eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopoświadczenie nieprawdy - wystarczy powiedzieć "nie wiedziałem"? › poświadczenie nieprawdy - wystarczy powiedzieć "nie wiedziałem"?
    From: ada <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: poświadczenie nieprawdy - wystarczy powiedzieć "nie wiedziałem"?
    Date: Fri, 28 Mar 2014 21:13:10 +0100

    Witam,
    słowem wprowadzenia:
    Zaistniało podejrzenie popełnienia przestępstwa przez kierownika budowy
    - wykonał prace niezgodnie z projektem i podpisał oświadczenie w
    dzienniku budowy, że wszystko zostało zbudowane zgodnie z projektem
    czyli poświadczył nieprawdę. dziennik budowy jest dokumentem urzędowym.

    prokurator umorzył postępowanie argumentując to tym, że kierownik
    budowy był przekonany, że wprowadzone zmiany są nieistotne i że nie
    musi ich odnotowywać, dlatego też nie można powiedzieć, że poświadczył
    nieprawdę.

    cytat: "W przypadku oświadczenia (imię nazwisko) zasadnicze
    zastrzeżenie budzi jego świadomość poświadczenia nieprawdy. (imię
    nazwisko) był przekonany, że zmiany, które zostały wprowadzone są
    nieistotne i nie zmieniają parametrów budynku i nie wpływają na
    bezpieczeństwo, zatem trudno w tym przypadku mówić o świadomości
    poświadczenia nieprawdy"

    WTF???

    wszelkie zmiany - zarówno istotne jak i nieistotne muszą być przecież
    odnotowywane w dzienniku budowy. Przecież po to kierownik ma
    uprawnienia, żeby to wiedział!

    Może ktoś mógłby mnie oświecić - czy tak może być? czy to oznacza, że
    jeśli powiem, że nie znam prawa, to jestem nie do ruszenia?

    chcę złożyć zażalenie, ale po przeczytaniu uzasadnienia opadło mi
    wszystko, nie tylko ręce.

    pozdrawiam,
    ada