-
1. Data: 2008-08-09 05:56:41
Temat: problem z gwarancją
Od: "Marek" <m...@g...com>
Witam,
prosze o pomoc.
Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma 7
minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1
miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu,
nie wysyłają części.
Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W
sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie
delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony konsumenta
a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku pani
powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie.. bo nie ma
czasu.
Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki.
pozdr
-
2. Data: 2008-08-11 08:46:34
Temat: Re: problem z gwarancją
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Marek pisze:
> Witam,
>
> prosze o pomoc.
>
> Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria
> (trzyma 7 minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali
> latpopa 1 miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z
> nimi kontaktu, nie wysyłają części.
>
> Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W
> sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie
> delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony
> konsumenta a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku
> pani powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie..
> bo nie ma czasu.
Serwisant miał rację. Wygooglaj co to jest niezgodność produktu z
umową (działa tylko jeśli kupiłeś jako konsument). Możesz reklamować u
sprzedawcy. Jeśli boisz się ośmieszenia, wyślij laptopa im pocztą, w
przypadku uznania reklamacji mają zwrócić też koszty wysyłki. Co ważne,
brak odpowiedzi na taką reklamację w ciągu 14 dni oznacza jej uznanie,
to bardzo ważne, niejeden sprzedawca, co najpierw się z tego śmiał, sam
się na to naciął.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
-
3. Data: 2008-08-11 10:24:37
Temat: Re: problem z gwarancją
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 11 Aug 2008, Liwiusz wrote:
> Marek pisze:
>> Witam,
>>
>> prosze o pomoc.
>>
>> Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma
>> 7 minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1
>> miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu,
>> nie wysyłają części.
>>
>> Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W
>> sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie
>> delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony
>> konsumenta
[...]
> Serwisant miał rację. Wygooglaj co to jest niezgodność produktu z umową
> (działa tylko jeśli kupiłeś jako konsument).
Za to jak nie kupił jako konsument, działa rękojmia, o czym mamy na
sąsiedniej grupie .podatki (przypadkiem) :)
pzdr, Gotfryd
-
4. Data: 2008-08-11 10:57:03
Temat: Re: problem z gwarancją
Od: l...@g...com
On 9 Sie, 07:56, "Marek" <m...@g...com> wrote:
> Witam,
>
> prosze o pomoc.
>
> Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma 7
> minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1
> miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu,
> nie wysyłają części.
>
> Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W
> sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie
> delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony konsumenta
> a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku pani
> powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie.. bo nie ma
> czasu.
>
> Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki.
>
> pozdr
Chodzi Ci zapewne o przepis który nakazuje ustosunkowanie się do
reklamacji w ciągu 14 dni. Ustosunkowanie, czyli uznanie lub nie.
Jeżeli sklep nie udzieli odpowiedzi w tym terminie automatycznie
oznacza to, że uznał reklamację. Nie oznacza to jednak, że musi
dokonać naprawy lub wymiany w ciągu 14 dni. Aby skorzystać z tych
uprawnień musisz być konsumentem i reklamować towar z powodu
niezgodności z umową.
Kupowałeś na firmę, czy jako osoba prywatna?
Co ich rozbawiło w sklepie? Nie są zainteresowani naprawą czy
twierdzą, że sprzęt jest sprawny?
-
5. Data: 2008-08-11 13:27:10
Temat: Re: problem z gwarancją
Od: "vV." <p...@o...pl>
>
> Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki.
>
> pozdr
O tu: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
topic=10
sobie poczytaj...
Pozdrawiam,
vVojtek
www.frozentime.prv.pl