  • Data: 2007-04-03 09:55:08
    Temat: Re: prawo autorskie ? moze inne ?
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 03 Apr 2007 17:30:51 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Już tłumaczę Kompilatory i tym podobne ustrojstwa maja różne
    > standardowe biblioteki. Licencja na ich stosowanie udzielona jest
    > zapewne nabywcy kompilatora. Zastanawiam się jakie powstają zalezności
    > prawne w omawianej tu sytuacji: Nie ulega wątpliwości, że kod stworzony
    > przez osobę w ramach stos. pracy, należy do pracodawcy (p.majątkowe),
    > ale co z kodem (tu w postaci wykonawczej) który jest dołączany przez
    > kompilator - przecież fakt stosunku pracy nie spowoduje automatycznie,
    > że licencja na użycie tego kodu (rozporządzanie nim) przejdzie na
    > pracodawce.

    No więc jakoś przez skórę wyczułem o co z grubsza chodzi ;-)
    Jak dla mnie miałaby tu miejsce klasyczna wada prawna: oprogramowanie, do
    którego prawa przysługują pracodawcy, obarczone byłoby wadą prawną.

    Natomiast co do odpowiedzialności za skutki wady to jak mówiłem - zgodnie
    z kp pracownik może zostać zobowiązany do naprawienia wynikającej z tego
    szkody (jeśli poniesie ją pracodawca), aczkolwiek tu droga byłaby długa i
    zakrętów pełna ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==