  • Data: 2005-11-30 17:54:34
    Temat: prawo drogowe [konwencja CMR] poszukuję pomocy
    Od: bisc71 <...@s...am> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam gorąco prośbę do osób zorientowanych w temacie. Otóż mam
    poważny problem ze spedytorem - sprawa dotyczy niedotrzymania terminu
    realizacji zlecenia oraz niedostarczenia przez spedytora części towaru.
    Z winy spedytora dostawa została opóźniona o 5 dni, a częśc towaru
    pomimo jej obecności w depozytach nie została w ogóle
    dostarczona.Sytuacja ta naraziła mnie na koszty.
    I tu problem zasadniczy:jako powód nieuznania reklamacji spedytor
    powołuje się na zapis konwencji CMR,
    DZ.U. 1962 Nr49 poz258 -http://www.spedycje.pl/index.php?s=info&ids=2.10
    a dokładnie na rodz. V art. 30 pkt.1-3

    twierdząc iż pismo reklamacyjne wpłynęło po ustawowym terminie 21 dni od
    dnia odbioru towaru. Jak rozumieć zapis ustawy o "postawieniu towaru do
    dyspozycji odbiorcy" gdy część towaru nie została odebrana ???
    Zobowiązanie spedytora do dostarczenia brakujących towarów również nie
    zostało wykonane w terminie /a właściwie dwóch terminach/, które podał.
    W moim rozumieniu przesunęło to nieco termin owych 21 dni. W zaistniałej
    sytuacji zmuszony byłem odebrać towar za pośrednictwem innej firmy
    spedycyjnej obawiając się, iż sprawa odbioru "brakującego" towaru może w
    dalszym ciągu się opóźniać narażając mnie na jeszcze większe koszty.
    I tu pytanie zasadnicze: co dalej ???

    Z góry dzięki za wszelką pomoc