  • 131. Data: 2018-12-24 14:56:12
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.12.2018 o 13:28, RadoslawF pisze:

    > A ma dowody że zgoda była?

    No jest domniemanie niewinności. Więc nie da się nic udowodnić, to
    niewinni. Nawet jakby go na rynku zastrzelili, to by prok musiał
    odpuścić, bo raz że nie wiemy czy zginął od strzałów czy po prostu
    zszedł na serce, bo tydzień temu cpał, dwa że nie wiadomo który
    konkretnie strzał go zabił (teoretycznie oczywiście, bo nie wiadomo czy
    nie zszedł na serce), trzy że wśród tylu świadków muszą się znaleźć tacy
    co się mijają z prawdą, a nie wiemy którzy, cztery że nawet jakby się
    nagrało na 4 kamerach to nie wiadomo czy całe zajście i kamery uchwyciły
    wszytko, pięć że nawet prokurator nie dysponuje pełną wiedża, więc nie
    może się w temacie wypowiadać, ani tym bardziej oceniać.

    Jak widzisz sprawa jest beznadziejna.

    PS - oczywiście żartowałem, bo wiem, że co najmniej jeden dyskutant
    mógłby wziąć moje słowa poważnie;)

    Shrek

  • 132. Data: 2018-12-24 21:33:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-12-18 o 11:14, J.F. pisze:

    > To czym sie rozni bójka od pobicia

    W bójce nie m pasywnego pokrzywdzonego.

    > Pisales za to, ze trzeba ustalac kto zadal smiertelny cios, a tu "bierze
    > udzial w pobiciu" ..

    No ale pisałem to w kontekście zabójstwa.

    > Ale sprawcow zlapanych o jednego wiecej.

    Uwierz, że to nic nie zmieni w słupkach.

    > Bo jak policjant czlowieka w kajdankach w kiblu razi paralizatorem w
    > celu wymuszenia zeznan, to nie jest dla mnie uzycie SPB, tylko znecanie,
    > napad z uzyciem niebeni

    Wg mnie też akurat. Przy czym wracam do tego, że to nie były żadne
    zeznania. Jakby były, to byłby kolejny zarzut.

    > A, i oczywiscie przekroczenie uprawnien tez, bedzie czwarty zarzut do
    > kolekcji.

    W prawie karnym czasem tak jest, że jeden czyn może wiele znamion
    wyczerpywać. Policjant co do zasady w służbie nigdy nie dokonuje
    pobicia, tylko przekracza swe uprawnienia wynikające z przepisów o
    użyciu ŚPB. I nie jest to przejaw jakiś układów, tylko unormowanie prawne.

  • 133. Data: 2018-12-24 21:34:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-12-18 o 13:26, RadoslawF pisze:

    > No i mundurowa mafia twierdzi że takich bandytów nawet zwolnić
    > nie ma podstaw, będą dopiero czekać na wyrok sadu.

    Która mafia?

  • 134. Data: 2018-12-24 21:40:12
    Temat: Re: praca dla fachowcałupio by było
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-12-18 o 12:59, Budzik pisze:

    > Rozumiem. Czyli zbieg okolicznosci.

    Niekoniecznie, ale tam sprawcą mogła być zupełnie inna osoba - pewnie
    też policjant, ale głupio by było, jakby się skończyło jak z Tomaszem
    KOMENDA i za kilka lat okazało, że zabójstwa dokonała zupełnie inna
    osoba, niż siedzi.

    > Dodatkowo ukrycie filmu i nie wyjasnienie sprawy to zbieg okolicznosci nr
    > 2.

    Komendant Wojewódzki Policji go ukrywał?

    > W ogole to najprawdopodobniej Stachowicz był chory i zmarł naturalnie a
    > reszta to po prostu zbieg okolicznosci nr 3, 4,5 itd...
    > No i skoro mamy taki poważny zbieg zbiegów okolicznosci to "nic sie nie
    > stało" i policjanci moga wrocic do służby... i nie ma sie za bardzo czym
    > interesowac.

    Po prostu dajmy pracować sądowi. Sprawa po prostu nie jest oczywista.

    > Naprawde tak brzmi linia obrony i wyjasniania tej sprawy?

    Nie mam zielonego pojęcia. Uparłeś się na uzyskanie tego ode mnie, a ja
    jedynie zająłem stanowisko w sprawie hejtu na komendanta.

    > Ano to ze skoro szefostwo nie zadbało o prawidłowe wyjasnienie, o
    > przejrzystosc procesu itd. to nie nadaje sie na szefostwo.
    > A w zwiazku z tym szybkie znalezienie kolejnej posady przez człowieka
    > który wykazał się takim brakiem umiejetnosci zarzadzania wydaje sie mocno
    > dziwne.

    W takiej sytuacji Policja jest wyłączona z postępowania i prowadzi je
    prokurator.

  • 135. Data: 2018-12-25 08:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > pewnie też policjant, ale głupio by było, jakby się skończyło jak z
    > Tomaszem KOMENDA i za kilka lat okazało, że zabójstwa dokonała

    Musisz troche dokładniej wyjasnic jak mogłoby to twoim zdaniem wyglądac.
    Znaczy ci których sie o to oskarza zostali nagle jakos uspieni i nic nie
    wiedza?
    Czy moze wiedza ze to ktos inny ale kryja sprawce?

    A to co było widac na taserze uwazasz za coś absolutnie poprawnego i
    nienagannego?

    > Komendant Wojewódzki Policji go ukrywał?

    Wystarczy ze nie zainteresował się kto go ukrył...

    > Po prostu dajmy pracować sądowi. Sprawa po prostu nie jest
    > oczywista.

    IMO na ten moment jest oczywista do bólu.

    > Nie mam zielonego pojęcia. Uparłeś się na uzyskanie tego ode mnie, a
    > ja jedynie zająłem stanowisko w sprawie hejtu na komendanta.

    Bo bronisz sprawy niewybranialnej. IMO oczywiście.
    Za duzo tutaj "niekomepetencji", za duzo krywanych spraw zeby sadzic ze
    to naprawde niekompetencja a nie celowe działanie...
    Przeciez gdyby nie to ze ten film wypłynał (zapewne jakis uczciwy
    policjant miał dośc tego co robi reszta) to pewnie sprawa zostałaby
    zamieciona pod dywan.

    > W takiej sytuacji Policja jest wyłączona z postępowania i prowadzi
    > je prokurator.

    Idealista?
    To gdzie był film z paralizatora?

    Prokuratura prowadzi ale przeciez działa w obrebie policji, przesłuchuje,
    potrzebuje dowodów etc. I tu juz jest pole do popisu policji która moze
    ochoczo pomóc albo ukrywac dowody...

    No chyba ze... policjanci poszli do prokuratora, powiedzieli jak było,
    oddali taser z filmem a prokurator olał... ale jakos nie wierze...

    No i prowadzi taki prokurator sledztwo... i nic sie nie dzieje. To szef
    takich podejrzanych sie nie interesuje sprawa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 136. Data: 2018-12-25 09:08:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pobicia, tylko przekracza swe uprawnienia wynikające z przepisów o
    > użyciu ŚPB. I nie jest to przejaw jakiś układów, tylko unormowanie prawne.

    A możesz podać podstawę prawną twojego twierdzenia? Policjant też co do
    zasady na służbie nie bierze łapówek, nie kradnie, nie powoduje wypadków
    albo nie gwałci. Ale jak mu się zdarzy, to nikt nie wygłupia się z
    "przekroczeniem uprawnień", tylko odpowiada za kradzież, korupcję, gwałt
    lub spwowodowanie wypadku. Gdzie jest napisane, że za pobicie już nie
    odpowiada? Tym bardziej, że jak twierdzisz nie miało to nic wspólnego z
    przsłuchaniem, więc ciężko przekroczyć uprawnienia do czynności
    procesowej, która nią nie jest.

    Miałem już z tobą nie dyskutować, ale naprawdę cieżko przejść obojętnie
    obok twoich teorii.

  • 137. Data: 2018-12-25 09:31:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Która mafia?

    Mundurowa.

    Pozdrawiam

  • 138. Data: 2018-12-25 12:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2018 21:33:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W bójce nie m pasywnego pokrzywdzonego.

    No wlasnie. Ja o pobiciu, a ty mowisz, ze lepsza bojka ...

    > No ale pisałem to w kontekście zabójstwa.

    A bójka lepsza ?

    > Uwierz, że to nic nie zmieni w słupkach.

    Jakos nie dowierzam - z jakiegos powodu zamieniles pobicie na bojke
    :-)

> [...]
    > pobicia, tylko przekracza swe uprawnienia wynikające z przepisów o
    > użyciu ŚPB. I nie jest to przejaw jakiś układów, tylko unormowanie prawne.

    O widzisz, i tu sie roznimy.
    Jak policjant zastrzeli uciekajacego podejrzanego to moze i
    przekroczenie uprawnien, bo pownien dogonic i zlapac.

    A jak bije pałka w czasie przesluchania w celu wymuszenia zeznan,
    to jednak pobicie.
    Tylko zazwyczaj nie wychodzi na swiatlo dzienne.

    J.

  • 139. Data: 2018-12-25 14:13:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-12-18 o 08:59, Budzik pisze:

> [...]
    > wiedza?
    > Czy moze wiedza ze to ktos inny ale kryja sprawce?

    Komenda spał?

    > A to co było widac na taserze uwazasz za coś absolutnie poprawnego i
    > nienagannego?

    Absolutnie nie.

    > Wystarczy ze nie zainteresował się kto go ukrył...

    A mamy dowód, że wiedział, że ktokolwiek go ukrył?

> [...]
    > Przeciez gdyby nie to ze ten film wypłynał (zapewne jakis uczciwy
    > policjant miał dośc tego co robi reszta) to pewnie sprawa zostałaby

    Mogło tak być i to dobrze o nim świadczy. Ale sądzę, że równie dobrze
    mógł kopię filmu Prokuratorowi wysłać - nawet anonimowo.

    > Idealista?
    > To gdzie był film z paralizatora?

    Nie mam pojęcia. Rozumiem zwolnienie osoby ukrywającej ów film przez
    prokuraturą - o ile tak było faktycznie.

    > Prokuratura prowadzi ale przeciez działa w obrebie policji, przesłuchuje,
    > potrzebuje dowodów etc. I tu juz jest pole do popisu policji która moze
    > ochoczo pomóc albo ukrywac dowody...

    Policja, to policjanci. Sama Policja jako instytucja tu nic nie pomoże w
    tym wypadku.

> [...]
    > No i prowadzi taki prokurator sledztwo... i nic sie nie dzieje. To szef
    > takich podejrzanych sie nie interesuje sprawa?

    Przynajmniej nie powinien, by nie był podejrzeń, że chce wpływać.

  • 140. Data: 2018-12-25 14:28:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-12-18 o 09:31, RadoslawF pisze:

    > Mundurowa.

    Myślałeś o karierze w Kryminologii?