  • 51. Data: 2008-10-24 09:06:38
    Temat: Re: płatność kartą
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.10.24.08.51.27@rudak.org...

    > wystarczy, że ponosi ryzyko;

    ok, dlaczego to sprzedawca ma poniesc ryzyko, za to ze masz karte z takiego,
    a nie innego banku?

  • 52. Data: 2008-10-24 09:07:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 24 Oct 2008 11:04:31 +0200, Przemek napisał(a):

    > A jak kasa fiskalna się popsuje i sprzedawca nie będzie mógł wystawić
    > paragonu i schować gotówki do kasy i podjąć gotówki z kasy żeby wydać to
    > może wina klienta ?

    Proszę, pisz POD cytatem.
    http://netykieta.pl/41

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 53. Data: 2008-10-24 09:08:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Pierwsze co przychodzi na myśl

    a pierwsze co mi przychodzi do glowy, to jesli nie zastosujesz sie do
    kilkukrotnie tu juz napisanej prosby o to, abys sie nauczyl poprawnie
    cytowac, to zaczniesz w koncu ladowac w kf-ie, jesli wiesz co to znaczy

  • 54. Data: 2008-10-24 09:12:43
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Paź, 11:06, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w
    wiadomościnews:pan.2008.10.24.08.51.27@rudak.org...

    > ok, dlaczego to sprzedawca ma poniesc ryzyko, za to ze masz karte z takiego,
    > a nie innego banku?

    Tylko zazwyczaj problem z połączeniem jest demokratyczny i występuje
    na "na ostatniej prostej" równo dla wszystkich banków i kart, a
    spowodowany jets np. przez pogodę.

  • 55. Data: 2008-10-24 09:21:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tylko zazwyczaj problem z połączeniem jest demokratyczny i występuje
    > na "na ostatniej prostej" równo dla wszystkich banków i kart, a
    > spowodowany jets np. przez pogodę.

    wiec sprzedawca ma ponosic odpowiedzialnosc za to, ze wybrales sobie srodek
    platniczy zalezny od pogody?

    pozatym skoro o tym dyskutujemy, to nie mozemy sie odniesc tylko do jednego
    wyimaginowanego przypadku, musimy wziac pod uwage wszelkie mozliwosci, a
    wlasciwie, niemozliwosci dokonania takiej platnosci

  • 56. Data: 2008-10-24 09:24:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 24 Oct 2008 11:06:38 +0200, szerszen napisał(a):

    > ok, dlaczego to sprzedawca ma poniesc ryzyko, za to ze masz karte z
    > takiego, a nie innego banku?

    Tak jak zawsze w biznesie.
    Podobnie jest np. z zapłatą fałszywym pieniądzem (winy nie ma, strata
    jest), albo podrobioną kartą (no tu można mówić o winie w sprawdzeniu
    karty bądź jej użytkownika).

  • 57. Data: 2008-10-24 09:25:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 10:32
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <4...@f...go
    oglegroups.com>):

    > Sprzedawca nie sprzedaje niczego na kredyt

    Czy tam z odroczeniem... W każdym razie sklep czeka na kasę, więc nie ma od
    razu...

    --
    Tristan

  • 58. Data: 2008-10-24 09:27:35
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Paź, 11:21, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    sc.googlegroups.com...

    > wiec sprzedawca ma ponosic odpowiedzialnosc za to, ze wybrales sobie srodek

    Nie ja wybrałem. On wybrał. Ja tylko przyjąłem jego ofertę wierząc, że
    on jako profesjonalista wie jak to zrobić żeby działało. Podobnie jak
    wierzę i przyjmuję bez pytania, że dach w sklepie się nie zawali,
    regały się na mnie nie przewrócą a w pojemniku z napisem "jogurt" nie
    znajdę oleju silnikowego. Widzisz, prowadzenie biznesu wiąże się z
    wieloma ryzykami ponoszonymi przez sprzedawcę, kwestia połączenia z
    centrum autoryzacji jest tylko jednym z nich.

  • 59. Data: 2008-10-24 09:31:44
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Przemek <p...@g...com> popełnił(a):

    > Witam,
    > Nie miałem takiego problemu, ale na wszelki wypadek chciałbym spytać.
    > Tankuje na stacji benzynowej paliwo. Potem idę płacić i np. okazuje
    > się ze są problemy z płatnością (środki na koncie są) brak
    > połączenia. Przy tankowaniu patrzyłem na dystrybutorach nie było
    > informacji że są problemy z płatnościami z kartą. Nie mam przy sobie
    > gotówki i co wtedy. Paliwa mi przecież nie spuszczą, wina moja nie
    > jest bo zapłacić chcę, a się nie da.
    >
    > Co wtedy robić ?
    > Gdy nie będą chcieli wypuścić ze stacji.
    >
    > Przemek

    Z doświadczenia własnej stacji - procedura jest taka :)
    Jeśli brak jest jakiejkolwiek możliwości zapłaty kartą (terminal,
    telefonicznie) - faktura z odroczoną płatnością na konto (bodajże 3 dni -
    nie pamiętam dokładnie, bo rzaaaadko się zdarzyła sytuacja jak powyżej) +
    formularz/oświadczenie klienta i stacji, że taka sytuacja miała miejsce,
    zobowiązanie do zapłaty i inne itp. rzeczy.
    I tyle. Klient odjeżdża.
    Chyba, że pieniacz - to akurat zależy od osoby przy kasie :)
    Chyba, że stały klient bądź znajomy - na słowo bądź fant :)
    Po co sobie życie nawzajem utrudniać :)

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 60. Data: 2008-10-24 09:32:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Nie ja wybrałem. On wybrał.

    nie, ty wybrales, on tylko daje mozliwosc, jednak wyboru sposobu platnosci
    dokonales ty, on by wybral, jakby to byl jedyny mozliwy, a nie jest

    > Ja tylko przyjąłem jego ofertę

    przyjales oferte, ale idac twoim tokiem rozumowania, rowneiz zagwarantowales
    ze twoj srodek platnosci jest "sprawny"

    > wierząc, że on jako profesjonalista wie jak to zrobić żeby działało

    kiedy do ciebie dotrze, ze ta czesc tak samo jest zalezna od ciebie jak i od
    niego, obaj niemacie wplywu na to czy to zadziala czy nie, obaj rowniez
    "gwarantujecie" ze zadziala

    > Widzisz, prowadzenie biznesu wiąże się z wieloma ryzykami ponoszonymi
    > przez sprzedawcę, kwestia połączenia z
    > centrum autoryzacji jest tylko jednym z nich.

    ulatwienie sobie zycia, poprzez noszenie przy sobie kawalka plastiku zamiast
    gotowki tez wiarze sie z ryzykiem, kwestia polaczenia z centrum autoryzacji
    jest jednym z nich

    czyli jak widzisz kazdy kij ma dwa konce