  • 1. Data: 2011-07-25 10:06:37
    Temat: potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,
    może ktoś z Szanownego Grona będzie w stanie mnie naprowadzić na
    rozwiązanie poniższego problemu?
    Sytuacja ma się tak: mój pradziadek(nie żyje) z pierwszego małżeństwa miał
    syna "Jana" (1 żona zmarła).W drugim małżeństwie nie miał dzieci, ale jego
    żona miała 2 dzieci(które już nie żyją i ona już też nie żyje).Tak się
    stało,że pradziad przeniósł prawa do nieruchomości na drugą żonę(czemu
    tak
    zrobił teraz nikt tego nie wie i to jest mało ważne na chwilę obecną).
    Sytuacja tak się miała,że mój dziadek " Jan"(dziadek "Jan" ma z małżeństwa
    jedną córkę-moja matkę) pomimo tego,że nie był prawowitym właścicielem
    nieruchomości, po śmierci swej macochy i swego ojca przez ok.40 lat wpłacał
    jak on to określał "honorowo" podatek od nieruchomości do urzędu miasta w
    kasie urzędu(ale nie ma żadnego potwierdzenia wpłaty tego podatku,wszystko
    zostało w miarę upływu czasu niszczone).Żadne postępowania spadkowe nie
    były
    realizowane, także na chwilę obecną właścicielką przedmiotowej
    nieruchomości
    jest nieżyjącą już od ponad 60 lat druga żona mego pradziada.Prawdopodobnie
    w księgach urzędu miasta są informacje, do kiedy wpłaty były dokonywane,
    jednakże ostatnie wpłaty podatku miały miejsce w latach 1990-1994.Urząd
    miasta osłania się przed podaniem informacji o zaległościach podatkowych
    przepisem, w którym to "Dowody księgowe wpłat podatków lokalnych
    pobieranych
    przez urząd miejski zgodnie z rozporządzeniem prezesa rady ministrów z
    22/12/199 w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków
    międzygminnych,objęte były pięcioletnim okresem archiwizcji.W związku z
    powyższym organ podatkowy nie jest w stanie ustalić,kto dokonywał wpłat
    należności podatkowych w latach 1990-1994".
    Jak "ugryźć" tę sprawę, nieruchomość stoii niezabudowana pozostawiona sama
    sobie, urząd informuje,że nie ma uprawnień do ustaleń własnych kto powinien
    być właścicielem nieruchomości.Podatnik powinien sam wszcząć procedurę
    zmian
    w ewidencji.
    Nie rozważam tu przeprowadzania postę?owania spadkowego(bo na moją wiedzę
    chyba nawet takiej możliwości nie ma,chyba że ktoś stwierdzi inaczej),
    myślę
    tu o ewentualnym zasiedzeniu poprzez dokonywanie wpłat podatku w dobrej
    wierze za nieruchomość, której nie był właścicielem przez mego nieżyjącego
    dziada "Jana".Jak uzyskać od u.m. info. o dokonywanych wpłatach podatku od
    nieruchomości na rzecz tej nieruchomości?
    Za wszelkie sugestię z góry dzięki,
    Pozdrawiam

    p.s. podobny wątek podaje też na grupę podatki.

  • 2. Data: 2011-07-25 10:57:34
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez urząd miejski zgodnie z rozporządzeniem prezesa rady ministrów z
    > 22/12/199 w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków

    Nie uzyskasz takiej informacji ponieważ urząd jej nie ma. Możesz udowodnić
    fakt płacenia podatku od nieruchomości np. zeznaniami świadków.

    Michał

  • 3. Data: 2011-07-25 12:18:00
    Od: n...@p...onet.pl

    mecenas wrote:

    > Nie uzyskasz takiej informacji ponieważ urząd jej nie ma. Możesz udowodnić
    > fakt płacenia podatku od nieruchomości np. zeznaniami świadków.

    Jaką formę musiałby przyjąć takie zeznanie: formę słowną, formę oświadczenia
    pismnego?Przed kim ewentualnie musiałby by zostać złożone i w jakim
    trybie,żeby miało moc prawną?
    świadkami jedynymi żyjącymi jestem ja, moja matka i ojciec,osoby które mogę
    jedynie tylko potwierdzić,że słyszeli słowa za życia dziadka,że uiszczał
    opłatę podatku na rzecz nieruchomości przez 40lat będzie to wystarczający
    argument dla urzędu miasta, aby taką info.udzielić dot.zaległości
    podatkowej?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-07-25 12:57:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/25/2011 5:06 AM, n...@p...onet.pl wrote:
    > w ewidencji.
    > Nie rozważam tu przeprowadzania postę?owania spadkowego(bo na moją wiedzę
    > chyba nawet takiej możliwości nie ma,chyba że ktoś stwierdzi inaczej),

    twiedze inaczej.
    przede wszystkim najpierw zaczac od wyprostowania sprawspadkowych
    poczawszy od pradziadka.
    Jak juz znajdzie sie prawowity wlasciciel to sobie z nim wyjasnic kto tu
    powinien placic.
    Ewentualnie spotkacie sie w sadzie cywilnym, a wowczas wszystkie chwyty
    w postaci zeznan sasiadow, ze placil sa dozwolone.
    Zreszta wystarczy potwierdzenie "prawowitego" wlascicela, ze on nie
    placil i juz z tego da sie wywiesc, ze skoro nie on, to znaczy ze ktos
    inny placil,a skoro jest tylko jeden chetnych do stwierdzenia, ze palcil
    to sad nie bedzie mial watpliwosci.