  • 681. Data: 2022-11-07 23:45:23
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 18:01, Shrek pisze:

    > Prefabrykaty dalej są. Tylko budowanie nie polega na tym, że bierzesz z
    > katalogu słup o nośności 10 ton i masz zaprojektowaną halę.

    Ale ja nie twierdziłem, że tak to działa, tylko że czasem nie liczysz
    danego elementu wytrzymałościowo, tylko bierzesz dane z tabelki.
    Przypominam, ze "gównoburza" wyszła z przypuszczenia, ze liczy się
    budowle na zmęczenie, a ja napisałem, że trudno czasem powiedzieć, na co
    się liczy, bo bierze się wytrzymałość z tabeli, a nie liczy. >
    > Tu masz pierwszy lepszy projekt hali, który google wypluwa:
    > http://botatechnik.pl/wp-content/uploads/2019/11/zal
    _1_1_do%20ZO_PROJEKT%20BUDOWLANY.pdf
    > Przypomina to choć trochę wybranie słupa z tabelki i już stoi hala?

    Nawet mniejszy mostek możesz w ten sposób obgonić stosując zamiast
    mostka prefabrykowany przepust drogowy. Tylko czasem taniej jest mostek
    zaprojektować i wybudować, niż wieźć taki prefabrykat, który zresztą
    jest też drogi.

    U nas w górach dawniej (tak z ćwierć wieku temu) dość powszechnie
    robiono mostki z drogowych płyt prefabrykowanych, a nawet z tzw. ostoi
    od lokomotyw (mamy tu NEWAG i można po cenie złomu to kupić. Nikt tego
    nie liczył. Podczas powodzi w 1997 roku oraz kilku później zdarzało się,
    ze woda zabierała takie mostki i pchając go po korycie zrywała nawet te
    zaprojektowane przez inżynierów mosty. Nadzór budowlany do dziś tropi te
    budowle. Część z nich się zalegalizowała ustawą wprowadzającą Prawo
    Budowlane.

    --
    Robert Tomasik

  • 682. Data: 2022-11-07 23:49:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 21:05, Shrek pisze:

    > Zdaje się że wcześniej pisałeś, że bierzesz sobie z tabelki halę, nie
    > słup...

    A przeczytałeś cały posty, czy jedno zdanie? Są i hale prefabrykowane.
    --
    Robert Tomasik

  • 683. Data: 2022-11-07 23:51:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 21:09, Shrek pisze:

    > Zresztą masz, bo będziesz twierdził że nic takiego nie napisałeś -
    > nawet istotne było podkreślone: "> A wytrzymałość _budowli_ liczysz
    > (znaczy ty akurat na szczęście nie) czy parezyw w normie jaka jest
    > wytrzyałość hali stalowej o długości 200 metrów? Jak typowa hala, to
    > bierzesz z normy ? "

    U nas regularnie przez kilkadziesiąt lat przywozili takie hale.
    Rozkładali na kilkanaście dni i zabierali. Do 180 dni, to nawet
    pozwolenia nie musisz mieć, tylko zgłoszenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 684. Data: 2022-11-08 01:11:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nawet jakby nie mieli, to akurat nie ciężko znać się na inżynierii
    > lepiej od policjanta.
    >
    > Ale my tu mamy inny przypadek. Z tego co zrozumiałem robert na studiach
    > takie rzeczy liczył. No to teraz nie przestaje mnie nurtować pytanie jak
    > to jest, że ktoś jest inżynierem i robi na kulsonariacie w
    > przestępstwach gospodarczych.

    To, że są miejsca gdzie jest bagno, nie znaczy, że jest bagno w każdej
    jednostce i że nie mozna mieć rozsądnego środowiska pracy w policji.
    Większość korpo to na pewnym organizacyjnym poziomie, też szambo i kupa
    mułu. Ty byś po np. politechnice nie poszedł bo masz takie
    uprzedzenia, ze by Cię na miejscu zabiło, ale raz, że nie wszyscy mają,
    dwa, że pewnie te XY lat temu policja była inaczej postrzegana, dwa,
    wybory mogłyby być różne. Był okres, wcale nie tak dawny, że policja
    była w grupie całkiem sporego zufania społecznego.

    Zresztą, tak jak gdzieśtam wczesniej napisałem, dla mnie taka
    kryminalistyka czy to tradycyjna czy powiązana z infosec, to są bardzo
    ciekawe dziedziny i wyobrażam sobie praca w policji może tu być bardzo
    ciekawa, a gdzieindziej o wyeksponowanie na podobne rzeczy trudno i to
    nawet bardzo.

    --
    Marcin

  • 685. Data: 2022-11-08 06:11:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, że są miejsca gdzie jest bagno, nie znaczy, że jest bagno w każdej
    > jednostce i że nie mozna mieć rozsądnego środowiska pracy w policji.

    Oczywiście, że nie. Tym niemniej inżynier pracujący w przestępstwach
    gospodarczych jest dla mnie jednak zaskoczeniem;)

    Ale on robi w pg;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 686. Data: 2022-11-08 06:13:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Do 180 dni, to nawet
    > pozwolenia nie musisz mieć, tylko zgłoszenie.

    Hmmm... Ale musi nie być związana trwale z grunetem. Coś mi się wydaje,
    że zaraz się dowiemy że nie o hali wystawowej gadamy o i tymczasowym
    namiocie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 687. Data: 2022-11-08 06:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A przeczytałeś cały posty, czy jedno zdanie? Są i hale prefabrykowane.

    Misiu - pisałem że nie można zbudować _hali_ z tabelki a potem ty się
    plułeś, że można.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 688. Data: 2022-11-08 06:17:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale ja nie twierdziłem, że tak to działa, tylko że czasem nie liczysz
    > danego elementu wytrzymałościowo, tylko bierzesz dane z tabelki.

    Cytata dostałeś.

> [...]
    > zaprojektowane przez inżynierów mosty. Nadzór budowlany do dziś tropi te
    > budowle. Część z nich się zalegalizowała ustawą wprowadzającą Prawo

    Wśród inżynierów krąży taki dowcip (nie do końca dowcip) że na podhalu
    prawo budowlane się jakoś nie przyjęło;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 689. Data: 2022-11-08 12:33:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 06:17, Shrek pisze:
    > Wśród inżynierów krąży taki dowcip (nie do końca dowcip) że na podhalu
    > prawo budowlane się jakoś nie przyjęło;)

    Rzadko tam bywam, ale coś w tym może być. U nas też.

    --
    Robert Tomasik

  • 690. Data: 2022-11-08 12:37:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 06:13, Shrek pisze:

    > Hmmm... Ale musi nie być związana trwale z grunetem. Coś mi się wydaje,
    > że zaraz się dowiemy że nie o hali wystawowej gadamy o i tymczasowym
    > namiocie;)

    Most na rzece też nie jest na stałe z gruntem związany, bo przyjdzie
    powódź i go zabierze. To raz. Dwa, że gadamy ogólnie. Jest masa
    elementów stosowanych w budownictwie, których nie liczy nikt od podstaw
    przy każdym projekcie, tylko sięga po "tabelkę" i sobie z niej bierze
    wyniki. Przecież nikt nie liczy w każdym zadaniu "pi", choć ktoś je
    kiedyś policzył.

    --
    Robert Tomasik