 30 dni dadza nam odpowiedz (ponoc przepisy kaza dac odpowiedz w
> ciagu 30 dni).
Gowno prawda
Polecam: Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 roku w
sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 115 poz. 1230) z
ktorego wynikia 14 dni na odpowiedz lub pisemko od opa z przyczynami czemu
nie moga dac odpowiedzi w ciagu 14 dni.
Nalezy postraszyc OPa konsekwencjami prawnymi. Zazwyczaj przynosi to
natychmiastowy skutek. Prosic bezposrednio przelozonego a nie rozmawiac z
konsultantem. Zagrozic zerwaniem umowy z winy opa (czyli bez kary) i
zobaczyc co bedzie. Na pewno im nie odpuscic.
Ale przede wszystkim news:asdorg$dhg$2@news.tpi.pl i zobacz czy wszystkie
papiery masz w porzadku.
Pozdrawiam
Pawlisko
-
7. Data: 2002-12-02 01:27:45
Temat: Re: problemy z siecia Idea
Od: "grzess" <k...@w...pl>
mialem kiedys podobna sytuacje, tyle ze u innego operatora
zakupilem dwa aparaty i wybralem oferte gdzie rozmowy miedzy nimi beda duzo
tansze niz pozostale
pani w salonie jednak przekonala mnie aby wybrac jeszcze cos co nie wykluczy
w/w ofery a bedzie jeszcze bardziej korzystne
wybralem wiec za namowa pani inny abonament niz zamierzalem
jakiez bylo moje zdziwienie gdy po kilku godzinach usilowalem aktywowac te
dwa numery i zglosic oba do korzystania z promocyjnych polaczen miedzy soba
okazalo sie bowiem ze abonament ktory posiadam takich mozliwosci nie daje
wysluchalem zasad reklamacji ktore wcale optymistycznie sie nie
przedstawialy a na dodatek tego przy zmianie abonamentu ktorego teraz sie
domagalem nie bedzie mi przyslugiwac prawo do tych tanszych polaczen
poprostu sie wscieklem
udalem sie natychmiast do salonu gdzie zakupilem owe telefony i poprosilem
pania aby ona mi aktywowala te tansze polaczenia tlumaczac ze sam sobie nie
radze
pani tez sobie nie radzila gdyz mialem nie ten abonament ktory uprawnial do
tanszych polaczen
po kilku nerwowych telefonach ktore wykonala udalo sie sprawe zalatwic
pozytywnie
kosztowalo mnie to troche czasu i nerwow
nauczylo aby przy zakupie prosic sprzedawce o aktywacje wszystkich uslug i
od razu sprawdzic (w bok) z jakich promocyjnych uslug aktualnie korzystam
pozdrawiam
grzess