  • 1. Data: 2003-06-19 19:03:42
    Temat: prawo pracy - umowa zlecenie w warunkach faktycznych stosunku pracy
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam!

    Interesuje mnie jakie sa faktyczne konsekwencje (korzysci) dla pracownika,
    ktory:

    wykonywal przez dluzszy czas prace (cechy stosunku pracy, podporzadkowanie
    etc.etc.)
    lecz formalnie na umowie zlecenia

    umowa zlecenie na czas okreslony

    pracodawca (formalnie - zleceniodawca) chce rozwiazac (wypowiedziec)
    wczesniej umowe,
    z uwagi na fakt zajscia w ciaze zleceniobiorcy (pracownika)

    Co moze uzyskac taki pracownik skladajac pozew do sadu pracy?

    Nie interesuje mnie ewentualna grzywna dla pracodawcy (wykroczenie - nie
    zawarcie umowy o prace
    w warunkach faktycznych pracy, etc.etc.) i konsekwencje jakie on poniesie,
    ale to co moze otrzymac, uzyskac taki pracownik (odszkodowanie, swiadczenia,
    zakaz wypowiedzenia
    umowy (??) itp.itd

    dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    mdr.

  • 2. Data: 2003-06-19 19:19:13
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w warunkach faktycznych pracy, etc.etc.) i konsekwencje jakie on poniesie,
    > ale to co moze otrzymac, uzyskac taki pracownik (odszkodowanie,

    Może uzyskać uznanie tej pracy jako stosunku pracy i wszystkie konsekwencje
    z tego wynikające.
    Uważam, że takich spraw powinno być dużo więcej.

  • 3. Data: 2003-06-19 21:19:48
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    > Może uzyskać uznanie tej pracy jako stosunku pracy i wszystkie
    konsekwencje
    > z tego wynikające.
    > Uważam, że takich spraw powinno być dużo więcej.

    ok. tzn co? okres wypowiedzenia itp.
    konkretnie, finansowo...
    a jak jest w ciazy to ze nie moze rozwiazac umowy ( zlecenia de facto, de
    iure o prace)?

    pozdrawiam
    mdr