  • 621. Data: 2022-11-03 06:39:12
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu jest trochę: https://en.wikipedia.org/wiki/Bomb_threat
    > Pod "Credibility and response"
    > Pewnie jest mniej, bo te 14/1055 to w szkołach.

    Prawdę mówiąc nie słyszałem o przypadku gdzie znaleźli w polsce czy
    naszej okolicy bombę w szkole czy samolocie po uprzednim alarmie. Prawdę
    mówiąc o samolocie nie słyszałem nigdzie. Wszystkie o których słyszałem
    a wybuchły zrobiły to bez ostrzeżenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 622. Data: 2022-11-03 06:45:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2022 o 06:39, Shrek pisze:

> [...]

    Eeee. Errror.

    " There are more bomb threats than incidents, with only 14 of 1,055
    school incidents recorded from 1990 to 2002 being preceded by threats"

    "In the 6 months after the 1999 Columbine High School massacre, there
    were a reported 5,000 bomb threats made against schools,"

    trochę ponad tysiąc "incidents" między 1990 a 2002, w tym 5 000 w pół
    roku w 1999;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 623. Data: 2022-11-03 07:07:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > naszej okolicy bombę w szkole czy samolocie po uprzednim alarmie. Prawdę
    > mówiąc o samolocie nie słyszałem nigdzie. Wszystkie o których słyszałem

    No bo w samolocie to jak? Odpalić to tylko jakimś radiem, a tych jak
    wiadomo w samolotach nie wolno używać :)

    --
    Marcin

  • 624. Data: 2022-11-03 08:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > were a reported 5,000 bomb threats made against schools,"
    >

    > trochę ponad tysiąc "incidents" między 1990 a 2002, w tym 5 000 w pół

    Pewnie liczyli te nie związane z incydentami.

    --
    Marcin

  • 625. Data: 2022-11-03 09:15:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z grubsza rzecz biorąc są następujące możliwości:
    >
    > 1) Typowy projekt: Są katalogi domków jednorodzinnych, są i hal.
    > Oczywiście wymaga to rzucenia okiem przez inżyniera z uprawnieniami, ale
    > projekt jest bardzo prosty. Tam nikt nie liczy wytrzymałości.

    LOL
    A ten "typowy" projekt, to kto policzył? Sam się policzył?

    > 2) Typowe elementy: Są katalogi takich typowych elementów. W katalogu
    > masz wymiary oraz dopuszczalne obciążenia. Dobierasz element i opada Ci
    > konieczność liczenia jego wytrzymałości. Musisz policzyć obciążenia.

    Serio?
    Jednak trzeba policzyć?

    > I teraz w części wypadków są producenci, którzy takie elementy robią wg
    > norm,

    I dają na te elementy papiery. Np. atesty.
    Np. huty.

    > ale i czasem taniej jest taki element wg wymiar ów z normy samemu
    > pospawać.

    Ojessssuuu...
    Samemu pospawać, to sobie możesz chlewik. Albo płotek przy ogródku.
    Jak coś ma pracować pod obciążeniem i jest
    urządzeniem/konstrukcją/budynkiem podlegającym dozorowi, czy wymagające
    projektu, to musisz mieć papiery z obliczeniami i się pod tym podpisać.
    Kup u producenta, czyli w hucie, zgodne z normą i atestowane
    kształtowniki i "sobie samemu pospawaj" np. wysięgnik dźwigu. Albo
    kadłub statku. Albo halę magazynową. Nie zapomnij zajrzeć do tabelki.
    Powodzenia.

    > 3) projekt od podstaw: Architekt rysuje wizje, zaś konstruktor dobiera
    > materiał oraz przelicza konstrukcje. Czasem negocjuje z architektem, bo
    > się w założonych wymiarach tego zrobić nie da, albo by musiało być z
    > Tytanu.

    Pod warunkiem, że architekt jest debilem, który skończył studia po
    znajomości, a praktyki dopuszczające go do egzaminu zawodowego zrobił u
    szwagra.
    Jak zwykle piszesz o czymś, o czym nie masz bladego pojęcia.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstruktor_(osoba)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 626. Data: 2022-11-03 09:36:03
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tak. Mam takie tablice.

    Zrób fotkę jednej takiej tablicy i wrzuć na jakiś darmowy serwer do
    udostępniania fotek.
    Chętnie zobaczę taką "tablicę słupów".

    To, że jakiś znormalizowany dwuteownik, którego parametry masz w
    "tablicy", może być słupem w konstrukcji, to nie znaczy, że to jest
    tablica słupów. To nadal jest tylko dwuteownik.

    I skąd wiesz, bez policzenia konstrukcji, który słup z tej tablicy
    słupów masz wybrać?

    > Tyle, ze od dawna się tym nie zajmuję i nie
    > potrafię powiedzieć, na ile to jest aktualne. Nie zajmuje się tym od
    > kilkudziesięciu lat.

    To wrzuć zdjęcie tych nieaktualnych.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 627. Data: 2022-11-03 18:53:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie liczyli te nie związane z incydentami.

    Ok - czyli "incidents" to kiedy faktycznie była bomba. Czyli w 1/150 (a
    dokładniej to 1/75) przypadków kiedy jest bomba to zamchowiec o niej
    ostrzega.

    Natomiast my rozmawialiśmy o prawdopodobieństwie, że ostrzerzenie jest
    rzeczywiście prawdziwe - i tu bezpośrednio danych nie mamy ale było 5000
    ostrzeżen w ciągu pół roku. I 14 prawdziwych ostrzeżeń w ciągu 12 lat. A
    więc na 14 prawdziwe ostrzeżenień przypada 12*10000=120 000 całości.
    14/1200000=0,000166 czyli 0,01% że rzeczywiście jest "incident". Nie
    wiem co to dokładnie oznacza, ale nawet samoa obecnośc bomby nie oznacza
    że musi ona wybuchnąć, więc w praktyce jeszcze mniej. No i to dla szkół
    w USA. Do samolotu bombę jest o kilka rzędów wielkości trudniej wnieść.

    Ponowię pytanie - czy znany jest przypadek, żeby rzeczywiście po takim
    ostrzerzeniu znaleziono bombę w samolocie, czy wybuchają jedynie te, o
    których nikt nie dzwonił?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 628. Data: 2022-11-03 18:55:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo w samolocie to jak?

    Normalnie.

    > Odpalić to tylko jakimś radiem, a tych jak
    > wiadomo w samolotach nie wolno używać :)

    Barometr, gps, timer, słowo-klucz, akcelerometr i tuzin innych pomysłów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 629. Data: 2022-11-03 19:44:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2022 o 09:15, Kviat pisze:

    > LOL
    > A ten "typowy" projekt, to kto policzył? Sam się policzył?

    Podobno to przekaz od Boga.

    > Serio?
    > Jednak trzeba policzyć?

    Nie. Wróży się z rusów od kawy.

    > I dają na te elementy papiery. Np. atesty.
    > Np. huty.

    Nie wiem. Pewnie tak.

> [...]
    > kształtowniki i "sobie samemu pospawaj" np. wysięgnik dźwigu. Albo
    > kadłub statku. Albo halę magazynową. Nie zapomnij zajrzeć do tabelki.

    Dzięki.

> [...]
    > szwagra.
    > Jak zwykle piszesz o czymś, o czym nie masz bladego pojęcia.

    Oczywiście :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 630. Data: 2022-11-03 19:47:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2022 o 06:13, Shrek pisze:

    > Jak nie, jak tak?

    Jak ma integralne schody, to sobie może opuścić.

    > No nie wiem. Tunelu czasoprzestrzennego na lotnisku nie mają. Schody
    > mają na stanie. Ale może nie mogą używać, bo jak się pospsują to nie
    > będą na stanie....

    Ale schodami dowodzi lotnisko przeważnie.

    > Telefon do dyżurnego portu jest publicznie dostępny.

    Ale pewnie nie ten, który jemu podali.

    --
    Robert Tomasik