  • 1. Data: 2007-04-18 10:53:21
    Temat: Zakup samochodu używanego - inne numery nadwozia niż w dowodzie rej - co robić?
    Od: a...@o...pl

    Cześć!

    Kupiłem używany samochód, którego nr nadwozia nie zgadza się z tym z
    dowodu rejestracyjnego. Wiem, że popełniłem poważny błąd nie
    sprawdzając tego przy zakupie, ale cóż - stało się.

    Różnica w numerach jest poważna. Nr nadwozia w dowodzie to nie 14-
    cyfrowy VIN, ale numer zastępczy nadawany przez urząd (świadczy to o
    tym, że auto było "robione"). Na nadwoziu powinna być tabliczna
    zastępcza, której oczywiście nie ma, jest za to inna (fabryczna,
    przykręcona, nie przynitowana), z zupełnie innym numerem. Poprzedni
    właściciel oczywiście umywa ręce...

    Czy możecie mi poradzić, co zrobić w takiej sytuacji?

    Andrzej

  • 2. Data: 2007-04-18 10:55:41
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 18 Apr 2007 03:53:21 -0700, abc__xyz napisał(a):

    > Czy możecie mi poradzić, co zrobić w takiej sytuacji?

    Sprzedawca nie powinien umywać rąk lecz zastanowić się czym jest wada
    prawna.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    Moje aukcje na Allegro:

  • 3. Data: 2007-04-18 11:39:06
    Od: "Wojciech Wrona" <v...@r...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > właściciel oczywiście umywa ręce...
    >
    > Czy możecie mi poradzić, co zrobić w takiej sytuacji?

    Sprowadzilem sobie BMW z Wloch i mam podobnie, nie masz sie czym przejmowac.
    Wazne, zeby nabity numer zgadzal sie z numerem w dowodzie. Moje numery
    sprawdzal niemiecki celnik i do niczego sie nie przyczepil.

    Pozdrawiam, Wojtek

  • 4. Data: 2007-04-18 12:47:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

    > Różnica w numerach jest poważna. Nr nadwozia w dowodzie to nie 14-
    > cyfrowy VIN, ale numer zastępczy nadawany przez urząd

    Gwoli ścisłości, to VIN ma zazwyczaj 17 znaków.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2007-04-18 21:37:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w wiadomości

    > Sprzedawca nie powinien umywać rąk lecz zastanowić się czym jest wada
    > prawna.

    Tyle, ze w takim wypadku powstaje problem, czy sprzedawca sprzedał ten samochód,
    który zawiera wady. A może to był podobny samochód?