  • 51. Data: 2010-05-05 06:47:24
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    zeta.pl

    > Idąc tym tokiem rozumowania spokojnie możnaby dowieść, że powinien
    > zostać ukarany za wyjazd z garażu, bo jakby nie wyjechał tego dnia, to
    > by do kolizji nie doszło.

    Nie - wyprzedzał niewłaściwie, niezgodnie z przepisami.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 52. Data: 2010-05-05 07:16:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Ale skręcanie w lewo w miejscu dozwolonym jest dozwolone :)

    zgadza sie

    > Natomiast wyprzedzanie (z lewej strony) na podwójnej ciągłej i to pojazdu
    > sygnalizującego zamiar skrętu w lewo nie jest dozwolone.

    zgadza sie, ale czynisz juz jedno wazne zalozenie, ze wyprzedzal go jak
    tamten sygnalizowal zamiar skretu

    > Zastanów się, czy wyprzedzasz z lewej strony pojazd z włączonym lewym
    > kierunkowskazem.

    a teraz wyobraz sobie taka sytuacja

    gosc jedzie przed toba, slimaczy sie kolo za kolem bo mieszka nie daleko,
    koles za nim w koncu nie wytrzymuje, wlacza migacz i zaczyna go wyprzedzac,
    owszem jest podwojna ciagla i za to mu sie nalezy mandat, ale w momencie
    kiedy go wyprzedza, koles przed nim wlacza, lub nawet nie, migacz i skreca w
    brame

    sprawca kolizji jest nie wyprzedzajacy, tylko wyprzedany, to ze tamten
    zlamal przepis nie ma znaczenia, koles z przodu nie upewenil sie czy moze
    bezpiecznie wykonac manewr i doprowadzil do kolizji

    to ze ktos lamie przepisy nie upowaznia cie do powodowania kolizji czy
    wypadkow

  • 53. Data: 2010-05-05 07:18:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:hrps2h$m9m$...@i...gazeta.pl...

    > Tak. I co to zmienia?

    robert, nie wiem czy masz swiadomosc, ze kolina to znany troll majacy
    problemy z okresleniem wlasnej plci, nie wspominajac o wielu innych
    rzeczach, takze merytoryczna dyskusja z nim/nia nie ma najmniejszego sensu

  • 54. Data: 2010-05-05 07:21:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Szczególnie że zabrania się wyprzedzania z lewej strony uczestnika ruchu
    > sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo.

    wszystko pieknie, ale teraz udowodnij ze mial wlaczony migacz :)

  • 55. Data: 2010-05-05 07:24:31
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-05 03:38, Użytkownik witek napisał:

    > ale z zeznan policjanta juz zapewne tak.

    Sprawa trafi do sądu i tam sędzia nie koniecznie musi uwierzyć
    policjantowi.

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2010-05-05 07:25:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:1ss0j80dq7gtt$....@r...power.pl...

    > wszystko pieknie, ale teraz udowodnij ze mial wlaczony migacz :)

    Tak samo jak nie do udowodnienia jest, że stał na awaryjnych.... A gdyby
    nawet tak było, to wyminąć powinien go zachowując szczególną ostrożność,
    bo przekracza choćby podwójną ciągłą...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 57. Data: 2010-05-05 07:25:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > I chyba zakładasz że wyprzedzający jako pierwszy rozpoczął
    > swój manewr co nie wynika z opisu.

    ty za to zakladasz, ze to skrecajacy wykonal pierwszy manewr, dodatkowo
    zakladasz, ze skrecajacy odpowiednio wczesnie sygnalizowal zamiar skretu,
    oczywiscie pewnosc moglibysmy miec wszystko widzac, w ostetecznosci
    oceniajac uszkodzenia pojazdow, ja jednak bym sie sklanial do twierdzenia ze
    skoro do kolizji doszlo na lewym pasie, a skrecajacy dostal w drzwi, to
    jednak wyprzedzajacy byl tam pierwszy

  • 58. Data: 2010-05-05 07:32:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > do twierdzenia ze skoro do kolizji doszlo na lewym pasie, a skrecajacy
    > dostal w drzwi, to jednak wyprzedzajacy byl tam pierwszy

    Skoro skręcający dostał w drzwi, to chyba raczej wyprzedzany był tam
    pierwszy... A wyprzedzający nie dość, że przekroczył podwójną ciągłą to
    nie zachował szczególnej ostrożności, gdyby tak było - nie miałby szans
    na uderzenie w drzwi...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 59. Data: 2010-05-05 07:35:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hrr46c$6kb$...@n...onet.pl...

    > Nie - moim zdaniem przejechanie podwójnej ciągłej i wyprzedzanie na niej
    > jest spowodowaniem zagrożenia.

    jest wykroczeniem ale do kolizji doprowadzil (z duzym prawdopodobienstwem
    skrecajacy)

    > Tam nie miał prawa wyprzedzać.

    alle wyprzedzal, za co mu sie nalezy mandat

    > Gdyby tak zacząć interpretować przepisy byłoby bezpieczniej.

    moze tak, moze nie, a na razie masz bardzo wyrazny przepis

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    Art. 22. 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest
    obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    > Czemu abstrahujesz od sytuacji, że samochodu tego policjanta tam być nie
    > powinno?

    bo to nie ma znaczenia, to ze ktos lamie przepisy, nie oznacza ze i tobie
    wolno

  • 60. Data: 2010-05-05 07:39:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 09:35:29 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    W opisywanej sytuacji nie było zmiany zajmowanego pasa, więc po co
    podajesz ten drugi paragraf?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138