  • 1. Data: 2003-12-24 23:29:50
    Temat: powazna sprawa - p2p i interwencja z Paramount - co zrobic ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    Witam,
    Mam pytanko z dziedziny piractwa i nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co
    ponizej. Sprawa wyglada tak, ze administruje niewielka siecia IP jako ISP.
    Dostarczam lacza szerokopasmowe, przydzielam m.in. zakresy adresowe IP dla
    moich klientow ktorzy ciagna rozne dane z sieci, m.in. korzystaja jak sie
    okazuje z wymiany plikow P2P. Dostalem dzis interwencyjnego maila z USA w
    imieniu Paramount Pictures, ktore wzywa mnie do ukrocenia procederu
    sciagania jednego z filmow tego producenta i wskazuje na IP jednego z
    klientow (pula zdefiniowana dla niego w RIPE).

    Mam teraz nastepujace pytania:

    1. Czy odpowiadam za tresc i zawartosc przesylanych przez tego klienta
    danych ?
    2. Czy Powinienem powziac dalej idace kroki niz przekazanie mu stosownej
    informacji o jego naduzyciach
    3. Czy powinienem zawezic funkcjonalnosc udostepnionego mu lacza stalego, by
    nie mogl korzystac z P2P informujac/nieinformujac go o tym fakcie ?
    4. Moze ktos w ogole podpowie co robic w takich przypadkach, bo nie jest to
    standardowa sytuacja jak sciaganie plikow w kafejce internetowej, bo ja nie
    gromadze zadnych danych na moich serwerach.
    5. Jak sie ustosunkowac wobec BayTSP - wspolpracowac czy zignorowac sprawe ?

    -------------
    Ponizej czesc tresci otrzymanego maila w tej sprawie:

    Dear Sir or Madam:
    BayTSP, Inc. ("BayTSP") swears under penalty of perjury that Paramount
    Pictures Corporation ("Paramount") has authorized BayTSP to act as its agent
    for copyright infringement notification. BayTSP's search of the protocol
    listed below has detected infringements of Paramount's copyright interests
    on your IP addresses as detailed in the attached report.

    BayTSP has reasonable good faith belief that use for the material in the
    manner complained of in the attached report is not authorized by Paramount,
    its agents, or the law. The information provided herein is accurate to the
    best of our knowledge. Therefore, this letter is an official notification
    under provisions of section 512(c) of the U.S. Digital Millennium Copyright
    Act to effect removal of the detected infringement listed in the attached
    report. The Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic
    Works, the Universal Copyright Convention, as well as bilateral treaties
    with other countries allow for protection of client's copyrighted work even
    beyond U.S. borders. The attached documentation specifies the exact location
    of the infringement. The Notice ID identifies the copyrighted works by file
    identification number.

    We hereby request that you immediately remove or block access to the
    infringing material, as specified in the copyright laws, and insure the user
    refrains from using or sharing with others Paramount's materials in the
    future.
    Please send us a prompt response indicating the actions you have taken to
    resolve this matter. Please reference the Notice ID number above in your
    response.

    Nothing in this letter shall serve as a waiver of any rights or remedies of
    Paramount with respect to the alleged infringement, all of which are
    expressly reserved. Should you need to contact me, I may be reached at the
    following address:

    This infringement notice contains an XML tag that can be used to automate
    the processing of this data. If you would like more information on how to
    use this tag please contact BayTSP.

    Infringed Work: Indiana Jones And The Temple Of Doom Infringing FileName:
    Indiana_Jones_and_the_Temple_of_Doom_(1984).CD1.DVDR
    ip.DEiTY.ShareReactor.av
    Infringing FileSize: 734676992
    Protocol: eDonkey
    ... i dalej szczegoly dotyczace pobieranego/udostepnianego pliku, adres IP,
    port itp...

  • 2. Data: 2003-12-25 03:58:46
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy odpowiadam za tresc i zawartosc przesylanych przez
    > tego klienta danych ?

    A Poczta Polska odpowiada za to, co ludzie przesyłają w paczkach?

    > 2. Czy Powinienem powziac dalej idace kroki niz przekazanie
    > mu stosownej informacji o jego naduzyciach

    Jakich nadużyciach? W jakiś sposób narusza warunki umowy? Co kto ma na
    serwerze to jego prywatna sprawa - Ty jako dostawca usługi możesz np.
    udostępnić posiadane informacje tzw. organom w momencie, kiedy zostaniesz o
    te informacje poproszony przez _POLSKIE_ służby prowadządze śledztwo w
    POLSCE.

    > 3. Czy powinienem zawezic funkcjonalnosc udostepnionego
    > mu lacza stalego, by nie mogl korzystac z P2P informujac/
    > nieinformujac go o tym fakcie ?

    Na jakiej podstawie? Masz jakiś wyrok wydany na tamtego człowieka albo
    chociażby jakikolwiek dowód?

    > 4. Moze ktos w ogole podpowie co robic w takich
    > przypadkach, bo nie jest to standardowa sytuacja
    > jak sciaganie plikow w kafejce internetowej, bo ja nie
    > gromadze zadnych danych na moich serwerach.

    Dokładnie. Ty udostępniasz tylko połączenie i nie jest Twoją sprawą, co kto
    ma na swoim komputerze.

    > 5. Jak sie ustosunkowac wobec BayTSP -
    > wspolpracowac czy zignorowac sprawe ?

    Olać faszystów.

    Jeśli mają jakieś 'wąty', niech postępują zgodnie z procedurą prawną
    obowiązującą w naszym demokratycznym i praworządnym kraju ( ;-D ) a Ty na
    pewno nie będziesz szykanował człowieka na podstawie podejrzeń rzucanych
    przez kompletnie nie znaną Ci osobę, która nawet nie wie, czy zwracać się do
    Ciebie per 'pan' czy 'pani'.

    Przypomnij im też, że człowiek jest niewinny dopóki nie udowodni mu się winy
    ponad wszelką wątpliwość, przynajmniej w krajach praworządnych, a ich tryb
    działania przypomina bardziej bojówkę NSDAP niż jakąkolwiek instytucję
    działającą w ramach prawa.

    Ostatecznie możesz zaproponować im przekazanie tych pogróżek pomówionemu,
    żeby on to sobie z nimi wyjaśnił.

  • 3. Data: 2003-12-25 05:53:29
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Odpisz im ze nie wiesz jak zablokowac sciąganie z edonkeya nie blokując
    jednoczesnie innych usług np FTP i niech sie odczepią:)

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-12-25 09:21:44
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Feanor" <n...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bsdu61$mqd$1@news.onet.pl

    > Odpisz im ze nie wiesz jak zablokowac sciąganie z edonkeya nie blokując
    > jednoczesnie innych usług np FTP i niech sie odczepią:)

    I postępując honorowo powinien pisać w *swoim ojczystym języku*
    jak to i oni zrobili. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Uśmiechnij się... jutro będzie Lepper."

  • 5. Data: 2003-12-25 10:03:37
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    > I postępując honorowo powinien pisać w *swoim ojczystym języku*
    > jak to i oni zrobili. :)
    A jeszcze lepiej niech odpisze ze nie zna angielskiego i nic nie zrozumiał.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-12-25 11:18:05
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Feanor" <b...@p...onet.pl> ihn
    news:bsecr3$7o1$1@korweta.task.gda.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > A jeszcze lepiej niech odpisze ze nie zna angielskiego i nic nie
    > zrozumiał.

    Nienienie...
    Niech odpisze po polsku, że nie wie o co chodzi, bo nie zna
    ichniego narzecza. Prywatnie sugerowałbym użycie staropolszczyzny,
    która sprawi im "pewne" problemy przy tłumaczeniu ;o)

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 7. Data: 2003-12-25 19:22:18
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "Feanor" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jeszcze lepiej niech odpisze ze nie zna angielskiego i nic nie
    zrozumiał.

    Ooooo! Dobre :-D

    W końcu nikt nie musi znać ich narzecza ;)

    PS: można polecić mnie jako tłumacza. W ich przypadku - kasa z góry ;)

  • 8. Data: 2003-12-25 23:00:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:bsfdeb$8ng$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ooooo! Dobre :-D

    Moim zdaniem średnio. Tak to czytam i chciałbym zauważyć, że kierujecie
    facetem prosto na minę. Tamci nie mieli obowiązku w ogóle do niego pisać
    tylko mogli od razu złożyć doniesienie o naruszenie praw autorskich. Z
    jakiś tam powodów postanowili jednak próbować się dogadać po dobroci. A że
    to przestępstwo jest ścigane na ich wniosek, to nie można im tego
    zabronić.

    Jak chłopak skorzysta z Waszych rad i zacznie z nimi wojnę, to w
    konsekwencji tamci się nieco zdenerwują. Dostanie po głowie w pierwszej
    kolejności oczywiście klient pytającego (ten co ściągał), a następnie z
    rozpędu niejako rykoszetem i nasz pytający, bo jak się klienci jego
    dowiedzą, że wiedział i zamiast sprawę załagodzić po ludzku to sprowadził
    na jednego z nich nieszczęście, to mogą być trochę mniej zadowoleni z jego
    usług. Po za tym grozi mu przeszukanie w jego firmie w poszukiwaniu
    dowodów świadczących o osobie ściągającego, co choć samo w sobie jest
    średnią dolegliwością, to do przyjemności nie należy, a i przy okazji może
    się okazać, ze i u niego nie wszystko jest w porządku.

    I po co wszczynać wojnę, której wygrać się nie da? Bitwę może i wygra, ale
    co z wojną?

  • 9. Data: 2003-12-26 00:24:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik rzecze:
    [..]
    > I po co wszczynać wojnę, której wygrać się nie da?
    > Bitwę może i wygra, ale co z wojną?

    Wojnę też wygra nawet - podkreślam: nawet - jak kogoś tu zatrudnią.
    Kto za nich poprowadzi w Polsce sprawę skoro nie stać ich było nawet na
    przetłumaczenie listu na polski ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 10. Data: 2003-12-26 01:04:15
    Od: futszaK <m...@r...pl>

    On Thu, 25 Dec 2003 00:29:50 +0100, "news"
    <color@{wytnijto}.gazeta.pl> wrote:

    niektorym sie wydaje, że mozna pewne sprawy załatwić na skróty
    wysyłając e-mail-a / list zwykły z żądaniami i już się wszystko
    załatwi

> [...]
    >sciagania jednego z filmow tego producenta i wskazuje na IP jednego z
    >klientow (pula zdefiniowana dla niego w RIPE).

    Paramount Pictures może Cie przez papierek w d**e pocałować, czyli
    sprawy sporne mogą sobie załatwiać na drodze sądowej

    >1. Czy odpowiadam za tresc i zawartosc przesylanych przez tego klienta
    >danych ?

    nie

    >2. Czy Powinienem powziac dalej idace kroki niz przekazanie mu stosownej
    >informacji o jego naduzyciach

    zadzwoń do niego i mu powiedz że się świrnięci amerykańce interesują i
    jeśli może to żeby przestał ssać te filmy

    >3. Czy powinienem zawezic funkcjonalnosc udostepnionego mu lacza stalego, by
    >nie mogl korzystac z P2P informujac/nieinformujac go o tym fakcie ?

    a to niby dlaczego ???
    dlatego że se jakiś amerykaniec napisał maila ???

    >4. Moze ktos w ogole podpowie co robic w takich przypadkach, bo nie jest to
    >standardowa sytuacja jak sciaganie plikow w kafejce internetowej, bo ja nie
    >gromadze zadnych danych na moich serwerach.

    pora zacząć conieco logów archiwizować oraz przygotować jakiegoś
    standardowego na takie okazje, cukierkowego maila złożonego z
    marketoidalnych zwrotów w stylu "dołożymy wszelkich starań, w
    przypadkach przewidzianych prawem, w miare możliwości udostępnimy,
    dziękujemy za maila, z wyrazami szacunku, polecamy się na przyszłość"

    >5. Jak sie ustosunkowac wobec BayTSP - wspolpracowac czy zignorowac sprawe ?

    podesłać mu takiego maila

    >... i dalej szczegoly dotyczace pobieranego/udostepnianego pliku, adres IP,
    >port itp...

    ciekawe czy przypadkiem nie jest to massmail generowany przez automat
    :)

    futszaK
    598339018 601061867
    Prosimy o usunięcie śmietnika z dworca PKP SA w Grodzisku Wlkp., a także
    odpowiedzialnych za to pracowników.(C)MOs810 na pl.misc.kolej