    From: Paweł <p...@b...spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - dowody na to, że jest się autorem
    Date: Mon, 17 Dec 2007 00:37:32 +0100

    poreba pisze:
    > Jakoś wszyscy proponują różne metody wymagające wyniesienia
    > kodów źródłowych. Poza utrudnieniami praktycznymi ma to
    > jeszcze tę wadę, że może w rażący sposób łamać regulamin
    > pracodawcy (dobrze zapamiętałem? jesteś zatrudniony?)
    W regulaminie nie ma stwierdzeń zabraniających tego. Poza tym wydaje mi
    się, że nie naruszy to prawa, bo skoro "Programy komputerowe podlegają
    ochronie jak utwory literackie" (art. 74) to chyba autor może posiadać
    swoje dzieło.

    > oprócz odpowiedzialności regulaminowej narazić Cię na
    > zarzuty z okolic uoznk (czy podobnie, nieuczciwa
    > konkurencja).
    Art. 3. mówi "Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z
    prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
    przedsiębiorcy lub klienta."
    Zatem jeśli moje działanie nie narusza interesu pracodawcy (a sądzę, że
    tak jest) to nie jest ono czynem nieuczciwej konkurencji.
    Co innego, gdybym chciał rozpowszechnić lub przekazać komuś kod programu.

    > A pomyślałeś żeby do udokumentowania swojego
    > wkładu wykorzystać dokumentację projektu? Każdy większy od
    > prostego notatniczka projekt przecież powinien posiadać
    > jakąś dokumentację, kto za jaki fragment odpowiada, jakieś
    > terminarze opracowania poszczególnych etapów, protokóły
    > odbioru, kontroli itp. Może tu poszukaj rozwiązania?
    Niestety taka dokumentacja istnieje tylko w formie elektronicznej i
    praktycznie jest "niszczona" po ukończeniu projektu.