  • 1. Data: 2008-02-22 15:26:09
    Temat: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą lampę
    błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu, odesłałem ją do
    sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było problemu z reklamacją, towar
    został wymieniony na nowy. Jednak w karcie gwarancyjnej nie odnotowano tego
    faktu, nie otrzymałem też nowej karty GW, ani żadnego pisma mówiącego o wymianie
    egzemplarza... Moje pytanie brzmi, czy gwarancja nie powinna "lecieć" od nowa w
    momencie wymiany sprzętu na nowy?

    Maciej C

  • 2. Data: 2008-02-22 17:24:35
    Temat: Re: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Maciek C napisał(a):
> [...]
    > GW, ani żadnego pisma mówiącego o wymianie egzemplarza... Moje pytanie
    > brzmi, czy gwarancja nie powinna "lecieć" od nowa w momencie wymiany

    Gwarancja to dobrowolne ustalenia między stronami, i jeśli nie jest
    ustalone, że po wymianie produktu gwarancja biegnie na nowo, to tak nie
    musi być.

    Gdybyś reklamował z tytułu niezgodności produktu z umową, to wymiana
    produktu powoduje bieg na nowo 2-letniego okresu "ochronnego".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-02-22 22:08:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.02.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > Gdybyś reklamował z tytułu niezgodności produktu z umową, to wymiana
    > produktu powoduje bieg na nowo 2-letniego okresu "ochronnego".

    Chyba, że nie była to sprzedaż konsumencka a wtedy gwarancja "idzie" od
    nowa (art. 581kc). Macieju C, kupiłeś prywatnie, czy do firmy?

    --
    Marcin