    From: "androman" <r...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: podsłuchiwanie pracowników, czy legalnie
    Date: Sun, 6 Nov 2005 19:33:15 +0100

    Witam.
    Wszedłem na tą grupę po raz pierwszy, bo zbulwersowałem się po tym co żona
    mi dzisiaj opowiedziała o swoim szefie.
    Otóż boss założył dziewczynom w biurze "monitoring".
    Zakupił sprzęt w markecie i zainstalował kamerkę.
    O kamerce dziewczyny wiedziały, bo wisi to na ścianie, ale właśnie po kilku
    miesiącach dowiedziały się, że jest również fonia, czyli szef wszystko
    słucha co mówią.
    Pokazał im właśnie nagrania bo okazało się że nawet nagrywa bez ich wiedzy.
    Odgrażał się że ma na każdego w firmie (ok. 30 osób) materiały na których
    źle o nim się wyrażają i że pracownicy mogą mu g... zrobić.
    Do firmy przychodzi masa osób i one napewno też są niechcący na tych
    nagraniach a nie ma żadnej wywieszki, że jest monitoring i że się nagrywa.
    Mam pytanie, czy szef może tak postępować?
    Czy powinien informować to takim monitoringu?
    Czy są na to jakieś paragrafy?
    Co mu odpowiedzieć gdy grozi zwolnieniem z pracy?

    Pozdrawiam
    Andrzej