  • 671. Data: 2022-11-07 16:53:27
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Nov 2022 16:13:16 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To są dwa różne byty. Napisałem ogólnie. Czasem bierzesz halę albo dom z
    > katalogu. Czasem z katalogu bierzesz elementy i sam liczysz to, czego
    > nei ma w tabeli. Musiał byś to choć raz w życiu zrobić, byś pojął. Tego
    > sobie i internetu nie wyczytasz.

    Obawiam sie, ze Shrek i Kviat maja cos z budownictwem wspolnego,
    i wiedzą jak sie liczy hale, a ty nie bardzo :-)

    J.

  • 672. Data: 2022-11-07 16:54:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Nov 2022 16:11:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Czego nei ogarniasz w konstrukcji logicznej, ze ja nie liczę, tylko
    > dobieram z tabeli, zaś dane do tabeli ktoś policzył, ale nie ja?

    No pieknie, to daj przyklad takiej tabeli.

    Mozesz zeskanowac jedna strone z tej ksiązki ...

    J.

  • 673. Data: 2022-11-07 17:01:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 16:53, J.F pisze:

    > Obawiam sie, ze Shrek i Kviat maja cos z budownictwem wspolnego,
    > i wiedzą jak sie liczy hale, a ty nie bardzo :-)

    Nawet jakby nie mieli, to akurat nie ciężko znać się na inżynierii
    lepiej od policjanta.

    Ale my tu mamy inny przypadek. Z tego co zrozumiałem robert na studiach
    takie rzeczy liczył. No to teraz nie przestaje mnie nurtować pytanie jak
    to jest, że ktoś jest inżynierem i robi na kulsonariacie w
    przestępstwach gospodarczych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 674. Data: 2022-11-07 17:03:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 16:51, J.F pisze:

    > No, w odpowiedniej tabelce mogloby stac, ze taki słup starcza
    > na 20m kw hali krytej lekką płytą, a w gorach to na 10m kw :-)

    No ale projekt hali to nieco bardziej skomplikowana sprawa niż ile i
    jakich słupów postawić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 675. Data: 2022-11-07 17:43:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Nov 2022 15:27:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Robisz rysunek złożeniowy i wpisujesz, że w tym miejscu ma być słup o
    > takim symbolu wg normy branżowej. Interesują Cie tylko wymiary
    > przyłączeniowe określone w katalogu. Producent słupa może spokojnie
    > pozmieniać w nim poprzeczki, byle słup zachowywał wymiary przyłączeniowe
    > oraz założone normą parametry wytrzymałościowe.

    No i pieknie ... tylko czy sa jeszcze takie normy branzowe?

    > W budownictwie - bo
    > kreujesz się na znawcę tej dziedziny - najczęstszym tego przykładem były
    > elementy z tzw. wielkie płyty. Pewnie, że ktoś liczył ich wytrzymałość,
    > ale jak już policzył, to

    Zapewne masz racje. Tylko wielkiej plyty juz nie ma, producentow juz
    nie ma, normy branzowe ... moze gdzies zakurzone w bibliotekach są,
    ale co z tego, jak producentow nie ma, i chetnych na plyty tez nie ma

    > W uproszczeniu możesz. Ale tu problemem nie jest dwuteownik, ale jakaś
    > bardziej złożona konstrukcja.

    Czyli ksiązka nie jest "katalogiem słupów".

    > Pewnie słupa. To się na wyboczenie poza ściskaniem liczy, a czasem
    > jeszcze na zginanie. Ale jak ktoś to raz policzył, to kolejny nie liczy,
    > tylko bierze wartość z tabelki.

    Tylko wyboczenie zalezy od przekroju, wysokosci, stężeń, mocowania -
    trudno to w jednej tabelce ując, ale moze by sie dało jakis
    "typowy słup na 7-10m" :-)

    No ale masz taką tabelkę, albo liczysz.
    A w tablicach masz tylko "momenty bezwładnosci", bo to mozna policzyc
    raz na przyszłosc.

    J.

  • 676. Data: 2022-11-07 18:01:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 17:43, J.F pisze:

    > Zapewne masz racje. Tylko wielkiej plyty juz nie ma, producentow juz
    > nie ma, normy branzowe ... moze gdzies zakurzone w bibliotekach są,
    > ale co z tego, jak producentow nie ma, i chetnych na plyty tez nie ma

    Prefabrykaty dalej są. Tylko budowanie nie polega na tym, że bierzesz z
    katalogu słup o nośności 10 ton i masz zaprojektowaną halę.

    Tu masz pierwszy lepszy projekt hali, który google wypluwa:

    http://botatechnik.pl/wp-content/uploads/2019/11/zal
    _1_1_do%20ZO_PROJEKT%20BUDOWLANY.pdf

    Przypomina to choć trochę wybranie słupa z tabelki i już stoi hala?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 677. Data: 2022-11-07 20:54:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Obawiam sie, ze Shrek i Kviat maja cos z budownictwem wspolnego,
    > i wiedzą jak sie liczy hale, a ty nie bardzo :-)

    Mam nadzieje, ze nie :-) bo jeśli to robią tak, jak piszą, to ...

    --
    Robert Tomasik

  • 678. Data: 2022-11-07 20:55:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 17:03, Shrek pisze:
    > No ale projekt hali to nieco bardziej skomplikowana sprawa niż ile i
    > jakich słupów postawić.
    Ale samych słupów ne liczysz i o tym pisze. A ne o tym, że nic nie liczysz.

    --
    Robert Tomasik

  • 679. Data: 2022-11-07 21:05:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale samych słupów ne liczysz i o tym pisze. A ne o tym, że nic nie liczysz.

    Zdaje się że wcześniej pisałeś, że bierzesz sobie z tabelki halę, nie
    słup...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 680. Data: 2022-11-07 21:09:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 21:05, Shrek pisze:

    > Zdaje się że wcześniej pisałeś, że bierzesz sobie z tabelki halę, nie
    > słup...

    Zresztą masz, bo będziesz twierdził że nic takiego nie napisałeś - nawet
    istotne było podkreślone:

    "> A wytrzymałość _budowli_ liczysz (znaczy ty akurat na szczęście nie)
    czy parezyw w normie jaka jest wytrzyałość hali stalowej o długości 200
    metrów?

    Jak typowa hala, to bierzesz z normy ? "

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!