  • 41. Data: 2010-07-01 15:10:20
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i0hsch$r7e$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Nie szkodzi. Ja też jestem za zniesieniem obowiązku ZUS.
    > Tylko jak i z czego zrealizować zobowiązania wobec dotychczasowych
    > ograbionych?

    Jakby nie patrzeć, jakoś trzeba. Były pomysły, aby dawać na to
    pieniądze z prywatyzacji. Nawet logiczne, bo to emeryci na to pracowali.

    Obecnie trzeba by wprowadzić podatek celowy, przeznaczany tylko na
    emerytów i z każdym rokiem zmniejszany.

    > , albo znacznego ograniczenia podatków.
    > Nie. Polityka to nie matematyka - skąd wiadomo czy marginalny ma słuszne
    > poglądy? Zwykle tak mu się tylko zdaje.

    Argument był "nie warto głosować, bo jest marginalny".

    > Czy ciebie nie stać na trochę lepszy towar? :)

    A "Was" stać? ;)

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2010-07-01 15:11:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Agent0700 pisze:

    > Studia nie są obowiązkowe a jeszcze trochę i mało kto nie będzie miał
    > "wyższego" :-)
    >
    > Więc co mówić o podstawówce?

    W dodatku większość studiów jest płatna. Bardzo dobry przykład.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2010-07-01 15:21:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0ib4u$8b4$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jakby nie patrzeć, jakoś trzeba.
    W każdym razie dobrze by było i krok taki wydaje się na chwilę obecną
    niezbędny.

    >Były pomysły, aby dawać na to pieniądze z prywatyzacji. Nawet logiczne, bo
    >to emeryci na to pracowali.
    > Obecnie trzeba by wprowadzić podatek celowy, przeznaczany tylko na
    > emerytów i z każdym rokiem zmniejszany.
    Znaczy w miarę jak będą umierać?
    A jak ktoś złośliwie pożyje za długo?
    Zresztą to bzdura. Jest masa takich, co jeszcze emerytami nie są, a już
    sporo do systemu wpakowali przymusowo (jak ja). I oni mają swoje prawa.

    > Argument był "nie warto głosować, bo jest marginalny".
    I jest w tym jakaś doza słuszności.

    > A "Was" stać? ;)
    Nas tak, ale My nie potrzebujemy. :)

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2010-07-01 16:11:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Znaczy w miarę jak będą umierać?
    > A jak ktoś złośliwie pożyje za długo?

    Co to znaczy "za długo"?

    > Zresztą to bzdura. Jest masa takich, co jeszcze emerytami nie są, a już
    > sporo do systemu wpakowali przymusowo (jak ja). I oni mają swoje prawa.

    Też trzeba je respektować. Wyliczyć ile włożyli, i na starość -
    wypłacić proporcjonalną emeryturę.

    Natomiast z faktu, że trzeba robić to, co powyżej, nie oznacza, że
    należy nadal obiecywać i wciągać w ten złodziejski proceder kolejne
    niewinne pokolenia. Bo w końcu dojdzie do sytuacji, że naprawdę nie
    będzie z czego płacić. Wówczas o takich dobrodziejstwach jak "wypłata
    emerytom" będzie można pomarzyć. Mamy tylko jedną wyspę, a i tak nie
    wiadomo, czy ktoś kupiłby ją za nasze socjalistyczne długi.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2010-07-01 16:29:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0ienl$hoa$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Co to znaczy "za długo"?
    Przecież to proste. Jak nie zdołał uskładać na tyle, ile bezczelnie żyje.
    I pamiętaj, że ZUS to nie tylko emerytury. To także renty.

    > Też trzeba je respektować. Wyliczyć ile włożyli, i na starość - wypłacić
    > proporcjonalną emeryturę.
    Proporcjonalną do czego?

> [...]
    > można pomarzyć. Mamy tylko jedną wyspę, a i tak nie wiadomo, czy ktoś
    > kupiłby ją za nasze socjalistyczne długi.
    Znowu pierdolenie...

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2010-07-01 16:34:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i0ienl$hoa$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Przecież to proste. Jak nie zdołał uskładać na tyle, ile bezczelnie żyje.

    Przecież nie mówimy o uskładaniu sobie, tylko o życiu z państwowej
    emerytury.

    > I pamiętaj, że ZUS to nie tylko emerytury. To także renty.

    O tak, i największą rzeszę rencistów w Europie. Pracujących w ochronie ;)

    > Proporcjonalną do czego?

    Do długości i wysokości odprowadzanych składek.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2010-07-01 16:46:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0ig3c$kgq$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Przecież nie mówimy o uskładaniu sobie, tylko o życiu z państwowej
    > emerytury.
    Nie, nie o tym mówimy. Mówimy o emeryturach w ogóle.
    Powtórzę więc pytanie - co będzie wg ciebie jak nie odłoży na swoje
    bezczelnie długie życie?

    > O tak, i największą rzeszę rencistów w Europie. Pracujących w ochronie ;)
    Źródło takich twierdzeń by się przydało, bo inaczej to kupa śmiechu (jak z
    Korwina i jego zwolenników).
    Ale - skąd kasa na tych naprawdę niezdolnych do pracy?

    > Do długości i wysokości odprowadzanych składek.
    A co jak bezczelnie nie dał rady i został przedtem kaleką?

    --
    Jotte

  • 48. Data: 2010-07-01 16:54:08
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-01 12:23, Rafał pisze:
    > nie chodze na wybory od dawna bo nie ma to sensu
    > zmienia sie tylko ekipa a z?odziejstwo to samo

    Myślę, że w tych zdaniach odpowiadasz sobie sam na swoje własne
    wątpliwości/pytania z postu rozpoczynającego ten wątek.
    Krótko: nie głosujesz, nie decydujesz, miej pretensję że "jest jak jest"
    do siebie samego.
    pwz

  • 49. Data: 2010-07-01 16:59:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:i0ig3c$kgq$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Nie, nie o tym mówimy. Mówimy o emeryturach w ogóle.
    > Powtórzę więc pytanie - co będzie wg ciebie jak nie odłoży na swoje
    > bezczelnie długie życie?

    Odłożenie czegoś nie jest warunkiem koniecznym otrzymywania emerytury
    z ZUS, a o tym mówimy.

    > Źródło takich twierdzeń by się przydało, bo inaczej to kupa śmiechu (jak
    > z Korwina i jego zwolenników).
    > Ale - skąd kasa na tych naprawdę niezdolnych do pracy?

    A skąd mają brać kasę - na przykład - leworęczni? Albo bezzębni?
    Przecież to nie pytanie do państwa.

    > A co jak bezczelnie nie dał rady i został przedtem kaleką?

    Znów - nie mówimy o rentach, tylko o tym, co przysługiwałoby komuś,
    kto już składki płacił, przed czasem gdy państwowy system emerytalny
    byłby likwidowany.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2010-07-01 17:02:22