  • Data: 2008-03-08 19:14:25
    Temat: Re: prawo autorskie - licencja GNU GPL
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Mar 2008, ML wrote:

    > Żeby była pełna jasność: piszę o licencji w wersji 2, na której jest
    > rozprowadzany np. Gimp (z tego co widzę, w wersji 3 jest już wprost napisane,
    > że można używać programu). W orginale jest tam napisane:
    >
    > "Activities other than copying, distribution and modification are not covered
    > by this License; they are outside its scope. The act of running the Program
    > is not restricted, and the output from the Program is covered only if its
    > contents constitute a work based on the Program (independent of having been
    > made by running the Program)."

> [...]

    IMO trzeba się skupić na prawie do *nabycia* programu.

    Jest regulacja szczegółowa na wypadki, jeśli umowa *istnieje* lecz *nie
    reguluje* zakresu praw nabywcy, IMO właśnie ona tu ma zastosowanie,
    a brzmi literalnie tak (art. 65):
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29
    +++
    Art. 41.
    1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej:
    [...]
    2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majštkowych lub umowa
    o korzystanie z utworu, zwana dalej „licencjš”, obejmuje pola
    eksploatacji wyraŸnie w niej wymienione.
    [...]
    Art. 65.
    W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się,
    że twórca udzielił licencji.
    ---

    PRZENIESIENIA prawa nie ma, prawda? No to...

    pzdr, Gotfryd