  • 41. Data: 2014-06-01 11:30:26
    Temat: Re: porno - karanie za ogladanie
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-06-01 00:43, Andrzej Lawa pisze:

    > Dlatego wg mnie karanie powinno być tylko krzywdzenie ludzi w tym zakresie.
    >
    > Same zdjęcia czy wręcz rysunki (choćby fotorealistyczne) nikogo nie
    > krzywdzą.

    Co do zdjęć to już nie. Nie masz gwarancji czy osoba na zdjęciu robi to
    coś dobrowolnie czy z przymusu (co w przypadku pedofilii jest zawsze
    krzywdzące).

    > Poparłbym obowiązek ujawnienia źródła zdjęć (żeby ewentualnie krok po
    > kroku dotrzeć do źródła i sprawdzić, czy postacie na zdjęciu nie zostały
    > skrzywdzone), ale karanie za posiadanie zdjęć uważam za logiczny absurd.

    Postaw się z punktu ofiary, kiedy nie będzie można karać za posiadanie
    zdjęć.

  • 42. Data: 2014-06-01 11:36:06
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 01.06.2014 11:30, xantiros wrote:

    > Postaw się z punktu ofiary, kiedy nie będzie można karać za posiadanie
    > zdjęć.

    za rozpowszechnianie - kara, ok
    za nie usuniecie - kara, ok
    za posiadanie lub patrzenie - conajmniej kontrowersyjne

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 43. Data: 2014-06-01 12:05:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.06.2014 11:30, xantiros pisze:

    > Co do zdjęć to już nie. Nie masz gwarancji czy osoba na zdjęciu robi to
    > coś dobrowolnie czy z przymusu (co w przypadku pedofilii jest zawsze
    > krzywdzące).

    Tylko w tym przypadku ewentualnie krzywdzi ROBIENIE zdjęć.

    > Postaw się z punktu ofiary, kiedy nie będzie można karać za posiadanie
    > zdjęć.

    Najpierw wytłumacz mi różnicę pomiędzy zdjęciami tego typu a zdjęciami
    ofiar np. napadu rabunkowego (pobitych). Dlaczego nie ma jakichś
    szczególnych przepisów penalizujących posiadanie zdjęć ofiar innych
    przestępstw?

  • 44. Data: 2014-06-01 17:56:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Same zdjęcia czy wręcz rysunki (choćby fotorealistyczne) nikogo nie
    > krzywdzą.

    Moim zdaniem nie ma co sie tu sensu dopatrywać. Jedni wymyślają idiotyczne
    unormowania, a jakby ktoś próbował zwrócić uwagę na bezsens, to zaraz
    zostanie okrzyknięty pedofilem i tyle.

    Sens zakazu posiadania materiałow ma być taki, że jak nikt tego nie bedzie
    chciał, to niby nie będą robić. Po pierwsze uważam, że to bzdura. Sądzę, że
    tych fotek w sieci jest masa a większość oglądnięć jest cokolwiek
    przypadkowa. Po drugie w wielu krajach są tu odmienne unormowania prawne.Po
    trzecie, sądzę, że jak już dziewczynka postanowi w ten sposób zarabiać na
    życie, to chyba z dwojga złego lepiej, by ją fotografowano, niż
    wykorzystywano seksualnie bardziej bezpośrednio. Po czwarte przepis jest o
    tyle bezsensowny, bo ciężko ustalić wiek modelki.

  • 45. Data: 2014-06-01 18:13:13
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-06-01 12:05, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > ofiar np. napadu rabunkowego (pobitych). Dlaczego nie ma jakichś
    > szczególnych przepisów penalizujących posiadanie zdjęć ofiar innych

    mówimy i pedofili, a to znaczna róznica, chyba zdajesz sobie sprawę co
    moze czuć dorosła osoba jak trafi na swoje fotki w i-necie z swojego
    wykorzystania za dziecka.

    Tu nie ma czego bronić, pedofilia ma byc karana w całym zakresie bez
    względu na forme.

  • 46. Data: 2014-06-01 18:14:58
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-06-01 11:36, Malpy i Delfiny pisze:

    > za rozpowszechnianie - kara, ok
    > za nie usuniecie - kara, ok
    > za posiadanie lub patrzenie - conajmniej kontrowersyjne

    to ci się kłóci z punktem wyżej.

    Pedofilii się nie broni, w żadnej formie, z tym się walczy.

  • 47. Data: 2014-06-01 18:27:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.06.2014 18:14, xantiros pisze:

    > to ci się kłóci z punktem wyżej.
    >
    > Pedofilii się nie broni, w żadnej formie, z tym się walczy.

    Czy rozumiesz słowo "pedofilia"?

  • 48. Data: 2014-06-01 18:35:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.06.2014 18:13, xantiros pisze:

    > mówimy i pedofili, a to znaczna róznica,

    Bo?

    > chyba zdajesz sobie sprawę co
    > moze czuć dorosła osoba jak trafi na swoje fotki w i-necie z swojego
    > wykorzystania za dziecka.

    A jak może się czuć dorosła osoba jak trafi na swoje fotki z
    uprowadzenia i torturowania przez bandytów? Albo chociażby z kibla?

    Tak na marginesie: czy język polski sprawa ci problem, czy też celowo
    manipulujesz i zmieniasz "oglądanie/posiadanie" na "publikowanie"?

    Zwracam też uwagę, że publikowanie podpada pod ogólne przepisy o
    ochronie wizerunku i bez zgody zainteresowanego jest nielegalne
    niezależnie od treści. Po co więc mnożyć przepisy szczegółowe?

    > Tu nie ma czego bronić, pedofilia ma byc karana w całym zakresie bez
    > względu na forme.

    Prośba: nie używaj słów, których nie rozumiesz.

    Czy może faktycznie chcesz karać za schorzenie psychiczne? To może od
    razu badać pod kątem schizofrenii i prewencyjnie wrzucać podejrzanych o
    zbytnią niestabilność do więzienia, hmm?

  • 49. Data: 2014-06-01 21:22:20
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-06-01 18:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo?

    Bo dotyczy dzieci

    > A jak może się czuć dorosła osoba jak trafi na swoje fotki z
    > uprowadzenia i torturowania przez bandytów? Albo chociażby z kibla?

    też źle,

    > Tak na marginesie: czy język polski sprawa ci problem, czy też celowo
    > manipulujesz i zmieniasz "oglądanie/posiadanie" na "publikowanie"?

    Przemyśl sprawę jeszcze raz w tym konkretnym przypadku.

    > Zwracam też uwagę, że publikowanie podpada pod ogólne przepisy o
    > ochronie wizerunku i bez zgody zainteresowanego jest nielegalne
    > niezależnie od treści. Po co więc mnożyć przepisy szczegółowe?

    Bo jest różnica między prawem karny a cywilnym.

    > Prośba: nie używaj słów, których nie rozumiesz.

    Dokształć się.

    > Czy może faktycznie chcesz karać za schorzenie psychiczne? To może od
    > razu badać pod kątem schizofrenii i prewencyjnie wrzucać podejrzanych o
    > zbytnią niestabilność do więzienia, hmm?

    O obrońca pedofilii się znalazł. Wypuść wszystkich na wolność niech
    dalej niszczą psychikę dzieci.

  • 50. Data: 2014-06-01 21:24:57
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-06-01 18:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy rozumiesz słowo "pedofilia"?

    Ty widać nie.