  • 21. Data: 2010-07-01 11:55:37
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > To nie jest przypuszczenie. To jest stwierdzone. Jak myślisz, dlaczego
    > nastąpił taki rozwój dotykowych interfejsów OBRAZKOWYCH?

    Bo są prostsze i bardziej uniwersalne. Zresztą czego ma to dowodzić?
    Ze i obowiązkowa szkoła nie uczy czytać?

    > Nie wstyd. Ja twoje podejście odbieram jako naiwny libertarianizm.

    A ja Twoje jak naiwną wiarę w socjalizm ;)

    > Źle. Twoje przykłady są jak wyznania współczesnego mieszczucha zachwycającego
    > się szlachtą z XVI i XVII wieku, tylko że... większość i tak pochodzi
    > od chłopów pańszczyźnianych. Ja akurat zwiedziłem, nie ukrywam że zza szyby
    > samochodu i nie miałem ochoty wychodzić na zewnątrz, dzielnicę murzyńską
    > w Los Angeles i takiej nędzy NIGDZIE u nas nie widziałem. Ty widzisz
    > Wall Street i Manhattan a zgrabnie przemilczasz, że już 20% obywateli
    > USA wisi na klamce DOŻYWIAJĄCEJ pomocy społecznej.

    Jest klamka, to i uwiesza się coraz więcej. Jedno pokolenie, drugie
    już dwa razy większe itd. Opłaca się. Zmienić klamkę na zamek, to nie
    będą wisieć.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-07-01 11:58:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i0hup0$380$...@n...onet.pl...

    > Ach, gdyby to jeszcze była prawda. Naprawdę wierzysz w to, że w dobie
    > komputerów dzieciom nie będzie się chciało uczyć czytać?

    naprawde wierzysz w to, ze kazde dziecko bedzie mialo komputer, o dostepie
    do internetu nie wspominajac, jak mu starzy nie kupia i nie ukradnie, to
    gdzie go zobaczy jesli nie w szkole?
    do ktorej przeciez nie pojdzie, bo obowiazku nie bedzie, a bedzie trzeba
    kase zaplacic, ktorej tez nie ma, albo lepiej ja bedzie wydac na cos innego

    > Mamy internet i XXI wiek, a Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowiązkowej
    > szkole jako jedynym gwarancie braku analfabetyzmu.

    no popatrz, a to w takim razie skad ten lament o anafabetyzmie funkcjonalnym
    i wtornym ktory w polsce jest coraz wiekszy

    i nie mowie ze to gwarant i do tego jedyny, ale przynajmniej jest i tych
    najbiedniejszych iu najbardziej opornych czegos nauczy, jesli jego
    zabraknie, to nikt ich nie zagoni do nauki

    Wstyd.

  • 23. Data: 2010-07-01 12:01:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > (emeryt raczej po cichu umrze, niż napadnie na bank), to jednak planem
    > minim byłoby zastąpienie obecnej formy emerytur, formą minimalnego

    akurat nie pisalem o emeryturach, pisalem chocby o oc
    a co do stwierdzenia ze emeryt nie napadnie na bank ;)
    to widac nie czytasz doniesien zza wielkiej wody, tam emeryt napadajacy na
    bank (jeden seryjnie) czy sklep, to coraz czestszy widok

    > I tak źle w tej Ameryce?

    a tak dobrze?

  • 24. Data: 2010-07-01 12:07:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > kase zaplacic, ktorej tez nie ma, albo lepiej ja bedzie wydac na cos innego

    Kto będzie się chciał nauczyć czytać, ten się nauczy, państwowa i
    obowiązkowa szkoła tutaj nie jest potrzebna.

    Zresztą obecnie szkoła "uczy" o wiele więcej niż czytanie i pisanie,
    więc twierdzenie, że szkoła jest po to, aby nie było analfabetyzmy jest
    tak samo sensowne, jak - na przykład - to, że obowiązkowe ubezpieczenia
    OC kierowców istnieją dlatego, aby wspomóc przemysł papierniczy
    (papierowe polisy).

    > no popatrz, a to w takim razie skad ten lament o anafabetyzmie
    > funkcjonalnym
    > i wtornym ktory w polsce jest coraz wiekszy

    I nie widzisz, że to właśnie dowodzi, że uczenie kogoś na siłę nie ma
    sensu? Że ludzie nie potrafią wyciągać prostych wniosków, o rozumieniu
    tego co czytają, już nie wspominając.

    > akurat nie pisalem o emeryturach, pisalem chocby o oc

    Co mają OC do więzień?

    > a co do stwierdzenia ze emeryt nie napadnie na bank ;)
    > to widac nie czytasz doniesien zza wielkiej wody, tam emeryt napadajacy
    > na bank (jeden seryjnie) czy sklep, to coraz czestszy widok

    Ale on z biedy napadł, czy jak? Na czynsz nie miał?

    > a tak dobrze?

    Jest jak jest. Ważne że jest różnorodność.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-07-01 12:30:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i0i0es$8ag$...@n...onet.pl...

    > Kto będzie się chciał nauczyć czytać, ten się nauczy, państwowa i
    > obowiązkowa szkoła tutaj nie jest potrzebna.

    pewnie, tylko kto go zacheci, kto mu pokarze jak rodzice beda tacy sami, a
    on naprodukuje kolejne takie same dzieci w ilosci wiekszej, bo oczywiscie o
    zapobieganiu niechcianej ciazy tez nic nie bedzie wiedzial

> [...]
    > kierowców istnieją dlatego, aby wspomóc przemysł papierniczy (papierowe

    a czy ja pisalem ze szkola jest tylko po to aby nie bylo analfabetyzmu?
    uczy wielu rzeczy, potrzebnych czy nie to sprawa dyskusyjna, ale uczy,
    pokazuje, zacheca, jedni pojda dalej i cos osiagna, inni nie, ale jesli nikt
    im nie pokarze, nikt ich nie zacheci, to odsetek tych, ktorzy "nie pojda
    dalej" sie zwiekszy

    > I nie widzisz, że to właśnie dowodzi, że uczenie kogoś na siłę nie ma
    > sensu?

    nie, nie widze, bo jesli teraz jest tak zle, to wyobraz sobie jak bedzie
    zle, jak i tej szkoly zabraknie

    > Że ludzie nie potrafią wyciągać prostych wniosków, o rozumieniu tego co
    > czytają, już nie wspominając.

    a ty chcesz spowodowac aby wogole nie byli w stanie nic przeczytac i to ma
    byc lepsze?
    dla kogo, dla tych na samej gorze, bo beda mieli tania sile robocza?

    > Co mają OC do więzień?

    kurna liwiusz, inteligentny z ciebie chlop i naprawde jak dziecku musze
    wykladac?
    a jak taki bez oc przywali, to co dalej?
    zakladajac ze zgodnie z zapisem z programu panstwo jednak ustanowi fundusz
    gwarancyjny, to ten fundusz poszkodowanemu wyplaci, a od winowajcy bedzie
    chcial sciagac, pol biedy jak trafi na takiego, z ktorego da sie cos
    sciagnac, ale jak trafi na takiego co go nie stac, to juz mamy czlowieka
    zadluzonego, albo w pierdlu, cierpi na tym rowniez jego rodzina, ktora jest
    poniekad rowniez poszkodowana

    jesli takiego funduszu nie bedzie, to mamy jeszcze kolejnego poszkodowanego,
    bo on tez kasy z niego nie sciagnie

    niby nic, niby brak ubezpieczenia, a ludzi ktorzy na tym ucierpia cala masa

    tak wiem, ze i dzisiaj sa tacy, ale poniewaz jest to obowiazkowe i brak jego
    grozi sporymi konsekwencjmi, jest ich niewielu

    > Ale on z biedy napadł, czy jak? Na czynsz nie miał?

    tak, z biedy, z powodu ostatniego krachu swiatowego, ktory w stanach odbil
    sie mocniej niz u nas, poszperaj po necie, to sam sie dokopiesz

    > Jest jak jest. Ważne że jest różnorodność.

    no tyle to ja wiem, ale to ie znaczy ze wszystko jest dobre, albo w calosci

  • 26. Data: 2010-07-01 12:49:32
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-01 13:02, Michał Gut pisze:
    > mozna by finansowac leczenie samodzielnie ale co z idiotami ktorzy nie
    > wykupia ubezpieczenia sami? przyklad masz w USA gdzie leczenie to

    Dziwne pytania zadajesz...
    To przecież oczywiste: Mają umierać (z głodu) pod mostem obrośnięci
    wrzodami ku przestrodze (i nauce) pozostałych. To taka społeczna rola,
    bardzo potrzebna.
    W ekonomii politycznej socjalizmu to się nazywało "społeczny podział pracy".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 27. Data: 2010-07-01 12:55:13
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-01 13:10, Michał Gut pisze:
    > bedzie obostrzenie w wyksztalceniu, to bedzie mniejsze

    beezddura.

    Se kupią maturę, magisterium, doktorat. Lepper, to se nawet profesura
    kupił. (albo dr HC, już nie pomnę)
    Wszak już od 10-15 lat zadziałał rynek i skoro są chętni do zapłacenia
    za świadectwo/dyplom, to są chętni, którzy im to sprzedadzą i się
    podpiszą. Qrestwo nie ma granic.

    Trochę trudniej sfałszować/kupić cenzus majątkowy.
    Albo - płacić za czynne prawo wyborcze. Coś rzędu 100zł, aby każdego
    było stać :) To w końcu tylko 2l dobrej wódki :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 28. Data: 2010-07-01 12:56:46
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Agent0700 pisze:

    > Jeden taki chciał to wprowadzić. Dlaczego na niego nie głosowałeś.

    Nie pamiętam takiego prawdę mówiąc. A swoją droga to ja miałem
    decydujący głos? cholera, mogłem nieźle na tym zarobić!

    Seco

  • 29. Data: 2010-07-01 13:34:53
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    > Nie pamiętam takiego prawdę mówiąc. A swoją droga to ja miałem
    > decydujący głos? cholera, mogłem nieźle na tym zarobić!

    Korwin

  • 30. Data: 2010-07-01 13:37:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0hsch$r7e$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > W polskim nurcie polityki za świrów uważa się tych, którzy chcą na
    > przykład zniesienia obowiązku ZUS
    Nie szkodzi. Ja też jestem za zniesieniem obowiązku ZUS.
    Tylko jak i z czego zrealizować zobowiązania wobec dotychczasowych
    ograbionych?

    , albo znacznego ograniczenia podatków.
    > Takimi epitetami zatem nie ma się co przejmować, więcej mówią o ludziach
    > je rzucających, niż o samych obrzucanych.
    > A czy jeśli ktoś jest na marginesie, ale ma słuszne poglądy, to nie jest
    > wart głosu?
    Nie. Polityka to nie matematyka - skąd wiadomo czy marginalny ma słuszne
    poglądy? Zwykle tak mu się tylko zdaje.
    W polityce słuszny pogląd to taki, który jest skutecznie reprezentowany.

    > Jak już ten system państwowo-socjalistyczny zbankrutuje, to przyjdzie czas
    > na "marginesy".
    Czy ciebie nie stać na trochę lepszy towar? :)

    --
    Jotte