  • 501. Data: 2022-10-31 18:43:14
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co oni mogą tam ważnego zobaczyć, czego nie widać na radarze? Po prostu
    > pytam.

    Czy pilot w kabinie, czy przytomny czy pasażerowie w oknach, czy reaguje
    na polecenia.

    > Zresztą do ewentualnego zestrzelenia też nam ta para nei jest
    > potrzebna i można przywalić jaką rakietą.

    Można ale nie wolno:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 502. Data: 2022-10-31 18:46:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 13:34, J.F pisze:

    > No i tak mi jeszcze przyszlo, ze gdyby bomba wybuchla w powietrzu,
    > to asysta innego samolotu moze sie przydac.
    > Ocena uszkodzen, sprowadzenie na lotnisko ...

    Też racja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 503. Data: 2022-10-31 18:47:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie nie i stąd podejrzewam, że nie o to chodziło.

    A niby o co? Nie mnóżmy bytów ponad potrzebę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 504. Data: 2022-10-31 18:57:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A słuchałeś tego nagrania?

    Słuchaliśmy tego samego. Nie padło ani razu stwierdzenie, że zagrożenie
    jest prawdopodobne - wszyscy na luzaku podchodzili do tego, że żadnej
    bomby nie ma, tylko ktoś z zarządzania obsrał zbroję i boi się podstawić
    schody. Jakby zarządzanie miało info, że ta informacja jest wiarygodna,
    to tak by to przedstawili:

    "wzzxxxx, wieża

    załoga: na 5

    zarządanie kryzysowe mówi, że mają info że prawdopodobieństwo że
    informacja o bombie jest prawdziwa jest bardzo wysokie. Uważają że
    powinniście natychmiast ewakuować się po trapach

    Załoga - roger!"

    > Bo tę decyzje podejmuje kapitan, a nie służby.

    Więc nie było żadnej decyzji o ewakuacji po trapach. Wręcz przeciwnie -
    pytali kapitana czego chcą a on wyraźnie powiedział że schody i autobusy.

    > Osobą decydująca jest kapitan. Chyba przez cały czas był na miejscu.

    No niespecjalnie - kapitan nie dowodzi lotniskiem żeby zadecydować o tym
    czy schody podjadą czy nie. On chciał, lotnisko nie dało.

    > Powinny zostać ewakuowane bez schodów.

    Czemu? To decyzja kapitana. Jak mu nie chcieli tych schodów podstawić,
    to powinni odpowiedzieć, że schodów nie dostanie a nie bawić się w
    chowanego przez dwa numery telefoniczne.

    Trwało dłużej, więc się mylisz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 505. Data: 2022-10-31 19:01:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 17:22, J.F pisze:

    > Tak czy inaczej - ktos zadecydowal.
    > I raczej wątpie, zeby to byl czlowiek niskiego stanowiska, co olal
    > wszystkich i przyslal :-)

    Pewnie czekali aż komendant dojedzie. Tak czy inaczej to kibel.
    "zabombiony samolot" stał dwie godziny z ludźmi bo nie było jasnej
    procedury.

    > Tak sie jakos wydaje, ze powinien ktos przejac zarządzanie.
    > Czy dowodca AT, czy jakis "sztab kryzysowy" ... no raczej ktos z AT,
    > bo co cywile sie znaja na terrorystach i bombach.

    Tak się zastanawiam - co by było gdyby na pokładzie zadeklarował się
    porywacz z bombą - błędne koło - ateki nie wjadą, bo bomba i schodów nie
    można podstawić. A ci saperzy to mieli się po trapach wspinać? To kurwa
    wcale nie jest śmieszne - wygląda na to że pogłoski to tym że mamy kraj
    z namokniętego kartonu były zbyt optymistyczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 506. Data: 2022-10-31 19:08:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 18:35, Shrek pisze:

    > Nawet jak niebiescy przyjadą, to tylko pozorują że coś robią;)

    Usiądź. Odpręż się. Pomyśl. Przecież nikt nie wierzy, ze tam jest bomba.
    To co mają zrobić? Co zrobić, by polepszyć wykrywalność nieistniejącej
    bomby?

    --
    Robert Tomasik

  • 507. Data: 2022-10-31 19:15:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 17:30, J.F pisze:

    > Ale to wiesz - albo jej nic nie mowisz o zagrozeniu,

    Tam zapewnie się świeciło od kogutów;)

    > albo sie zastanawia czy powinna.

    Sądzę, że to nie jest pierwsze lądowanie z podejrzeniem bomby. Choć
    emirates się ostatnio ewakuował slajdami.

    > Nie za duza odpowiedzialnosc? A jak wybuchnie?

    A ci saperzy to jak tam wejdą. Zresztą spora część alarmów bombowych
    (akurat nie w lotnictwie) kończy się na tym, że... jest po prostu
    ignorowanych. Przyjeżdza policja, informuje zarządcę, że on ma podjąć
    decyzję ale oni rekomendują zignorować i tyle.

    > Niby tak, ale
    > -czesto sa takie akcje?

    W tym roku napewno na okęciu dwie. A terroryści jeszcze rzadziej, to po
    co antyterroryści?

    > Jak raz na 5 lat, to sie przeszkolony zwolni,
    > albo bedzie na urlopie.

    Jednak jakaś obstawa antyterrorystczna dla głównego lotniska kraju by
    się zdała - to przeszkolić każdego antka. I tak kurwa muszą do tego
    samolotu jakoś w razie draki wejść, więc przydałoby się móc te schody
    podstawić.

    > Ciekawe co tam Robert ma na mysli, ze po odczekaniu godziny jest
    > bezpieczniej.
    > Choc w sumie ... moze i jest.

    Obstawiam że albo że był określony czas, albo że w ciągu dodatkowej
    godziny zawinęli dowcipnisia (co o niczym nie świadczy bo też bym w
    razie czego twierdził że to nie ja a tak w ogóle to żartowałem).

    A w ogóle to nie srajcie żarem - jak jest info o bombie to taki samolot
    jest statystycznie bezpieczniejszym miejscem niż każdy inny samolot.
    Samoloty bez ostrzeżenia wybuchały. Po ostrzeżeniu jeszcze żaden nie
    wyleciał w powietrze, więc... najlepiej pokazuje to absurdalność całej
    sytuacji. Gdyby rzeczywiście uważali tą informację za wiarygodną to by
    wylądował w rumunii i wszyscy wylecieli po trapach w niecale 90 sekund.
    Cała afera z tymi schodami wynikała z tego że wszyscy uważali że żadnej
    bomby nie ma, a jednocześnie tym zagrożeniem które uznali za
    nieprawdopodobne usprawiedliwali swoją bierność (co jest bez żadnego
    sensu, bo jakby tam bomba była to co - będziemy tam trzymać ludzi niech
    wybuchną, bo ja schodów nie podstawie?).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 508. Data: 2022-10-31 19:17:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Usiądź. Odpręż się. Pomyśl. Przecież nikt nie wierzy, ze tam jest bomba.
    > To co mają zrobić? Co zrobić, by polepszyć wykrywalność nieistniejącej
    > bomby?

    Skoro udajemy, że sprawę traktujemy poważnie, to wzywamy poważnych
    saperów, żeby odwalili poważną robotę. A nie 4 krawężników co niby
    sprawdzą budynek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 509. Data: 2022-10-31 19:17:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 15:19, J.F pisze:
    > Oj, to musi byc chyba w poblizu, i musi byc kierowana - nie wiem czy
    > tak prosto. Chyba jednak lepiej z mysliwca.

    Pewnie właśnie dlatego wysyłają myśliwce. Obecnie mamy zagrożenie
    Rosyjskie i podejrzewam, że mamy na wyrzutnikach uzbrojone pocisku
    przeciwlotnicze. Ale tak normalnie, to pewnie OPK pracuje w reżimie
    kilku godzin od uprzedzenia do działania.

    Facet sportowym samolotem w Moskwie wylądował pod Mauzoleum Lenina.

    > Gdzies tam jeszcze sie przewijał wątek, ze taki mysliwiec moze silniki
    > zgasic w samolocie, jak sie ustawi gdzies z przodu i "tlen wypali".
    > Nie wiem ile w tym prawdy

    Też nie mam pojęcie. I to bedzie jakaś procedura? Bo, ze pewnie może to
    jedno. Nie wiem, czy jako pilot myśliwca bym takie rzeczy robił. I tak
    prowadziłoby się to do spowodowania katastrofy, bo samoloty pasażerskie
    raczej nie są specjalistami od szybowania. To prościej i pewniej odpalić
    rakietę.

    > Moze tez turbulencje spowodowac i autopilota wylaczyc, ale to chyba
    > nie jest dobry pomysl, jak zaloga nieprzytomna ... z drugiej strony
    > jak AP dalej bedzie sterowal, to tez nic nie da.

    Moim zdaniem sytuacja z lekka patowa. Zestrzelisz, to zabijesz w
    zasadzie pasażerów. nie zestrzelisz, to poza pasażerami mogą zginąć
    dodatkowo ludzie na ziemi, ale może da się wynegocjować i samolot
    wyląduje i nikt nie zginie.

    --
    Robert Tomasik

  • 510. Data: 2022-10-31 19:19:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 13:49, J.F pisze:

    > A przy jakim czasie przestanie byc gwaltowne?
    > 20h, 20 dni, 20 tygodni, 20 miesiecy ?

    Myślę że raczej pojedyncze godziny. Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić
    budynek przewracający się przez dwa miesiące:P

    > Ale takie zamieszkale, czy puste ruiny?

    Puste raczej. Choć zamieszkałe też są czasem w fatalnym stanie.

    > Cos tam po kawałku spada ... co ciag katastrof,

    To jak spadnie cegła to nie jest to katastrofa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!