  • 1. Data: 2006-06-20 22:55:05
    Temat: porzucenie pracy - konsekwencje - naruszenie obowiazkow pracodwacy
    Od: "marenks" <m...@x...xx>

    jest pracownik - chce odejsc z pracy
    ogolnie sytuacja i atmosfera kiepska
    umowa na czas nieokreslony
    raczej nie ma szans na polubowne rozwiazanie

    pracodawca nie wywiazuje sie z nastepujacych obowiazkow
    -prosba o urlop - bez odpowiedzi - ani tak - ani nie
    -jakies nierozliczone nadgodziny, ktore sie ciagna od jakiegos czasu...
    -duze opoznienie w wyplacie pensji (ale w koncu uregulowane)

    czy cos z tego jest dobrym powodem do rozwiazania natychmiastowego?

    --
    pozdrawiam
    Marenks

  • 2. Data: 2006-06-21 05:51:46
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "marenks" <m...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > -duze opoznienie w wyplacie pensji (ale w koncu uregulowane)
    >

    > czy cos z tego jest dobrym powodem do rozwiazania natychmiastowego?

    Tak - zwłaszcza opóźnienia w wypłacie (nieważne że w koncu uregulowane, wazne kiedy
    to było. Jesli to miało miejsce poł roku
    temu to było reagować od razu, ale jesli do 15.06 dostałas pensję która miała być do
    10.06 to jest to powazne naruszenie
    obowiązków pracodawcy) i nieuregulowanie nadgodzin. Jak jest z urlopem tego nie
    wiem, przy czym w ogólności pracodawca nie
    zwsze musi dac tobie urlop a czy musi odpowiedziec odmownie na pismie tto trudno mi
    powiedziec.

    A.

  • 3. Data: 2006-06-21 06:24:33
    Od: "marenks" <m...@x...xx>

    Arek Margraf wrote:

> [...]
    > wiem, przy czym w ogólności pracodawca nie zwsze musi dac tobie urlop
    > a czy musi odpowiedziec odmownie na pismie tto trudno mi powiedziec.

    dzieki...

    co do urlopu to nie zalezy mi na urlopie, lecz na decyzji
    zlozylem wniosek pod koniec maja - z terminem 1.07
    do dzis nie dostalem odpowiedzi - niby mowia, ze moge wziac - ale bez
    potwierdzenia na pismie
    czyli nie dostane zwrotu kasy za wycieczke, jesli nagle im sie odmienii... :]

    --
    pozdrawiam
    Marenks

  • 4. Data: 2006-06-21 06:35:30
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 21 Jun 2006 00:55:05 +0200, marenks napisał(a):

> [...]
    > -duze opoznienie w wyplacie pensji (ale w koncu uregulowane)
    >

    > czy cos z tego jest dobrym powodem do rozwiazania natychmiastowego?

    nierozliczone nadgodziny, brak wypłaty w terminie patrz art 55 p 1^1

    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.
    § 11. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie
    umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 11 pociąga za
    sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez
    pracodawcę za wypowiedzeniem.

    --
    pozdrawiam,