  • 181. Data: 2024-05-30 18:13:35
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 17:42, Shrek pisze:

    > Taa - szukali kurwa motocykla szreka ale nie interesowała ich marka ani
    > numery. Czy tu kurwa naprawdę jesteś taki tępy czy to jakaś gra RPG w
    > prlowskiego milicjanta?

    Wątpię, byś mówił prawdę, albowiem po 60 minutach do dyżurnego, który by
    nie wprowadził tych danych do systemu dzwoni Wojewódzkie Stanowisko
    Kierowania z "awanturą". Ale mnie nie było przy tym Twoim zgłoszeniu.,
    więc może była awantura. Dlatego przy kradzieży pojazdu warto na 112
    zadzwonić, bo już zaczynają szukać. Biegnie czas.

    > Nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie - IMHO to są dwie niezbyt
    > precyzyjne nazwy tej samej czynności.

    To są dwie zupełnie różne czynności. Zgłosić możesz telefonicznie,
    dowolnemu przypadkowo napotkanemu policjantowi, emailem i co tam sobie
    jeszcze wymyślić zdołasz. Nawet jest taka aplikacja Krajowa Mapa
    Zagrożeń i tam też możesz zgłosić.

    Zawiadomienie możesz ustnie do protokołu, albo pisemnie. Zrozum
    wreszcie, że brak Ci podstawowej wiedzy merytorycznej i większość tych
    przepychanek wynika właśnie z tego. Ja przyjmuję, że osoba od lat się
    udzielająca aktywnie na forum o prawie powinna takie elementarne rzeczy
    ogarniać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 182. Data: 2024-05-30 18:14:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 17:44, Shrek pisze:

    > Przecież ty twierdzisz, że to szrek kradnie w internecie!

    Bo to jednemu psu burek?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 183. Data: 2024-05-30 18:30:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wątpię, byś mówił prawdę, albowiem po 60 minutach do dyżurnego, który by
    > nie wprowadził tych danych do systemu dzwoni Wojewódzkie Stanowisko
    > Kierowania z "awanturą".

    A skąd kierownictwo ma wiedzieć, że szrek od 1,5 godziny siedzi w
    poczekalni aż ktoś od niego zawiadomienie przyjmuje?

> [...]
    > dowolnemu przypadkowo napotkanemu policjantowi, emailem i co tam sobie
    > jeszcze wymyślić zdołasz. Nawet jest taka aplikacja Krajowa Mapa

    To teraz podaj podstawę prawną takiego rozróżnienia. NIe wykluczam że
    masz rację, ale o ile "Zawiadomienie" to czynność mająca swoją definicję
    w prawie to "zgłoszenie" to nazwa nieformalna i to że ty ją rozumiesz
    inaczej a ja inaczeej nie powoduje że ktoś z nas ma automatycznie rację
    - dlatego grzecznie cię zapytalem co przez to rozumiesz i dostałem to co
    poniżej...

    PS - i konfederację!

  • 184. Data: 2024-05-30 18:34:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to jednemu psu burek?

    Dawaj źródło że szrek kradnie w internecie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 185. Data: 2024-05-30 20:52:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 18:30, Shrek pisze:

    > A skąd kierownictwo ma wiedzieć, że szrek od 1,5 godziny siedzi w
    > poczekalni aż ktoś od niego zawiadomienie przyjmuje?

    Po to osoba na dyżurce pyta, po co przyszedłeś. No i dlatego sugerowałem
    112, bo wówczas operator o to zapyta i wprowadzi informację do systemu.

> [...]
    > inaczej a ja inaczeej nie powoduje że ktoś z nas ma automatycznie rację
    > - dlatego grzecznie cię zapytalem co przez to rozumiesz i dostałem to co

    To jest po prostu oczywiste. Wątpię, by ktoś wpadł na pomysł normowania
    czegoś takiego. To, co piszę wynika z §4.2 WYTYCZNYCH NR 3 KOMENDANTA
    GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie wykonywania
    niektórych czynności dochodzeniowo-śledczych przez policjantów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 186. Data: 2024-05-30 21:07:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po to osoba na dyżurce pyta, po co przyszedłeś.

    I mówi, że trzeba poczekać - nie wiadomo ile ale pewnie kilka godzin.
    Przez ten czas nie dzieje się nic, a już w szczególności nie są
    ogłaszane żadne poszukiwania, bo do tego wypadałoby mieć dane o
    poszukiwanym pojeżdzie a nikt o nie nie pytał.

    > To jest po prostu oczywiste. Wątpię, by ktoś wpadł na pomysł normowania
    > czegoś takiego.

    Czyli nie ma czegoś takiego jak "złoszenie" - jest to potoczna nazwa
    czynności - jakiej - jak widać nie do końca wiadomo.

    > To, co piszę wynika z §4.2 WYTYCZNYCH NR 3 KOMENDANTA
    > GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 30 sierpnia 2017 r. w sprawie wykonywania
    > niektórych czynności dochodzeniowo-śledczych przez policjantów.

    To jest o zawiadomieniu. Ty upierasz się że zgłoszenie to coś innego niż
    zawiadomienie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 187. Data: 2024-05-30 21:40:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 21:07, Shrek pisze:
> [...]
    > ogłaszane żadne poszukiwania, bo do tego wypadałoby mieć dane o
    > poszukiwanym pojeżdzie a nikt o nie nie pytał.

    No to źle się stało - jeśli to prawda, bo tam w tamtym wątku tyle razy
    kręciłeś i zmieniałeś opowieści, ze nie mam pewności, na ile to prawda.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 188. Data: 2024-05-30 22:15:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale co do tego ma zgłoszenie / zawiadomienie? Wiele czynności robi się
    > "z urzędu". Co więcej, samo zgłoszenie / zawiadomienie nie upoważnia do
    > dokonywania sprawdzeń. Jeszcze to sprawdzianie musi mieć związek ze
    > zwalczaniem przestępczości / wykroczeń. Przerabiane w wypadku wielu
    > zgłoszeń rzeczy. które przestępstwami nie są.

    Czasem mam wrażenie, że udajesz upośledzonego.
    Ale zdecydowanie częściej nie mam takiego wrażenia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 189. Data: 2024-05-30 22:26:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to źle się stało - jeśli to prawda, bo tam w tamtym wątku tyle razy
    > kręciłeś i zmieniałeś opowieści, ze nie mam pewności, na ile to prawda.

    Tak, tak... Zacznujmy od tego ze sam sobie ukradłem moto, żeby podrzeć
    sobie łacha z policji:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 190. Data: 2024-05-31 00:59:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Problem jest taki, że zgłoszenie muszą i tak przyjąć jak ktoś się uprze,
    > a sposobem żeby nie przyjąć jest trzymanie kolesia w poczekalni bo nie
    > ma ludzi godzinami. Więc w międzyczasie nikt niczego nie sprawdzi, bo
    > oficjalnie nikogo nie ma:P

    No ale mozna sprawdzić bez formalnego zgłoszenia. Podejdziesz do
    policjanta na ulicy i powiesz mu, że do sklepu przy ulicy Twarozkowej 11
    odbywa się właśnie włamanie, to przecież nie powie Ci, panie Szrek, pan
    pójdź napierw na komisariat przetworzyć papiery i widzimisie posterunkowego.

    Per analogia, tu ma namiary na "oszusta" i tez może "pójść" zobaczyć co
    tam się właściwie dzieje.

    --
    Marcin