  • 1. Data: 2008-02-22 13:59:11
    Temat: pomocy - co mam robić - komornik
    Od: l...@v...pl

    Komornik zablokował mi konto, oraz wszedł na pensje, która była przelewana na to
    właśnie konto, zajęcie jest tytułem alimentów, zajął z pensji 1000 a pozostałą
    kwotę pensji zabezpieczył na koncie - z czego mam żyć !!! Nie uchylam się od
    alimentów bo o to chodzi, wniosłem apelację, ale wyrok jest natychmiast
    wykonalny więc liczyłem się z tym, że będzie podobnie, ale myślałem, że ja będę
    miał za co żyć, a tutaj nie mogę pobrać pensji, ani nie mogę zrobić debetu na
    moim koncie.

    Pomóżcie mi

  • 2. Data: 2008-02-22 14:52:46
    Temat: Re: pomocy - co mam robić - komornik
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > miał za co żyć, a tutaj nie mogę pobrać pensji, ani nie mogę zrobić debetu na

    Przepraszam, ale jestem rozstrzępiony i może niejasno piszę. 1700 zl pensji za
    styczeń, część pensji zajął mi komornik w zakładzie niejako, a pozostała część
    tej samej pensji przelana została na rachunek, gdzie ten sam komornik w tej
    samej sprawie, zajął mi resztę pensji. W ten sposób nie otrzymałem w ogóle
    pensji za styczeń na rękę.

  • 3. Data: 2008-02-22 15:19:10
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > będę
    > miał za co żyć, a tutaj nie mogę pobrać pensji, ani nie mogę zrobić debetu

    Nie miej zalu za to co napisze, ale :
    Gdbys placil to by nie bylo sprawy i komornika, a tak to jeszcze koszty
    dolicza.
    Prokuratura za art. 209 kk nie goni ?

    Skoro zajeli Ci takze konto to znaczy, ze z tytulu alimentow miales jakies
    dlugi, czyli nie placiles jakis czas, a wiec chyba nie jest tak, ze sie "nie
    uchylasz"

    Bez zalu

    Fakt faktem, ze tylko bezrobotnym zarejestrowanym bez prawa do zasilku
    oplaca się niealimentowac.

    Cezar

  • 4. Data: 2008-02-22 17:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    l...@v...pl wrote:

> [...]
    > samej sprawie, zajął mi resztę pensji. W ten sposób nie otrzymałem w ogóle

    komornik wyslal pisma o zajeciu wszedzie tam gdzie wiedzial,ze masz
    pieniadze. Minimalnej pesnji, czyli te 700 z groszami ci nie zajal, ale
    wcielo ci ja na koncie,. Bylo odebrac w gotowce, miales do tego prawo.
    Teraz to juz raczej po rybkach, dzwon do komornika, moze ci troche
    wyplaty zwolni,ale zajmie to tyle czasu ze raczej sie nie oplaca.
    Szybciej w zakladzie pracy postaraj sie o pozyczke zeby przezyc.
    Z drugiej strony komornik nie dziala w 5 minut i zanim on ruszy do robty
    to troche czasu to trwa. Cos ty robil przez ten czas? Skoro wiedziales,
    ze wyrok jest wykonalny natychmiast to czemu nie placiles?

  • 5. Data: 2008-02-22 18:01:46
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > właśnie konto, zajęcie jest tytułem alimentów, zajął z pensji 1000 a pozostałą
    > kwotę pensji zabezpieczył na koncie - z czego mam żyć !!! Nie uchylam się od

    A to dla ciebie niespodzianka ?

    Przeciez wiedziałes o wyroku ... prawda ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 6. Data: 2008-02-23 11:19:07
    Temat: OK wyjaśnię ale bez żalu
    Od: l...@v...pl

    Dziękuję za uwagę, ale czuję się w obowiązku udzielić kilku słów wyjaśnień, bo
    wypowiedzi pod moim adresem mogą być mylące.

    Alimenty umowne płaciłem regularnie od urodzenia dziecka do nadal w kwocie 250
    miesięcznie, jaką zażądała matka dziecka, oceniając zapotrzebowanie realne.

    Po upływie roku pozwała mnie do sądu nie uprzedzając o tym, że kwota 250 jaką
    jej przekazuję jest niewysterczająca. W pozwie zażądała alimentów 800 pln / msc
    dodatkowo kwoty 600 pln tytułem braki rzekomej mojej opieki oraz kwoty zaległych
    alimentów !!!

    Pomijam przebieg postępowania sądowego, ale w trakcie Sąd ustalił, według
    oświadczenia matki, że kwota całkowicie zabezpieczająca materialny byt dla
    dziecka - bo to alimenty na dziecko - to uwaga 300 pln oceniając na dziś.

    Sąd nie przyjął moich argumentów że płaciłem alimenty 250 msc od urodzenia
    dziecka i robie to nadal i zasądził mi alimenty 400 pln od urodzenia dziecka nie
    pomniejszając ich o dokonane wpłaty. Matka dziecka wystąpiła do komornika o
    egzekucję w pełnej wysokości zasądzonej kwoty czyli nie 400 - 250 x ilość
    miesięcy ale w kwocie 400 * ilość miesięcy.

    Wyrok był ze stycznia, a komornik zajął mi już pensję za styczeń, więc raczej
    nie siedział z założonymi rękami. W ten sposób zostałem bez grosza do życia, co
    więcej matka nadal domaga się alimentów bieżących !!! Z innych paranoi
    nadmieniam, że Sąd uznał, że zarabiam średnio 2000 netto a moja pensja to 1650
    brutto, zasądził alimenty do 5 dnia każdego miesiąca, a pensje mam płatną 10
    dnia, z góry skazując mnie na karne odsetki. Sąd zarzucił mi uchylanie sięod
    obowiązku alimentacyjnego !!! pomimo że regulowałem na bieżąco kwoty 250
    ustalone oraz kupowałem inne rzeczy dziecku, wózki, sanki, nosidełka, zabawki.
    Uwaga Sąd przy ocenie nie wziął pod uwagę że matka zwracała część prezentów,
    jakie ofiarowywałem mojemu dziecku. Płakać mi się chce w jakim my kraju żyjemy.

    Nadmieniam tylko, że matka podała w akcie urodzenia ojciec nieznany - po to aby
    w MOPS otrzymać świadczenie, a potem pozwała mnie o ustalenie ojcostwa, bo
    rzekomo się mu zapierałem :(

    Złożyłem apelację, ale postępowanie komornicze trwa :(

    Naprawdę jestem zrozpaczony, co pomyśli o mnie dziecko za naście lat jak
    przeczyta pozew i wyrok.

    Czy jeśli przedłożę u komornika dowody wpłat rat alimentacyjnych umownych może
    cofnąć egzekucję w tym zakresie ? Mam blankiety przekazów na tę kwotę 250 pln
    Niestety jednak matka dziecka kwestionuje że były to alimenty na dziecko - bo
    nie napisałem na nich że są to alimenty :( na blankietach

  • 7. Data: 2008-02-23 11:39:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, witek wrote:

> [...]
    > Teraz to juz raczej po rybkach, dzwon do komornika, moze ci troche wyplaty
    > zwolni,ale zajmie to tyle czasu ze raczej sie nie oplaca.

    Tak czy siak, przecież jest kwota zwolniona od zajęcia *na koncie
    osobistym*, prawda?
    Więc tej części nie powinien był zająć.
    Dobrze gadam?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-02-23 12:14:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802231238060.644@athlon64...

    > Tak czy siak, przecież jest kwota zwolniona od zajęcia *na koncie
    > osobistym*, prawda?
    > Więc tej części nie powinien był zająć.
    > Dobrze gadam?

    Dobrze, tyko działa to w ten sposób, że bank blokuje kwotę egzekucji na
    koncie i jak chcesz się do niej dobrać, to musisz opierniczyć bank, wypłacić
    pieniądze i mieć świadomość, że następny wpływ na konto powędruje do
    komornika.

  • 9. Data: 2008-02-23 12:58:43
    Temat: Re: OK wyjaśnię ale bez żalu
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Myslę, ze słusznie.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-02-23 13:22:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > Niestety jednak matka dziecka kwestionuje że były to alimenty na dziecko - bo
    > nie napisałem na nich że są to alimenty :( na blankietach

    A to zdzira... A na co innego? Bo jak nie alimenty, to musi oddać
    (bezpodstawne wzbogacenie).