  • Data: 2007-04-03 07:21:44
    Temat: prawo autorskie ? moze inne ?
    Od: "Set" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam sprawa przedstawia sie astepujco:
    Firma posiada stare oprogramowanie bez serwisu, kost zakupu nowego to
    kolosalne kwoty.
    Za poprzedniej dyrekcji w firmie (fajny gosciu byl) napisalem kilka
    programikow, ktore utrzymuja wspomniane oprogramowanie na chodzie i ziweksza
    jego przydatnosc.
    Prowadze dzialalnosc i z potrzeby kupilem swego czasu kompilatory (prywatnie
    zaznaczam), za napisane (wolnymi chwilami w domu) dodatki nie wzialem ani
    grosza, nie pisalem zadnego zrzeczenia ani przekazania praw do moich
    programikow. (programiki wymagaja od czasu do czasu modyfikacji chocby ze
    wzgledu na zmiany strukturalne w firmie , zmiany przepisow itp)
    Zmienila sie dyrekcja, nie bardzo z nowa sie lubimy, dostalem lepsza oferte
    pracy, wiec zaproponowalem okupienie programikow firmie lub w przypadku
    utrudniania odejscia z firmy zaproponowalem skasowanie tego co moje.
    (Pisalem kilka razy o potrzebie zmiany systemu na nowy, zeby zaskoczenia nie
    bylo, wiec dyrekcja wie na czym jedzie).
    Wczoraj uslyszalem co nastepuje od szefa "programy napisane dla firmy sa
    wlasnoscia firmy (nie wazne przez kogo napisane, nie wazne ze narzedzia byly
    prywatne i nie wazne ze grosza nie dostalem) bo ja sie na prawie autorskim
    znam"
    Zadne zrgumenty , ze podobnie np microsoft mozna zalatwic, jast potrzeba to
    sie instaluje windy i nikomu nic do tego , a ze piraty to co tam.
    Tlumacze, ze rownie dobrze moge sobie prywatnie samochod kupic i szefa darmo
    wozic, bo akurat ma takie zyczenie tez nie robi wrazenia.
    Prosze o pomoc jak to ma sie w rzeczywistosci , czy rzeczywiscie ma jakies
    prawa do mego dorobku, czy tak tylko chce mnie ....?