  • 61. Data: 2010-05-05 07:46:56
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hrr6tp$cst$...@n...onet.pl...

    > Skoro skręcający dostał w drzwi, to chyba raczej wyprzedzany był tam
    > pierwszy...

    ja rozumiem ze z wyobraznia moze byc ciezko, wiec mam propozycje, wez dwa
    resoraki do reki i zaaranzuj sobie takie mini manewry, tak aby udezyc w lewe
    drzwi, samochodu pierwszego, samochodem drugim, tak, aby ten pierwszy
    znalazl sie pierwszy na spornym pasie

    zaznaczam ze predkosci sa niewielkie, bo i niewielkie sa uszkodzenia

    jak pisalem, nie wiemy co to za samochody, czy to byly przednie czy tylne
    drzwi, ani nie znamy uszkodzen drugiego pojazdu, ale sklaniam sie ku
    twierdzeniu ze to wyprzedzany byl pierwszy, bo jesli wyprzedajacy bylby tam
    pierwszy, oberwalby raczej w tyl, niz drzwi, czyli w lewy tylny blotnik, ale
    to tylko gdybania, ty za to przejawiasz niezlomna pewnosc

    > A wyprzedzający nie dość, że przekroczył podwójną ciągłą to nie zachował
    > szczególnej ostrożności, gdyby tak było - nie miałby szans na uderzenie w
    > drzwi...

    gdyby skrecajacy zachowal szczegolna ostroznosc, puscilby barana
    wyprzedzajacego na podwojnej ciaglej, nie mial by teraz problemu, a poniewaz
    jej nie zachowal, rowniez zlamal przepisy i z duzym prawdopodobienstwem
    doprowadzil do kolizji

  • 62. Data: 2010-05-05 07:47:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hrr6ge$c1u$...@n...onet.pl...

    > Tak samo jak nie do udowodnienia jest, że stał na awaryjnych.... A gdyby
    > nawet tak było, to wyminąć powinien go zachowując szczególną ostrożność,
    > bo przekracza choćby podwójną ciągłą...

    wiec zachowal szczegolna ostroznosc, predkosci byly niewielkie, a skrecajacy
    zajechal mu droge doprowadzajac do kolizji ;)

  • 63. Data: 2010-05-05 07:49:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > W opisywanej sytuacji nie było zmiany zajmowanego pasa, więc po co
    > podajesz ten drugi paragraf?

    a czym sie rozni w poczatkowej fazie zmiana pasa od skretu?
    zreszta musial przejechac przez sasiedni pas ruchu wiec ten przepis jak
    najbardziej go obowiazuje

  • 64. Data: 2010-05-05 08:06:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wersja drugiej strony tez. Skręcał w lewo z wlaczonym kierunkowskazem,
    > ale jakis mlody gniewny, ktoremu wydaje sie ze mu wszystko wolno bo mu
    > pałę przypasali nagle wyskoczyl z tylu bo mu sie wydawalo, ze za dlugo
    > czeka az ta łajza przed nim wreszcie skreci.

    Tak też może być oczywiście, z tym, że ten skręcający tak, czy siak musiał
    w lusterko nie spojrzeć, bo by przecież nie zajeżdżał mu drogi i drzwiami
    się nie podstawiał. Skręcający zapewne jechał dużo wolniej (a może nawet
    ruszał, bo tego nie wiemy), więc zdecydowanie miał większe pole manewru.

  • 65. Data: 2010-05-05 08:07:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > poniewaz jej nie zachowal, rowniez zlamal przepisy i z duzym
    > prawdopodobienstwem doprowadzil do kolizji

    Wg takiej wykładni po autostradzie powinniśmy jeździć z maksymalną
    prędkością 50 km na godzinę, bo przecież, ktos może udać się na spacer
    po niej...

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

    Widocznie nic nie wskazywało na odmienne zachowanie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 66. Data: 2010-05-05 08:10:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hrr49p$6kb$2@news.onet.pl...

    > Nie - wyprzedzał niewłaściwie, niezgodnie z przepisami.

    Jest w prawie takie pojęcie jak związek przyczynowo-skutkowy. Normalnym
    następstwem choćby niezgodnego z prawem omijania stojącego na prawym pasie
    samochodu nie jest zajechanie przez ów stojący samochód drogi omijającemu.
    A tylko wykazanie takiego związku dałoby podstawy do przypisania choćby
    częściowej winy omijającemu. Celowo piszę o omijaniu czyniąc założenie, że
    w chwili podejmowania decyzji przez policjanta ten drugi samochód stał.
    Później już jechał i wyszło z tego wyprzedzanie, ale to już inna sprawa.

  • 67. Data: 2010-05-05 08:11:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości grup dyskusyjnych:hrps2h$m9m$...@i...gazeta.pl...

    > robert, nie wiem czy masz swiadomosc, ze kolina to znany troll majacy
    > problemy z okresleniem wlasnej plci, nie wspominajac o wielu innych
    > rzeczach, takze merytoryczna dyskusja z nim/nia nie ma najmniejszego
    > sensu

    Wiem. Ale ja zawsze mam nadzieję na resocjalizację takich osób. Jeśli się
    nie powiedzie, to będzie to po prostu niepowodzenie dydaktyczne.

  • 68. Data: 2010-05-05 08:14:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawa trafi do sądu i tam sędzia nie koniecznie musi uwierzyć
    > policjantowi.

    Zeznania policjanta mogą co najwyżej zadecydować o ukaraniu go za
    wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym. Winy skręcającego - moim zdaniem -
    nie są w stanie zmienić, bowiem jest ona oczywista. Podjął manewr
    przecięcia innego pasa jezdni nie upewniwszy się, czy będzie to bezpieczne.
    A policjant musiał jechać powoli, skoro tylko mu wgniutł drzwi, a nie
    wyrzucił go z drogi stycznym uderzeniem. Skoro jechał powoli, to musiał już
    dłuższą chwilę być na tym drugim pasie.

  • 69. Data: 2010-05-05 08:15:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:hrr97k$37s$...@i...gazeta.pl...

    > Wiem. Ale ja zawsze mam nadzieję na resocjalizację takich osób.

    niepoprawny optymista ;)

  • 70. Data: 2010-05-05 08:18:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hrr908$isj$1@news.onet.pl...
    > Widocznie nic nie wskazywało na odmienne zachowanie...

    Co do zasady nie można wykluczyć, że policjant nie zauważył tych objawów
    odmiennego zachowania - bądźmy uczciwi tu, jest tylko człowiekiem i może
    popełnić błąd. Od strony prawnej jednak przyjęta przez niego wersja
    samochodu stojącego na awaryjnych światłach jest spójna, sensowna,
    prawdopodobna i trudna do obalenia bez dodatkowych dowodów. A jednocześnie
    zrzuca winę na tego skręcającego.