  • 1. Data: 2011-07-26 05:49:16
    Temat: Re: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 21:58:16 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMVHO: podatek może być poszlaką, ale w żadnym razie nie
    > stanowi kryterium uznania zasiedzenia.

    W praktyce sądowej przez wiele lat był podstawowym i najważniejszym
    kryterium. A praktyka ta wynikała ze stosowania pewnego rozporządzenia. I
    od razu przyznaję - nie znam obecnej praktyki i nawet nie wiem czy to lub
    podobne rozporządzenie obowiązuje nadal.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia
    19 listopada 1987 r. Regulamin wewnętrznego urzędowania sądów
    powszechnych. (Dz. U. z dnia 18 grudnia 1987)
    § 173. 1. Jeżeli do wniosku o stwierdzenie zasiedzenia własności
    nieruchomości wnioskodawca nie dołączył mapy nieruchomości sporządzonej
    według zasad obowiązujących przy oznaczaniu nieruchomości w księgach
    wieczystych, przewodniczący posiedzenia wzywa go do złożenia w
    odpowiednim terminie takiej mapy. W razie gdy wnioskodawca napotyka
    znaczne trudności przy wykonaniu tego zarządzenia, sąd może zlecić
    sporządzenie mapy na koszt wnioskodawcy.
    2. Złożenie mapy nieruchomości nie jest konieczne, gdy postępowanie
    dotyczy całej nieruchomości, która ma urządzoną księgę wieczystą.
    3. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w razie niedołączenia przez
    wnioskodawcę do wniosku:
    1)      informacji organu podatkowego co do osoby posiadacza
    nieruchomości
    oraz osoby opłacającej podatek gruntowy lub podatek od nieruchomości za
    okres objęty wnioskiem,
    2)      wyciągu z ewidencji gruntów
    - z tym że przewodniczący posiedzenia może zwrócić się o nadesłanie
    tych informacji lub wyciągu do właściwego terenowego  organu rządowej
    administracji ogólnej.