  • 351. Data: 2022-10-24 17:43:49
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Oct 2022 00:32:58 +0200, Shrek wrote:

    > Swoje zrobiła, jak okazało się że jednak sprawy się pod dywan zamieść
    > nie da,

    > Nie umorzyli dzięki pisamkom

    Trudno powiedziec - sam widzisz, ze biegli bywaja nierychliwi :-)

    > No prawomocnie.

    Ale moze i druga kasacja w toku :-(

    J.

  • 352. Data: 2022-10-24 18:16:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2022 o 17:43, J.F pisze:

    > Ale moze i druga kasacja w toku :-(

    Chyba nie da się drugiej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 353. Data: 2022-10-24 18:28:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Oct 2022 18:16:52 +0200, Shrek wrote:

    > Chyba nie da się drugiej?

    RPO jedną, adwokaci drugą, lub 4, bo kazdy swoją, prokurator trzecią
    czy nawet szóstą :-(

    J.

    P.S.
    https://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/smierc-igora-stac
    howiaka-a-excited-delirium/6sspfql

    Wierzyc, nie wierzyc?
    A ile mozna zarobic na wybielaniu policjantow?

    Bo jedno to chyba trzeba przyznac - taser nie zostawia wyraznych
    sladow spowodowania smierci, wiec co wpisac w opinie?

    J.

  • 354. Data: 2022-10-24 19:07:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2022 o 18:28, J.F pisze:

    > RPO jedną, adwokaci drugą, lub 4, bo kazdy swoją, prokurator trzecią

    Ale to nie jest tak, że każdy wniosek o kasację to oddzielna sprawa
    kasacyjna. Podobnie jak w apelacji - może niezależnie ile wniosków
    wpłynie sprawa jest jedna.

    > czy nawet szóstą :-(

    Ale że jak?

    > P.S.
    > https://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/smierc-igora-stac
    howiaka-a-excited-delirium/6sspfql

    > Wierzyc, nie wierzyc?

    "Dla prokuratury w Poznaniu, która prowadziła śledztwo, najważniejszą
    opinią w sprawie okazała się ta, którą wydał trzeci zespół. Czyli biegli
    z Łodzi pod kierownictwem prof. Jarosława B. Nigdy nie widzieli i nie
    badali ciała Igora Stachowiaka. Nie doszukali się związku między
    działaniem policjantów a jego śmiercią."

    Jarosław B, z łodzi? Już gdzieś to nazwisko widziałem... w innej sprawie

    "Jednak prokurator Wojciech Zimoń oparł się na innej opinii, wydanej
    przez prof. Jarosława B. (biegły ma postawionych kilka zarzutów karnych
    - red.) z Łodzi i jego zaufaną współpracowniczkę dr Annę Smędrę. Oboje,
    wbrew ocenom innych ekspertów, które pojawiały się na różnych etapach
    sprawy, przekonywali, że człowiek z przestrzeloną szyją i z kulą w
    głowie może jeszcze stawiać czynny opór i szarpać się z policjantem.
    Prokurator uwierzył w tę wersję."

    Ktoś jeszcze ma wątpliwości że to człowiek na usługach władzy do
    zamiatania wpadek policjantów? Nie zdziwiłbym się jakby to robił dla
    idei i awansów. Ciekawe ile takich spraw ma na koncie. Kurwa - niech mi
    jeszcze raz ktoś wspomni o zasadzie zaufania obywatela do państwa - z
    jebaną mafią jest uczciwiej:(

    > Bo jedno to chyba trzeba przyznac - taser nie zostawia wyraznych
    > sladow spowodowania smierci, wiec co wpisac w opinie?

    Porażenie prądem też nie, a jednak jak się nagra jak elektryka prąd
    pierdolnie na kamerze a potem elektryk jest martwy to nikt nie
    zastanawia czy tydzień temu ćpał amfę i jaki to miało wpływ na przepływ
    elektronów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 355. Data: 2022-10-24 19:53:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale ja poyżej w zasadzie nie o tym. Ja o tym, jakie motywy miałyby
    > kierować drobnym złodziejaszkiem, że chciałby w czasie przesłuchania
    > zabrać policjantowi broń?
    Równie dziwne, jak to, co miałoby kierować policjantem strzelającym do
    świadka.
    --
    Robert Tomasik

  • 356. Data: 2022-10-24 19:55:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale mogą też występować siły ścinające

    Czy ja gdziekolwiek pisałem, ze nie występują siły ścinające, albo że
    się na to nie liczy konstrukcji? Kolejny raz sobie coś ubzdurałeś, a
    teraz z tym ofiarnie walczysz. Ja jedynie zwracam uwagę, że ścinanie w
    połączeniu śrubowym budynku jest nierozerwalnie powiązane z
    przemieszczaniem się elementów konstrukcji. A budynek nie na darmo
    nazywany bywa nieruchomością.

    --
    Robert Tomasik

  • 357. Data: 2022-10-24 19:57:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2022 o 06:02, Shrek pisze:

    > Możesz wskazać na przykładzie rysunku, na który się powołujesz w którym
    > kierunku jest ona rozciągana?

    W kierunku poosiowym dla śruby. Ona ma ściskać te elementy, a naprężenie
    ma przenosić tarcie pomiędzy nimi.

    --
    Robert Tomasik

  • 358. Data: 2022-10-24 19:59:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2022 o 08:28, Kviat pisze:
    > Jak się będą ruszały, to też nie będzie ścięcia, gdy to ruszanie
    > zostanie uwzględnione w obliczeniach.
    > Właśnie po to robi się połączenia śrubowe, aby nie było na sztywno i
    > mogło się ruszać.

    Zwłaszcza przy budowie hal wystawienniczych popularną praktyką bywa ich
    ruszanie się na połączeniach śrubowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 359. Data: 2022-10-24 20:09:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2022 o 11:44, J.F pisze:
    > Ruszenie o 2cm to jeszcze nie katastrofa ?

    To zależy. O ile normy się jakoś nie pozmieniały, to dopuszczalne jest
    ugięcie / przemieszczenie o 1/500 rozpiętości. Czyli dla elementu o
    długości 10 metrów nie. I na takie ugięcia się oblicza konstrukcję.

    Ale to zjawisko miewa przebieg lawinowy. Ścięcie jednej śruby powoduje,
    że o jedną śrubę mniej to trzyma. To tym bardziej nie wytrzymują.
    Ścinana jest kolejna. Przeważnie nie zwiększa to wytrzymałości
    połączenia i konstrukcja zaczyna się rozsypywać.
    --
    Robert Tomasik

  • 360. Data: 2022-10-24 20:10:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przeanalizuj jak standardowo wiesza się półki na ścianie czy szafki w
    > kuchni.

    Sądzę, że tam haki działają na zginanie. Tylko to nie jest połączenie
    śrubowe.

    --
    Robert Tomasik