  • 91. Data: 2024-05-25 07:39:04
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 23:06, Shrek pisze:
    > Skłaniałeś się ku wersji, że jak allegro to raczej nie pojedynczy
    > przypadek, ale oszustwo pojedyncze jest tak samo ścigane.
    Do niczego się nie skłaniałem. Każde oszustwo jest ścigane, tylko, że
    niewywiązanie z umowy nie jest oszustwem.

    Coś podobnego do sytuacji, w której jedzie samochód. Samochód, jak
    samochód i nic w tym dziwnego, ze jedzie, choć oczywiście kierowany
    przez nietrzeźwego powoduje, że kierujący dopuszcza się przestępstwa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 92. Data: 2024-05-25 07:41:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2024 o 00:48, Kviat pisze:
    > Sam pisałeś, że gówno ustala, bo nic nie robi i tylko przeczekuje żeby
    > umorzyć, gdy obywatel jest na tyle upierdliwy żeby wymusić na was
    > przyjęcie zgłoszenia.

    Ustala. Wypytuje zawiadamiającego. Jak już z tego wynika, że to nie
    przestępstwo, to co ma więcej zrobić? Próbuje poinformować o tym
    zawiadamiającego, bo szkoda ich wzajemnego czasu. A jeśli się uprze, to
    oczywiście zawiadomienie przyjmie i mu w swoim czasie wyśle informacje,
    ze to nie przestępstwo. Bo to, niezależnie od tego co by się nie robiło
    przestępstwo nie jest.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 93. Data: 2024-05-25 07:42:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Chyba że zglasza allegro, to wtedy inna sprawa:P

    Tak, bo ALLEGRO co do zasady zgłasza, jak ma argumenty pozwalające
    sądzić, ze doszło do przestępstwa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 94. Data: 2024-05-25 07:44:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2024 o 00:29, Kviat pisze:
    > Nie ty decydujesz, czy należy przyjąć, czy nie. Masz przyjąć. Kropka.
    Błądzisz i to okrutnie. Już tu kilka razy wskazywałem, jak to ujęte jest
    w zarządzeniu. Przy czym masz o tyle rację, że zarządzenie mówi wprost,
    że jeśli nei da się przekonać zawiadamiającego, ze to nie jest
    przestępstwo, to należy przyjąć i wydać postanowienie o odmowie
    wszczęcia. Ale nikt nie wymaga robienia jakiś dziwnych czynności w
    sprawach, które są oczywiste.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 95. Data: 2024-05-25 07:45:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2024 o 00:39, Kviat pisze:

    > Cytować dalej, czy dasz radę inne przykłady wyszukać samodzielnie?
    Litwo, ojczyzno moja ... - mam cytowac dalej? A coś na temat?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2024-05-25 07:46:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 23:09, Shrek pisze:

    > A jakie to ma znaczenie w omawianym przypadku że oszukany dalej bedzie
    > oszukany a zgwałcona dalej będzie zgwałcona i żadne działania policji
    > tego nie zmienią? Choć w sumie jakby zadziałali to mogą zmienić, bo
    > oszust jak go zapytają czemu nie wysłał to prawdopodobnie natychmiast
    > wysle a gwałciciel nie odgwałci.

    Jak nie doszło do oszustwa, to i oszukany nie będzie oszukany. Jedynie
    będzie wierzycielem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 97. Data: 2024-05-25 07:58:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zawsze zaczynasz po francusku, nawet jak nie znasz francuskiego. Mówisz
    > np. bonżur, i szybko dodajesz, z miłym uśmiechem żeneparlepafranse.
    > Nagle się okazuje, że większość doskonale mówi po angielsku i nie ma
    > problemów z komunikacją.

    Dokładnie;) Potwierdzam - działa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2024-05-25 07:59:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nic takiego nie założyłem. Nawet mi przez głowę to nie przeszło.

    To ja już nie wiem jak z tobą rozmawiać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2024-05-25 08:07:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zawsze się możesz jakoś tłumaczyć. Jak to się zdarzyło raz i nie masz na
    > kącie innych wybryków, a okoliczności nie wskazują na coś innego to
    > pewnie się upiecze. Oceni to sąd a może i policjanci na miejscu.

    Nie ma "na miejscu". Odjechałeś i na miejscu cię nie ma. Wiec policjant
    musi zdecydować czy przyjąć zgłoszenie czy stację spławić na tej samej
    zaadzie co areczka - typowy becep (brak cech przestępstwa) bo przecież
    mógł zapomnieć proszę pani stacji benzynacji nie zawracać władzy dupy
    bezsensownym zgłoszeniami.

    Dlaczego takie tłumaczenie działa przy areczku zgłaszającym oszustwo a
    przy staci benzynacji kradzież nie? Odpowiedź jest prosta - gdyby Robert
    tak postąpił ze stacją beznynacją to na bank miałby jej prawników na
    kulsonim łbie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 100. Data: 2024-05-25 08:11:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest ciągle czyn zabroniony pod groźbą kary. Co najwyżej nie będzie
    > przypisania winy w sensie prawnym.

    Czyli w tym konkretnym przypadku nie zagrożony karą. robert twiedzil że
    policja podejmuje czyności w przypadku "tylko takiego zabronionego, co
    jest zabroniony pod groźbą kary" - co nie jest prawdą - a przynajmniej
    nie powinno.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!