  • 1. Data: 2006-06-20 22:07:06
    Temat: sprawa spadku - nietypowe
    Od: mlubinski <m...@n...spam.data.pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie, może ktoś będzie w stanie mi pomóc albo odesłać do
    odpowiedniego urzędu, żeby się tego dowiedzieć.
    Teście mają dom jednorodzinny, budynek gospodarczy i ok 1 ha ziemi przy
    domu.
    W domku mieszkają teście oraz w drugiej części ich syn z żoną i córką
    (to jest jasne - mają wydzielone pokoje, kuchnie i łazienkę). Budynek
    gospodarczy (kiedyś tam był chlewik) teść "przerobił" na samodzielne
    mieszkanie 2-pokojowe z kuchnią i łazienką (prąd, woda, ogrzewanie) i
    tam mieszka ich drugi syn z żoną i dziećmi. Mieszkają w tym
    pomieszczeniu od dawna i wszyscy wiedzą, że tam oni mieszkają (opieka,
    listonosz itp). Jednak nie jest ten budynek domem (w sensie
    zarejestrowania w gminie). Rodzina mieszkająca w tym budynku
    gospodarczym jest zameldowana pod tym samym adresem co teście.

    Teraz teście chcą przepisać dom w którym mieszkają teście dla mojej
    żony, ponieważ obaj synowie zniszczyliby dom w krótkim czasie.

    Teraz moje pytanie, jak wygląda kwestia tego ich syna, który mieszka w
    tym budynku gospodarczym. Czy nie jest tak,że przysługiwałoby mu prawo
    do zamieszkania w domku teściów, jako że budynek który obecnie
    zamieszkuje nie jest mieszkaniem, a faktycznie zameldowany jest w domku
    teściów?

    Nie wiem do kogo mógłbym się zwrócić z takim zapytaniem??? Dlatego boję
    się przyjąć taki spadek, bo mogą być z tego tylko problemy.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-21 08:36:47
    Temat: Re: sprawa spadku - nietypowe