  • 31. Data: 2007-12-16 12:59:58
    Temat: Re: prawo autorskie - dowody na to, że jest się autorem
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 16 Dec 2007 00:43:43 +0100, Paweł napisał(a):

    > Pomysł jest dobry, tylko jeśli będę miał potrzebę
    > uzyskania takiego potwierdzenia raz w tygodniu, to uzbiera
    > sie spora suma. Dlatego myślę raczej nad możliwościami
    > potwierdzania (takimi jak kwalifikowany znacznik czasu
    > oraz ewentualnie kwalifikowany podpis elektroniczny)
    > wynikającymi z ustawy o podpisie elektronicznym.
    Jakoś wszyscy proponują różne metody wymagające wyniesienia
    kodów źródłowych. Poza utrudnieniami praktycznymi ma to
    jeszcze tę wadę, że może w rażący sposób łamać regulamin
    pracodawcy (dobrze zapamiętałem? jesteś zatrudniony?) i
    oprócz odpowiedzialności regulaminowej narazić Cię na
    zarzuty z okolic uoznk (czy podobnie, nieuczciwa
    konkurencja). A pomyślałeś żeby do udokumentowania swojego
    wkładu wykorzystać dokumentację projektu? Każdy większy od
    prostego notatniczka projekt przecież powinien posiadać
    jakąś dokumentację, kto za jaki fragment odpowiada, jakieś
    terminarze opracowania poszczególnych etapów, protokóły
    odbioru, kontroli itp. Może tu poszukaj rozwiązania?

    --
    pozdro
    poreba

  • 32. Data: 2007-12-16 23:37:32
    Od: Paweł <p...@b...spamu.pl>

    poreba pisze:
> [...]
    > jeszcze tę wadę, że może w rażący sposób łamać regulamin
    > pracodawcy (dobrze zapamiętałem? jesteś zatrudniony?)
    W regulaminie nie ma stwierdzeń zabraniających tego. Poza tym wydaje mi
    się, że nie naruszy to prawa, bo skoro "Programy komputerowe podlegają
    ochronie jak utwory literackie" (art. 74) to chyba autor może posiadać
    swoje dzieło.

    > oprócz odpowiedzialności regulaminowej narazić Cię na
    > zarzuty z okolic uoznk (czy podobnie, nieuczciwa
    > konkurencja).
    Art. 3. mówi "Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z
    prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
    przedsiębiorcy lub klienta."
    Zatem jeśli moje działanie nie narusza interesu pracodawcy (a sądzę, że
    tak jest) to nie jest ono czynem nieuczciwej konkurencji.
    Co innego, gdybym chciał rozpowszechnić lub przekazać komuś kod programu.

> [...]
    > terminarze opracowania poszczególnych etapów, protokóły
    > odbioru, kontroli itp. Może tu poszukaj rozwiązania?
    Niestety taka dokumentacja istnieje tylko w formie elektronicznej i
    praktycznie jest "niszczona" po ukończeniu projektu.