    From: "j" <jacekska(wytnijto)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawa autorskie a stare fotografie
    Date: Thu, 18 Jan 2007 16:01:24 +0100

    Witam
    Wpadły mi w ręce stare fotografie (lata 1890-1947) przedstawiają
    architekturę, krajobrazy, oraz ludzi (fotki grupowe - kilka kilkanaście
    osób). Robię strony internetowe i chciałbym część z tych fotografii
    wykorzystać w witrynie www. I tu mam dylemat - nie wiem czy w świetle
    obowiązujących przepisów prawnych mogę to uczynić.
    Dodam że nie znam ani autora zdjęć ani też osób fotografowanych. Nie
    chciałbym wykorzystać 100 letniej fotografi do witryny aby po pewnym czasie
    być celem jakichkolwiek roszczeń lub oskarżeń.
    Proszę zatem znawców tematu o jeśli to możliwe - klarowne wyjaśnienie tego
    tematu.