  • 1. Data: 2007-04-18 14:53:52
    Temat: pozew o zapłatę a zdarzenie 4 lata w stecz
    Od: "aGAf" <f...@w...nospam.pl>

    Witam
    - Zdarzenie, czyli wypadewk samochodowy miało miejsce w 2003. 04. 17.
    Samochód był współwłasnością moją i mojej byłej zony. Opłacone było OC z
    pominięciem AC.
    - Po upływie 2 miesięcy samochód został sprzedany na części na złom.
    - W marcu tego roku został ogłoszony wyrok w sprawie podziału majątku mojego
    i eks żony po rozwodzie.
    Na tej sprawie był poruszony temat ów tego samochodu, ale nic nie zostało
    ujęte w wyroku, najprawdopodobniej dlatego, że samochód został sprzedany w
    trakcie trwania małżeństwa.

    Moje pytania:
    1) eks żona założyła dla mnbie sprawę cywilną o zapłatę 50% wartości
    samochodu w związku z rozbiciem jego przeze mnie.Po jakim czasie się
    przedawniają roszczenia tego typu?
    2) jakie działania mogę podjąć w tej sytuacji, ponieważ i tak w trakcie
    małżeństwa został sprzedany samochód a pieniądze i tak się rozeszły w
    jeszcze wspólnym gospodarstwie domowym

    Pozdr
    A.,

  • 2. Data: 2007-04-19 01:42:54
    Temat: Re: pozew o zapłatę a zdarzenie 4 lata w stecz
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "aGAf" <f...@w...nospam.pl> wrote in message

    > Moje pytania:
    > 1) eks żona założyła dla mnbie sprawę cywilną o zapłatę 50% wartości
    > samochodu w związku z rozbiciem jego przeze mnie.Po jakim czasie się
    > przedawniają roszczenia tego typu?

    10 lat

    > 2) jakie działania mogę podjąć w tej sytuacji, ponieważ i tak w trakcie
    > małżeństwa został sprzedany samochód a pieniądze i tak się rozeszły w
    > jeszcze wspólnym gospodarstwie domowym

    poczekac na rozwój wypadków i wyjasnić w sądzie , że samochód został rozbity
    w czasie trwania małżeństwa, sprzedany w czasie trwania małzęństwa i
    pieniędze wydane wspólnie w trakcie trwania małżeństwa i że w momencie
    rozwodu samochód już nie istniaj więc nie ma o co wnosić pozwu.