  • 121. Data: 2024-05-27 06:30:39
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sprawdzą, że nie jest karany, jest np. nauczycielem lokalnej podstawówki
    > w wieku wieku przedemerytalnym, to mogą powiedzieć, niech jedzie na tę
    > stację i zapłaci, a potem sprawdzić czy zapłacił.

    Ale w przypadku oszukanego na allegro areczka robert nic nie sprawdza
    tylko mówi "to nie jest osustwo, pan idzie do sądu". Wiec analgoicznie
    powinien powiedzieć orlenowi żeby spadał i dupy nie zawracał - nie robi
    tego bo by miał orlenowskich prawników na głowie i zarzuty
    niedopełnienia obowiązków, bo z firmą która ma dział prawny ciężej się
    leci w chuja niż z areczkiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2024-05-27 06:36:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pomysł jest stad, że nie zawsze coś musi być oszutwem.

    Zasadniczo niemal każde zgłoszenie (zwłaszcza dotyczące przestępstw
    umyślnich) nie musi być przestępstwem. To co - na donata?

    > Jakby sprawdzali
    > kazdy przypadek gdzie wzburzony klient twierdzi, że sprzedawca to
    > oszust, to do dziś nie odzyskałbyś motoru :)

    Jakbym sam dupy nie ruszył to pwenie też wiec nie jest to najlepszy
    przykład.

    Podsumujmy - oszustów z alegro nie śgigają, zagnionych zasadniczo nie
    szukają, skradzionych samochodów i moto nie szukają, drobniejszy szpejów
    tym bardziej, schodów też już chyba nie pilnują ale zawsze zarobieni są.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2024-05-27 13:47:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 May 2024 21:27:24 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Nie ma, tylko że i oszustwo i kradzież są przestępstwami umyślnymi.
    > Nie można ukraść nieumyślnie.

    No chyba, ze sędzia ze starej zmiany :-)

    J.

  • 124. Data: 2024-05-27 13:52:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 May 2024 21:59:18 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Ale jakiej skuteczności? Sprzedawca nie wywiązał się z umowy. Tego żadne
    > działania Policji nie zmienią.

    Polemizowałbym

    J.

  • 125. Data: 2024-05-27 15:33:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 May 2024 00:45:35 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Sprawdzą, że nie jest karany, jest np. nauczycielem lokalnej podstawówki
    > w wieku wieku przedemerytalnym, to mogą powiedzieć, niech jedzie na tę
    > stację i zapłaci, a potem sprawdzić czy zapłacił. Powinno załatwić
    > sprawę. Co tu sąd innego miałby zrobić i co by ci prawnicy stacji mieli
    > zrobić? A jak to kolejny taki wybryk, to już cięzej bedzie uwierzyć w
    > zapomnienie i przypadek.

    To po prostu skleroza/demencja :-(
    A że nie miał przestępczych zamiarów, to najlepiej świadczy, ze
    poprzednie zapłacił, po interwencji :-)

    J.

  • 126. Data: 2024-05-27 16:31:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No ale zdaje się twierdzisz, że próbowałeś nawiązywac kontakt w języku
    > farncuskim bo to jest Twój kanon uprzejmej interakcji na obczyźnie?

    No i?
    Przecież rozumiesz, że nie chodzi o nawiązanie kontaktu wzrokowego, czy
    bonżur, tylko o kontakt właściwy.
    Serio trzeba rozpisywać słowo po słowie, opisać jakość promiennego
    uśmiechu i jaka akurat był pogoda... żeby ktoś zrozumiał kontekst o jaki
    kontakt chodzi?
    Po uprzejmościach i promiennym uśmiechu leci dujuspikinglisz i często na
    tym kończą się uprzejmości i nawet nie masz już ochoty do pleców rzucać
    szprehinzidojcz, tylko szukasz kogoś, kto cię nie oleje.

    Jeszcze raz podkreślę: nie jest tak, że tak się dzieje za każdym razem,
    przy każdym kontakcie z jakimś człowiekiem we Francji.
    Po prostu zdecydowanie częściej niż w innych państwach.
    Na tyle często, że takie niemiłe wrażenie z pobytu we Francji zostaje.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 127. Data: 2024-05-27 20:19:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jesli nie masz danych to masz rzecz otwartą. Dane to np. Twoje
    > doświadczenie. Przeciez dowolna z opisywanych tu rzeczy to jednak może
    > to być oszustwo (lub nie). Chodzi o to by uprawdopodobnić czy jest. Jak
    > Ci wynika z doświadczenia, że oszustwo jest w danym przypadku mało
    > prawdopdobne to nie ma sensu sprawdzać. Ale są pewnie przypadki, że nie
    > da się powiedziedzieć ani w te anu we wte to i nalezy sprawdzić.

    To tak nie działa. W ten sposób żadnej sprawy by nigdy nie skończono, bo
    zawsze można powiedzieć, ze być może jest elementem jakiegoś
    przestępstwa. Niewłaściwie zaparkowany pojazd może służyć za bombę. Jak
    znajdziemy samochód z cudzym numerem rejestracyjnym, być może kierujący
    zamierzał dokonać zamachu terrorystycznego, albo uprowadzić kogoś.
    Trzeba się trzymać faktów, a nie konfabulować, co też ewentualnie tu
    mogło by się stać.

    > Ale Ty nie wiesz czy to jest niewywiązanie się z umowy. Możesz co
    > najwyżej tak domniemywać na podstawie danych które masz, lub
    > doświadczenia dla pewnegfo typu spraw.

    Ja mam mieć uzasadnione okolicznościami przypuszczenie, ze doszło o
    oszustwa. Niewywiązanie się z umowy, jeśli nic nie wskazuje na to, że
    sprawca miał z góry powzięty zamiar niewywiązania się nie jest
    przestępstwem. To, że jak trafisz na policjanta zajmującego się czymś
    innym i on przyjmie zawiadomienie o przestępstwie, a inny potem wyda
    postanowienie o odmowie wszczęcia wcale nie oznacza profesjonalizmu tego
    pierwszego. To właśnie jest brak profesjonalizmu, bo zawiadamiający
    liczy, ze Policja coś będzie robiła.

    Są rzeczy, które można zweryfikować, zanim się przyjmie zawiadomienie.
    Ale, jak ani z tego, co mówi zawiadamiający nie wynika nic
    niepokojącego, ani z tych sprawdzeń, to nie ma podstaw do wszczęcia
    postępowania. Co więcej trzeba mieć świadomość, ze może się to w
    przyszłości zmienić. Mogą się ujawnić jakieś nowe okoliczności.

    Gorąco polecam lekturę art. 17 kpk. Tam wymieniono powody, z których
    postępowania się nie wszczyna. Jest szereg sytuacji, w których naprawdę
    prostymi środkami można ustalić, ze się nie wszczyna. Zwracam uwagę na
    pkt. 7. Pokrzywdzony złoży zawiadomienie. Wszczęte zostanie
    postępowanie. Przesłucha się na świadka sprzedającego i umorzy
    postępowanie. Jeśli nawet w przyszłości się okaże, że on generalnie
    towaru nie wysyłał wielu osobom, to w tej sprawie już postępowanie
    umorzono.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 128. Data: 2024-05-27 21:09:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > postępowanie. Jeśli nawet w przyszłości się okaże, że on generalnie
    > towaru nie wysyłał wielu osobom, to w tej sprawie już postępowanie

    Co, po pierwsze, oznacza, że zrobił was w konia podczas takiego
    "przesłuchania" i świadczy o waszym poziomie profesjonalizmu. Każdemu
    wierzycie na słowo na podstawie przesłuchania? Serio?
    Po drugie, oszustowi uwierzyliście na słowo podczas przesłuchania, że
    nie oszukał (a oszukał - jak się później okazało), a ty tu próbujesz
    wmówić, że zgłaszającemu na słowo wierzyć nie można, bo nie ma podstaw i
    nie ma sensu przyjmować zawiadomienia...
    I po trzecie, i co z tego, że w tej sprawie już postępowanie umorzono?
    To jakiś koniec świata, czy o co ci chodzi?
    Co to za idiotyczny argument? Wystąpiły nowe okoliczności, to się
    wznawia postępowanie i tyle.

    KPK Art.327 par.2
    "Prawomocnie umorzone postępowanie przygotowawcze wznawia się przeciwko
    osobie, która występowała w charakterze podejrzanego, na mocy
    postanowienia prokuratora nadrzędnego nad tym, który wydał lub
    zatwierdził postanowienie o umorzeniu, tylko wtedy, gdy ujawnią się nowe
    istotne fakty lub dowody nie znane w poprzednim postępowaniu(...)"

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 129. Data: 2024-05-27 21:24:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pokrzywdzony złoży zawiadomienie. Wszczęte zostanie
    > postępowanie. Przesłucha się na świadka sprzedającego i umorzy
    > postępowanie.

    Przepraszam, że brutalnie ale co ty pierdolisz?

    W sprawach o zabójstwo też pytacie podejrzanego czy zabił a jak
    zaprzeczy to umarzacie, bo widocznie przestępstwa nie popełniono i w
    sumie to koleś jest juz absolutnie czysty bo jakiś tępy kulson umorzył
    postępowanie na podstawie słowa podejrzanego że to nie on?

    > Jeśli nawet w przyszłości się okaże, że on generalnie
    > towaru nie wysyłał wielu osobom, to w tej sprawie już postępowanie
    > umorzono.

    To są nowe okoliczności. A ponadto wielokrotnie ci tłumaczono że w KK
    jest ścigane oszustwo a nie oszustwa, więc wielość nic nie zmienia (poz
    recydywą).
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2024-05-27 21:58:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 21:09, Kviat pisze:

    > Co, po pierwsze, oznacza, że zrobił was w konia podczas takiego
    > "przesłuchania" i świadczy o waszym poziomie profesjonalizmu. Każdemu
    > wierzycie na słowo na podstawie przesłuchania? Serio?

    Jakie to ma znaczenie, skoro jakbyś jemu przedstawił taki zarzut, to
    nawet to nie podlega odczytaniu?

> [...]
    > wmówić, że zgłaszającemu na słowo wierzyć nie można, bo nie ma podstaw i
    > nie ma sensu przyjmować zawiadomienia...

    Oszustem bedzie, jak zostanie prawomocnie skazany.

    > I po trzecie, i co z tego, że w tej sprawie już postępowanie umorzono?
    > To jakiś koniec świata, czy o co ci chodzi?
    > Co to za idiotyczny argument? Wystąpiły nowe okoliczności, to się
    > wznawia postępowanie i tyle.

    Weź mi spróbuj nakreślić, jakie nowe okoliczności w tej sprawie mogą
    nastąpić? Że wyśle?

    --
    (~) Robert Tomasik