  • 1. Data: 2006-06-20 21:19:03
    Temat: pełnomocnictwo ogólne
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    Witam,
    Czy poniższą treść pełnomocnictwa można uznać za pełnomocnictwo ogólne?

    Ja Jan Kowalski zamieszkały w Warszawie przy ul. Jakiejś 10, udzielam
    pełnomocnictwa Panu Markowi Nowakowi.

    /podpis i data/
    Czy można uznać, że istnieje więc 'domniemanie' pełnomocnictwa ogólnego?

    Czy też powinno się napisać zakres pełnomocnictwa, (np. "do wszelkich
    czynności")?

    Powiem tylko, że pełnomocnictwo ogólne jest zdefiniowane w art. 98 KC, który
    dla mnie jest za mało uszczegółowiony.

    pozdrawiam
    Grek

  • 2. Data: 2006-06-21 11:24:08
    Temat: Re: pełnomocnictwo ogólne
    Od: "Olo" <O...@s...lodz.pl>

    > Czy też powinno się napisać zakres pełnomocnictwa, (np. "do wszelkich
    > czynności")?

    Do czynnosci ktore wymagaja formy aktu notarialnego musisz miec
    pelnomocnictwo sporzadzone u notariusza
    Praktyczna wskazowka: Jesli chodzi o bank to nie wiedziec czemu nie
    respektuja sobie czasami nawet notarialnego tylko chca miec
    pelnomocnictwo bankowe.Paranoja.

    Pozdrawiam,
    Olo

  • 3. Data: 2006-06-21 21:09:24
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

> [...]
    > Praktyczna wskazowka: Jesli chodzi o bank to nie wiedziec czemu nie
    > respektuja sobie czasami nawet notarialnego tylko chca miec

    dzięki za odpowiedź, ale nie o to mi chodziło,
    Napisałeś mi o formie (np. notarialna) pełnomocnictwa, a mi chodzi o treść.

    Czy taka treść wystarczy, żeby uznać pełnomocnictwo za ogólne:
    --------------
    "udzielam pełnomocnictwa Panu Markowi Nowakowi."
    -------------
    nie jest napisane do czego udzielam, po prostu - "udzielam"

    czy należy domniemywać ogólne, czy powinno być jasno napisane, albo jasno
    wynikać z treści pełnomocnictwa, że mówimy o ogólnym pełnomocnictwie?

    pozdr
    Grek

  • 4. Data: 2006-06-22 11:38:28
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    treść:

    Ja, niżej
    podpisany.............................,zamieszkały..
    ..............................ustanawiam
    swym pełnomocnikiem ......................................stale zamieszkałą
    w .........................przy
    ul....................................legitymującego się
    dowodem............................................w
    ydanym.................................i
    oświadczam,że pełnomocnik jest upoważniony do wystepowania w moim imieniu,w
    szczególności do:
    1. składania wniosków,egzekwowania długu, regulowania rachunków, spadku,
    odsetek, dywidendy, występowania w innych sprawach i przyszłych roszczeń;
    2. realizowania, przyznawania i przekazywania umów handlowych, udzielania
    wskazówek, zawierania umów najmu, zabezbieczania długów i innych zobowiązań,
    prowadzenia działalności zgodnie z niniejszym upoważnieniem i przekazywania
    wszelkich związanych z nim dokumentów;
    3. występowania przed wszystkimi władzami, urzędami, instytucjami,
    podmiotami gospodarczymii bankami oraz do składania wszelkich oświadczeń i
    wnisków, a także do reprezentowania przed sądami i udzielania pełnomocnictw
    osobom trzecim.

    Odwołanie niniejszego pełnomocnictwa może nastapić bez podania przyczyny w
    każdym czasie.

    myślę, że to ci kolego pomoże

    nort

  • 5. Data: 2006-06-22 17:04:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    NORT napisał(a):
    [...]
    > Odwołanie niniejszego pełnomocnictwa może nastapić bez podania przyczyny w
    > każdym czasie.

    Mnie interesuje strona praktyczna takiego odwołania takiego pełnomocnictwa:

    załóżmy że uczyniłem swoim pełnomocnikiem kogoś komu ufam. Jest ok, ale
    po jakimś czasie orientuję się że robi mi celowo koło pióra, kradnie
    pienądze z banku i w moim imieniu zaciąga straszne zobowiązania, i
    odwołuję pełnomocnictwo. Jak? Wysyłam mu pocztą "niniejszym odwołuję
    pełnomocnictwo.... podpis"?.

    Jeżeli tak, to przecież on dalej ma w ręku papier że jest moim
    pełnomocnikiem i dalej może mi szkodzić.

    mylę się?

    p. m.

  • 6. Data: 2006-06-22 18:58:20
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    owszem może szkodzić tyle tylko że sobie bo ty kolego takie unieważnienie
    robisz również u notariusza i to co on zrobił naprzeciw tobie i na twoją
    szkodę po takim akcie notarialnym to on za to odpowiada
    zawsze zanim się takie upoważnienie napisze to potrzeba się grubo zastanowić
    kogo upoważniasz
    no i tez jak nasz kolega prosi o treść takiego upoważnienia do
    reprezentowania jego osoby we wszystkim to mu ja podaję bo jest to
    upoważnienie do reprezentowania na każdej płaszczyźnie, ale jesli chodzi o
    bank to tak potrzeba iść do banku oddzielnie złożyć takie upoważnienie bo
    wiekszość banków nie honoruje takiego aktu, a jesli chodzi o banki to w
    przypadku zaciągania kredytu to sa tak mocno ostrożne że zanim udziela
    kredytu to napewno odezwą się do osoby upoważniającej zwłaszcza jesli jest
    to bank w którym ma się konto i osoba odpowiedzialna za kotakty z
    poszczególnyki kontrachentami napewno się zapyta ....

    nort

  • 7. Data: 2006-06-22 22:05:14
    Od: "Grek" <g...@o...pl>

    (...)
    > Odwołanie niniejszego pełnomocnictwa może nastapić bez podania przyczyny w
    > każdym czasie.
    >
    > myślę, że to ci kolego pomoże

    dzięki za odpowiedź, ale muszę powiedzieć że dalej się nie rozumiemy :-)

    wybredny jestem, co ;-)))

    o co mi chodzi?

    Ja jestem osobą, która dostała od klienta (będącego pełnomocnikiem) takie
    pełnomocnictwo i teraz nie wiem, czy powinienem takie pełnomocnictwo uznać,
    czy nie.

    Ja wiem jak powinno się pisać (zwyczajowo) pełnomocnictwa, ale tu ja dostaję
    dokument i mam dylemat: uznać go za pełnomocnika czy nie?

    przy czym nie mam kontaktu z mocodawcą, widzę tylko pełnomocnika i jego
    pełnomocnictwo i muszę zdecydować:
    A/ uznać za ogólne
    B/ nie przyjąć pełnomocnictwa

    co Wy byście zrobili w takiej sytuaji?

    ja na razie optuje za uznaniem takiego dokumentu za pełnomocnictwo ogólne,
    pomimo braku zakresu pełnomocnictwa, ale nie wiem czy myślę dobrze - mam
    wątpliwości, bo przecież żeby uznać dane oświadczenie woli za pełnomocnictwo
    ogólne/rodzajowe/szczególne muszę mieć jakąś treść charakteryzującą dane
    pełnomocnictwo, a tu mam jedynie informację że to jest pełnomocnictwo.
    Czy więc mam prawo uznać je 'w domyśle' za ogólne?

    Bo przecież żadna jego cecha nie świadczy o tym wprost, kurcze żeby gościu
    przynajmniej zatytułował je jako ogólne, albo w treści napisał "do
    wszystkiego" lub "do wszelkich czynności" nie było by problemu, a tu gostek
    napisał sobie "upoważniam Jana Kowalskiego", podpisał, opłacił i nic więcej
    :-(((((

    Czy więc dobrze myślę uznając je za ogólne?

    pozdr
    Grek

  • 8. Data: 2006-06-24 22:36:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 00:05:14 +0200, Grek napisał(a):

    > Czy więc dobrze myślę uznając je za ogólne?

    Moim zdaniem nie musisz uznawać takiego pełnomocnictwa jesli masz
    jakiekolwiek wątpliwości.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net