  • 1. Data: 2007-02-27 03:27:40
    Temat: prawo a problemy z wynajmujacymi mieszkanie KC?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    jestem wlascicielka mieszkania, ktore wynajelam dwom osobom, sporzadzilam
    umowe, odprowadzalam podatki, jednak wynajmujacy nie przestrzegali zasad
    zawartych w umowie, tzn notorycznie zalegali z oplata ( do 2 tyg opoznienia,
    placenie w ratach), dokoptowali nowego lakatora, wzieli psa, itd. Wobec
    powyzszego postanowilam zakonczyc wynajem, a wlasciwie to owe loaktorki
    postanowily zerwac umowe.
    Nie wiem jakich mozna urzyc instrumentow prawnych czy silowych;), mam
    podejrzenie, ze nie bede mogla uzyskac ostatniego czynszu od lokatorek, bo
    pewnie powiedza ze mam kaucje, ktora zgodnie z pisemna umowa ma byc
    rozliczona po miesiacu od wyprowadzenia sie lokakatorow. Co mozna zrobic w
    sytuacji, gdy lokator nie wywiazuje sie i nie placi?
    Czy to prawda, ze KC stanowi, ze w przypadku pojawienia sie dodatkowych osob
    zamieszkujacych w mieszkaniu mozna rozwiazac natychmiaatowo umowe.
    Mam okreslony okres wypowiedzenia jako miesiac, teraz ojciec lokatorek
    szantazuje mnie, ze do roku czasu wynajmu obowiazuje 2 tyg wypowiedzenia.
    Czy ma racje?
    Jak na przyszlosc zabezpieczyc sie przed takimi sytuacjami?
    Z gory dziekuje.
    Przepraszam za nielad w wiadomosci, ale wlasnie wrocilam z podrozy i ledwo
    przytomna i podlamana cala ta sytuacja ( wynajem to moje jedyne zrodko
    dochodu, bo stracilam niedawno prace).
    Pozdrawiam, J.

  • 2. Data: 2007-02-27 09:42:06
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>

    Joanna napisał(a):

> [...]
    > zawartych w umowie, tzn notorycznie zalegali z oplata ( do 2 tyg opoznienia,

    co to jest dwa tygodnie :-) dopiero kiedy będą ci zalegać za pełne trzy okresy (
    najprawdopodobniej
    miesiące ) możesz na piśmie poinformować ich o chęci rozwiązania umowy o najem a i
    tak jednocześnie
    musisz im ustalić kolejne 30 dni na zapłacenie zaległości - poczytaj art 11 ust 2 pkt
    2 ustawy na
    stronie http://tinyurl.com/2vl8dt

    dokoptowali nowego lakatora,

    powyższa ustawa art 11 ust 2 pkt 3 - z miesięcznym wypowiedzeniem

    > wzieli psa, itd.

    Czy masz zastrzeżenie w umowie o niemożności trzymania psa przez najemcę??

> [...]
    > rozliczona po miesiacu od wyprowadzenia sie lokakatorow. Co mozna zrobic w
    > sytuacji, gdy lokator nie wywiazuje sie i nie placi?

    Jeżeli kaucja pokryje wszystkie Twoje żądania to w czym problem ???

    > Czy to prawda, ze KC stanowi, ze w przypadku pojawienia sie dodatkowych osob
    > zamieszkujacych w mieszkaniu mozna rozwiazac natychmiaatowo umowe.

    Napisałem wyżej

    > Mam okreslony okres wypowiedzenia jako miesiac, teraz ojciec lokatorek
    > szantazuje mnie, ze do roku czasu wynajmu obowiazuje 2 tyg wypowiedzenia.

    Poczytaj dokładnie art 11

    > Czy ma racje?
    > Jak na przyszlosc zabezpieczyc sie przed takimi sytuacjami?

    Choć raz w życiu przeczytać tą ustawę :-)

    Karol MARCHEWKA

    www.marchewka.za.pl

  • 3. Data: 2007-02-27 10:34:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    ty sie ciesz ze sie chca wyprowadzic, mieszkanie teraz wynajac to nie
    problem, gorzej jakby nie placili i mieszkali dalej, nie dosc ze
    musialabys ponosic oplaty za to mieszkanie to jeszczebys miala problem aby
    ich z tamtad usunac