    From: ML <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie - licencja GNU GPL
    Date: Fri, 07 Mar 2008 18:04:32 +0100

    Witam,
    mam pytanie związane z prawem autorskim. Czy jeśli jakiś program jest
    wydany na licencji GNU GPL (np. Gimp), to czy zgodnie z polskim prawem
    można takiego programu używać?
    W ustawie o prawie autorskim jest napisane, że twórcy przysługuje
    wyłączne prawo do korzystania z utworu (art. 17), a licencja obejmuje
    tylko pola eksploatacji wyraźnie w niej wymienione (art. 41, p. 2). W
    licencji GNU GPL, z tego co zauważyłem, nie ma nigdzie wprost napisane,
    że udzielone jest pozwolenie na używanie programu, obejmuje ona tylko
    kopiowanie, modyfikację itp. Znalazłem tam tylko fragment mówiący, że
    licencja ta "nie ogranicza" używania, ale to chyba nie to samo, co
    udzielenie pozwolenia. Wobec tego, jeśli używanie takiego programu jest
    legalne, to na jakiej podstawie?