  • 611. Data: 2022-11-03 00:16:26
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 22:19, Shrek pisze:

    > Jest sukces! Na lotnisku udało się podstawić schody do samolotu!
    > Uroczystość będzie retransmitowana 11 listopada jako ważne wydarzenie w
    > najnowszej historii polski.

    To, że Ty nie rozumiesz, co się tam wydarzyło, to nie znaczy, że to jest
    jakoś szczególnie głupie. Po prostu nie rozumiesz tego i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 612. Data: 2022-11-03 00:18:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 22:21, Shrek pisze:

    > Czyli jednak się liczy?

    Tak, ale nie wytrzymałość elementów. Te się bierze z tabelki.

    > Czyli się jednak liczy?

    Dach, to nie słup, czy dźwigar.

    > Link?

    Do czego? Do tego, co słyszałem?

    --
    Robert Tomasik

  • 613. Data: 2022-11-03 00:23:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak cel stabilnie leci, to i przechwytujący moze sie precyzyjnie
    > ustawic. Patrz np tankowanie w powietrzu.

    Obejrzyj filmiki z takich tankowań. Rzucanie na 1-2m w każdą
    stronę to chyba norma. A tam zdaje się jest to tak urządzone, że starasz
    się akurat unikać "wake turbulence".

    > Czy takie tony ...

    Tak, tony.
    https://twitter.com/GE_Aerospace/status/154260171643
    2084994?lang=en
    "over one thousand gallons per minute".

    To jest zapewne do certyfikacji, więc zniesie i więcej. A Ty mu chcesz
    zaszkodzić wyziewami z myśliwca :)

    > Bez tlenu, to silnik nie popracuje.

    Nie odetniesz całego tlenu w ten sposób.

    > To bylo w czasach skrzydel aluminiowych :-)

    No to możemy spać spokojnie i ogrzewanie skrzydła do kilkuset stopni C
    nie musi już niepokoić :)

    --
    Marcin

  • 614. Data: 2022-11-03 00:34:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To tak jak z wieloma kamiennicami po wojnie. No ale jak się rozpadają
    > cegła po cegle to nikt z tego katastrofy nie robi. Jak ściana po
    > ścianie, to będzie kilka katastrof.

    Zasadniczo rzecz sprowadza się więc do kwesti: no tak, wali się, ale czy
    da się uciec? :)

    > W każdym razie w obu przyczyną była ewakuacji łopatek turbiny, przez
    > błędy projektowe (niekoniecznie) i utrzymania. Paradoksalnie nie lider z
    > przekroczonym rezusem poleciał...

    Projekt to chyba zakładał pełne obsadzenie łożyska wałeczkami? Ruskie
    zdaje się wpadli, że połowa spoko wystarczy.

    > Punkt dla ciebie;) Jednak katastrofy przemysłowe mają swoją specywikę i
    > potrafią trwać dniami.

    Wszystko ma swoją specyfikę :) Jakaś większa instalacja elektrolizy ze
    stacjami trafo, obok nasza ulubiona hala, jakieś prądy błądzące,
    Korozja, zawalenie się hali i mamy katastrofę budowlaną :)

    Też tak uważam.

    --
    Marcin

  • 615. Data: 2022-11-03 06:11:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Według statystyk szansa coś z 1/150, a pewnie i dużo dużo mniejsza z
    > jakimś podstawowym profilowaniem.

    Masz źródełko? Poważnie pytam, bo zdaniem duuuuuużoooo mniejsza. W
    praktyce zerowa - nie znam przypadku, żeby samolot który został
    posądzony o zabombienie wyleaciał w powietrze. Natomiast znam takie
    gdzie wyleciały takie gdzie nie było ostrzeżenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 616. Data: 2022-11-03 06:13:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie jest w jego gestii decyzja.

    Jak nie, jak tak?

    > Równie dobrze mógł zadecydować, ze
    > mają się przez tunel czasoprzestrzenny ewakuować.

    No nie wiem. Tunelu czasoprzestrzennego na lotnisku nie mają. Schody
    mają na stanie. Ale może nie mogą używać, bo jak się pospsują to nie
    będą na stanie....

    > Sądzę, że ten numer, który mu podali nei jest publicznie dostępny.

    Telefon do dyżurnego portu jest publicznie dostępny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 617. Data: 2022-11-03 06:13:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, że Ty nie rozumiesz, co się tam wydarzyło, to nie znaczy, że to jest
    > jakoś szczególnie głupie. Po prostu nie rozumiesz tego i tyle.

    Czyli już tradycyjnie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 618. Data: 2022-11-03 06:18:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, ale nie wytrzymałość elementów. Te się bierze z tabelki.

    Oczywiście że wytrzymałość elementów bierze się z tabelki. A co
    myślaleś, że się badania niszczące robi? Natomiast ty pisałeś, że nie
    robi się obliczeń wytrzymałości budowli.

    > Dach, to nie słup, czy dźwigar.

    Hala to nie słup czy dźwigar.

    > Do czego? Do tego, co słyszałem?

    Ja też wiele rzeczy słyszałem, ale zanim bezmyślnie powtarzam
    zastanawiam się w pierwszej iteracji na ile to mozliwe.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 619. Data: 2022-11-03 06:20:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wszystko ma swoją specyfikę :) Jakaś większa instalacja elektrolizy ze
    > stacjami trafo, obok nasza ulubiona hala, jakieś prądy błądzące,
    > Korozja, zawalenie się hali i mamy katastrofę budowlaną :)

    Jak się zawali to tak. Natomiast momentem katastrofy będzie jak się
    zacznie walić a nie jak postawią trafo;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 620. Data: 2022-11-03 06:28:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > posądzony o zabombienie wyleaciał w powietrze. Natomiast znam takie
    > gdzie wyleciały takie gdzie nie było ostrzeżenia.

    Tu jest trochę: https://en.wikipedia.org/wiki/Bomb_threat
    Pod "Credibility and response"
    Pewnie jest mniej, bo te 14/1055 to w szkołach.

    --
    Marcin