  • 1. Data: 2008-08-09 05:56:41
    Temat: problem z gwarancją
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    Witam,

    prosze o pomoc.

    Kupiłem laptopa Belinea 3 miesiące temu. Po miesiącu padła bateria (trzyma 7
    minut). Wysłałem do naprawy do serwisu. W serwisie trzymali latpopa 1
    miesiąc i ... nic - maxdata jest w stanie upadłości nie ma z nimi kontaktu,
    nie wysyłają części.

    Serwisant powiedział mi że moge oddać sprzęt do sklepu gdzie kupiłem. W
    sklepie mają 14 dni na naprawe lub zwrot sprzętu. Po rozmowie w sklpeie
    delikatnie mówiąc "wyśmiali mnie". Dzwoniłem do rzecznika ochrony konsumenta
    a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku pani
    powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie.. bo nie ma
    czasu.

    Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki.

    pozdr

  • 2. Data: 2008-08-11 08:46:34
    Temat: Re: problem z gwarancją
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > konsumenta a ten.. jest na urlopie w Gdynia przez 3 tygodnie,. W Gdańsku
    > pani powiedziała mi że może owszem napisac pisemko ale za 3 tygodnie..

    Serwisant miał rację. Wygooglaj co to jest niezgodność produktu z
    umową (działa tylko jeśli kupiłeś jako konsument). Możesz reklamować u
    sprzedawcy. Jeśli boisz się ośmieszenia, wyślij laptopa im pocztą, w
    przypadku uznania reklamacji mają zwrócić też koszty wysyłki. Co ważne,
    brak odpowiedzi na taką reklamację w ciągu 14 dni oznacza jej uznanie,
    to bardzo ważne, niejeden sprzedawca, co najpierw się z tego śmiał, sam
    się na to naciął.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-11 10:24:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Aug 2008, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Serwisant miał rację. Wygooglaj co to jest niezgodność produktu z umową
    > (działa tylko jeśli kupiłeś jako konsument).

    Za to jak nie kupił jako konsument, działa rękojmia, o czym mamy na
    sąsiedniej grupie .podatki (przypadkiem) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-08-11 10:57:03
    Od: l...@g...com

    On 9 Sie, 07:56, "Marek" <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > czasu.
    >
    > Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki.

    Chodzi Ci zapewne o przepis który nakazuje ustosunkowanie się do
    reklamacji w ciągu 14 dni. Ustosunkowanie, czyli uznanie lub nie.
    Jeżeli sklep nie udzieli odpowiedzi w tym terminie automatycznie
    oznacza to, że uznał reklamację. Nie oznacza to jednak, że musi
    dokonać naprawy lub wymiany w ciągu 14 dni. Aby skorzystać z tych
    uprawnień musisz być konsumentem i reklamować towar z powodu
    niezgodności z umową.

    Kupowałeś na firmę, czy jako osoba prywatna?
    Co ich rozbawiło w sklepie? Nie są zainteresowani naprawą czy
    twierdzą, że sprzęt jest sprawny?

  • 5. Data: 2008-08-11 13:27:10
    Od: "vV." <p...@o...pl>

    > Co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony sprzęt, nowy, bądz zwrot gotówki.
    >
    > pozdr

    O tu: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
    topic=10
    sobie poczytaj...