  • 1. Data: 2011-07-25 09:54:28
    Temat: Oświadczenie zamiast zaświadczenia
    Od: jk1 <m...@w...pl>

    Witam Wszystkich
    Proszę mi poradzić w nastepującej sprawie:syn jako bezrobotny założył
    firmę i dostał bezzwrotną dotację,ze środków europejskich.Założenia tego
    programu są takie,iż firmę musi prowadzić przez rok.Dostał z Urzędu Pracy
    zawiadomienie,że ma przedłożyć z Urzędu Skarbowego zaświadczenie o
    niezaleganiu podatkowym,oraz zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń
    Społecznych o płaceniu składek.Czy po zmianie prawa czyli osoba może
    zamiast dostarczenia tych dwóch zaświadczeń wypisać Oświadczenie i je
    przedłożyć w PUP?.Pani obsługująca powiedziała mi,że nigdy nie zgodzi się
    na formę oświadczenia gdyż w tym przypadku w grę wchodzą pieniądze,czy ma
    rację jak to widzicie.Miało być lepiej dla obywatela.Dziękuje.i Pozdrawiam
    Kazimierz

  • 2. Data: 2011-07-25 20:56:28
    Temat: Re: Oświadczenie zamiast zaświadczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2011, jk1 wrote:

    > Czy po zmianie prawa czyli osoba może zamiast dostarczenia
    > tych dwóch zaświadczeń wypisać Oświadczenie i je przedłożyć w PUP?

    Tylko o ile dość dobrze się orientuje w przepisach i jest PEWNA,
    że nie ma żadnego przepisu rangi ustawy nakazującej przedłożyć
    określony dokument urzędowy.
    Może to być nieprzyjemne jeśli jednocześnie się myli i przekroczy
    terminy.
    Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie złożenia żądania wskazania
    podstawy prawnej dla żądania złożenia dokumentów. [1]
    Do tego dochodzi haczyk: nieraz już bywało, że takie "obowiązki"
    były nałożone rozporządzeniem. Takie postępowanie ministrów jest
    oczywiście bezprawne, i wiele spraw przed NSA (głównie podatkowych)
    kończyło się tak, że NSA stwierdzał bezprawność po czym minister
    wnioskował o zmianę w ustawie :P
    Ale... ale to już oznacza poważną walkę i na ogół wygrywane było
    przez firmy ze sztabem prawników. Więc jak panienka z okienka
    pokaże Ci zapis w rozporządzeniu, to *w zasadzie* wiesz że
    prawdopodobnie jest niekonstytucyjny... tylko co z tego.

    > Pani obsługująca powiedziała mi,że nigdy nie zgodzi się na formę
    > oświadczenia gdyż w tym przypadku w grę wchodzą pieniądze,

    Powinna wskazać podstawę prawną.
    TEORETYCZNIE, jeśli tego nie zrobi, a w wyniku bezprawnej odmowy
    poniesiesz szkodę, podpada pod KK 231 KK.
    Problem będzie jeśli jednak ustawa (jakaś) nakazuje doniesienie
    "papierka", bo winny wszystkiego będzie petent. I jeszcze do
    tego nękał funkcjonariusza :P

    > czy ma rację

    Nie wiem.
    Trzeba by, jak rzekłem wyżej, mieć dobre rozeznanie w ustawach
    dotyczących "tematu".
    I w tym cały sęk.
    Dlatego - [1] - wydaje mi się, że nie zawadzi złożyć NA PIŚMIE
    takiego żądania. Urząd będzie musiał sobie przemyśleć co by
    tu odpowiedzieć (wiem co wymyślą - że na piśmie nie ma opłaty
    skarbowej :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-07-26 05:39:13
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:56:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tylko o ile dość dobrze się orientuje w przepisach i jest PEWNA,
    > że nie ma żadnego przepisu rangi ustawy nakazującej przedłożyć
    > określony dokument urzędowy.

    Hm...
    Umowa pomiędzy PUP, a osobą otrzymującą dotację jest umową cywilno-prawną.
    I w tej umowie urzędy (nie wiem czy wszystkie) jako jeden z warunków
    spełnienia wymagań umowy wymieniają dostarczenie zaświadczeń z US i ZUS.
    Wydaje mi się, że w tym przypadku bez złożenia zaświadczeń nie dojdzie do
    spełnienia warunków umowy.
    Mam rację?

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 4. Data: 2011-07-26 08:27:31
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@W...pl> napisał w
    wiadomości news:ijfprxfmu0gv$.1fj20t42o5shx.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:56:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    (...)

> [...]
    > Wydaje mi się, że w tym przypadku bez złożenia zaświadczeń nie dojdzie do
    (...)

    Nie wiem czy zawsze i wszędzie, ale wszystkie znane mi przypadki (w tym mój
    własny - PUP Gdańsk) mają taki punkt. W tym momencie nie da się więc
    protestować - umowa podpisana.
    Inna sprawa, ze ode mnie nikt nie chce zaświadczenia o niezaleganiu, a
    jedynie zaświadczenie o niezawieszaniu DG. Zalegać mogę z wszystkim,
    zawiesić chocby na jeden dzień - nie.
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2011/07/Zbieranie
    -zaswiadczen-dotacja-z-Urzedu-Pracy.html

    marzatela
    -------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 5. Data: 2011-07-26 08:38:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2011, Waldek "Jakec" Bulkowski wrote:

    > Hm...
    > Umowa pomiędzy PUP, a osobą otrzymującą dotację jest umową cywilno-prawną.

    A, zapomniałem o takim szczególe, mea culpa.
    Skoro się sam zobowiazał to nie ma o czym mówić.
    Jakoś tak bezzasadnie przyjąłem że mowa o zdarzeniu które ma
    miejsce z urzędu (z mocy przepisów), a nie z umowy.

    W sposób oczywisty :)

    pzdr, Gotfryd