-
1. Data: 2008-02-22 15:26:09
Temat: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją?
Od: "Maciek C" <m...@o...pl>
Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą lampę
błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu, odesłałem ją do
sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było problemu z reklamacją, towar
został wymieniony na nowy. Jednak w karcie gwarancyjnej nie odnotowano tego
faktu, nie otrzymałem też nowej karty GW, ani żadnego pisma mówiącego o wymianie
egzemplarza... Moje pytanie brzmi, czy gwarancja nie powinna "lecieć" od nowa w
momencie wymiany sprzętu na nowy?
--
Pozdrawiam
Maciej C
-
2. Data: 2008-02-22 17:24:35
Temat: Re: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją?
Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
Maciek C napisał(a):
> Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą
> lampę błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu,
> odesłałem ją do sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było
> problemu z reklamacją, towar został wymieniony na nowy. Jednak w karcie
> gwarancyjnej nie odnotowano tego faktu, nie otrzymałem też nowej karty
> GW, ani żadnego pisma mówiącego o wymianie egzemplarza... Moje pytanie
> brzmi, czy gwarancja nie powinna "lecieć" od nowa w momencie wymiany
> sprzętu na nowy?
Gwarancja to dobrowolne ustalenia między stronami, i jeśli nie jest
ustalone, że po wymianie produktu gwarancja biegnie na nowo, to tak nie
musi być.
Gdybyś reklamował z tytułu niezgodności produktu z umową, to wymiana
produktu powoduje bieg na nowo 2-letniego okresu "ochronnego".
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w
egzekucji -> http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2008-02-22 22:08:48
Temat: Re: Wymiana towaru na nowy - co z gwarancją?
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 22.02.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:
> Maciek C napisał(a):
>> Witam wszystkich. W maju zakupiłem w sklepie internetowym dość drogą
>> lampę błyskową do aparatu fotograficznego... Lampa uległa uszkodzeniu,
>> odesłałem ją do sprzedawcy wraz z paragonem i kartą gw... Nie było
>> problemu z reklamacją, towar został wymieniony na nowy. Jednak w karcie
> Gwarancja to dobrowolne ustalenia między stronami, i jeśli nie jest
> ustalone, że po wymianie produktu gwarancja biegnie na nowo, to tak nie
> musi być.
> Gdybyś reklamował z tytułu niezgodności produktu z umową, to wymiana
> produktu powoduje bieg na nowo 2-letniego okresu "ochronnego".
Chyba, że nie była to sprzedaż konsumencka a wtedy gwarancja "idzie" od
nowa (art. 581kc). Macieju C, kupiłeś prywatnie, czy do firmy?
--
Marcin