  • 41. Data: 2024-03-28 20:55:54
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 17:25, J.F pisze:
    > A zobacz ilu nielegalnych imigrantów żyje w UE.

    Zwłąszcza, ze te osoby nie są tu nielegalnie. Jeśli nie popełniają
    przestępstw / wykroczeń, to nikt nimi się nie interesuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 42. Data: 2024-03-28 20:58:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 20:55:54 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Zwłąszcza, ze te osoby nie są tu nielegalnie.

    Ktore - poszukiwane?

    Bo nielegalni też są.

    > Jeśli nie popełniają
    > przestępstw / wykroczeń, to nikt nimi się nie interesuje.

    I nielegalnych to zasadniczo też dotyczy.

    No ale przecież juz samo nielegalne przekroczenie granicy to
    przestępstwo :-P

    J.

  • 43. Data: 2024-03-28 20:59:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 16:51, J.F pisze:
    > Czlowiek w całosci raczej nie przejdzie, bo kawał drzewa też by szkód
    > narobił.

    W całości nie. A w kawałkach? Zresztą nie wiem. Jeśli się przedostanie,
    to raczej nikt tego już nie stwierdzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 44. Data: 2024-03-28 21:02:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 20:48, J.F pisze:

    > No ba - wszyscy o tym wiedzą :-)

    No właśnie...

    > Tylko zaginięcie nie przestępstwo,

    O ile się nie okaże że zaginięcie jest wynikiem przestępstwa. Więc tego
    nie wiesz:P

    > Więc tu tylko szansa taka, ze zaginiony sam sie znajdzie,
    > i nie trzeba będzie papierów wypełniac czy tłumaczyc się w razie
    > wpadki.

    No właśnie jest ryzyko że w razie wpadki trzeba się będzie tłumcyc.
    Zwłaszcza jak pieprzone pismaki wywąchają:P

    > Bo tak ogolnie jest,

    No a czasem tak nie jest i jest fakap. Albo podejrzenie że dobre
    kilkadziesiąt procent śmierci to zbrodnia doskonała:(

    > Ze go w radiowozie trzymano, o ile pamiętam.

    A wcześniej na komisariacie. Zaraz - pod krakowem były dwie sprawy co
    się pismaki przypierdoliły...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-03-28 21:03:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 18:10, Shrek pisze:
    > Ilu? Większość z nich pobiera zasiłki, więc są oznakowani.

    Nie są. Wielu z nich pobiera zasiłki pod różnymi tożsamościami w różnych
    miejscach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2024-03-28 21:10:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 18:47, Shrek pisze:

    > Pewnie dość skutecznie dopóki ktoś nie zechce do jakiejś bazy wpisać. No
    > ale tak czy inaczej to już aktywne ukrywanie się. Tego raczej nie robią
    > ludzie którzy po prostu chcą zerwać kontakty z rodziną >> przyjezdza Ukrainiec do
    nas, dostaje Pesel, płaci podatki,
    > Ukraincy to dość wyjątkowy przypadek chyba a nie reguła. Ale nawet ten
    > pesel żeby dostać to trzeba mieć legalnie przekroczoną granicę czyli na
    > dokument który jest w bazie. No i już tak prosto nie jest.

    W wypadku Ukraińców nikt żadnych dokumentów nie wymagał.

    > Ale jak chce firmę założyć albo ichny nip to też da się na kolekcjonerski?

    Ale gość może się gdzieś zatrudnić "na czarno".

    > Ale w bazie są.

    O jakiej bazie wspominasz?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 47. Data: 2024-03-28 21:13:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 16:49, J.F pisze:
    > Powiat, to juz dosć spory jest. Jesteś chyba w miarę średnim,
    > Warszawa na pewno większa ?

    Wiesz ile "powiatów" jest w Warszawie?

    > A dysproporcja liczb olbrzymia.
    > Albo szukacie zaraz po zgłoszeniu, ale to pewnie tylko pilne
    > przypadki, albo wystarczy obywatela zniechęcic obowiązkiem
    > przyjscia i sprawa się sama rozwiązuje.

    Które nie są pilne?

    > Bo co - robicie w powiecie kilka dziennie aktywnych poszukiwań?
    > Czy tylko "hej patrole, poszukajcie mi Asi Kowalskiej,
    > lat 15, blondynka, ubrana w czerwoną kurtkę".

    Na początku tak to mniej więcej wygląda i jeden patrol ekstra na
    miejsce, by zebrać dane.

    > Bo jak w praktyce wyglądają te poszukiwania,
    > to mielismy niedawno pare przykładów ...

    Nie będę komentował.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 48. Data: 2024-03-28 21:14:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 18:15, J.F pisze:
    > no, informują, że zgodnie z prawem,
    > trzeba przyjść i zgłosic osobiscie.
    >
    > A tu obywatele nie dopełniają obowiązków, i nie przychodzą.

    Nie przychodzą, bo osoba się znajduje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2024-03-28 21:15:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 20:55:42 +0100, Shrek wrote:

    > Jest łatwy bo jak się nie ukrywa to na 99% jest w jakiejś bazie danych
    > pod swoim nazwiskiem. Tylko trzeba zapytać opowiednie organy a one muszą
    > odpowiedzieć.

    Ano - trzeba zapytac odpowiednie organy, dużo ich,
    i w językach obcych,
    czy one tak musza odpowiedzieć, to nie jestem pewny,
    czy łatwo się odnajdzie, to mam wątpliwosci,
    bo polski Zus to się raczej polskim peselem posługuje,
    wiec chyba trzeba pytac w polskim PESEL'u.

    No i po co się wysilać, skoro sobie normalnie żyje, to wcale nie jest
    zaginiony :-)

    > Dlatego pisałem, że to nie najlepszy przykład,

    No ale Słowak pracujący i mieszkający u nas polski pesel musi miec.

    Czy go gdzies będą sprawdzać, czy uwierza w słowacki DO, to nie wiem
    ..

    > Ale żeby dostać ichny pesel zapewne musi się przedstawić dowodem lub
    > paszportem, a te sa już w bazach danych.

    O ile są sprawdzane w tych bazach.

    > Można zrobić dowód na
    > skradzione dane, ale obstawiam że gdzieś się światełko zapali przy
    > składaniu zeznań podatkowych że kowalski ma dodatkowe dochody których w
    > Polsce nie zgłosił...

    O ile trafia te dane za granicę.
    A tego juz raczej SIS nie obejmuje.

    > Generalnie odkąd dowód tożsamości to nie tylko
    > kawałek plastiku a rekordy w bazach to proste już to nie jest i przede
    > wszystkim wymaga aktywnego ukrywania się, a mówimy o kimś kto po prostu
    > wyjechał...

    ciagle jeszcze wymaga to unijnych baz danych, a nie wiem czy są.

    > Zapewne nie w polskiej a europejskiej. Jak się nie zgadza to pewnie się
    > z naszymi kontaktują.

    Co zakłąda, ze wyeksportowaliśmy tę bazę.

    Jest SIS, ale czy tak wszystkich obejmuje ?

    > No skoro na granicy sprawdzają w komputerze to muszą być w bazie danych.

    Moze tylko alerty?

    > Dowody też są w europejskiej bazie, skoro możesz na nie przekraczać
    > granicę w schengen.

    granice wewnętrzne nie mają kontroli,

    > A nawet w schengen na lotnisku sprawdzają.

    Bo to się liczy za zewnętrzną.

    Choc w sumie - przy locie z Warszawy do Paryza tez sprawdzaja,
    a chyba nawet z Warszawy do Gdanska ... moze i są te bazy ...

    > Ale jestem przekonany że ichny zus waliduje sobie numerki z plastiku w
    > bazie. Zapewne w tej samej co straż na przejściach.

    Moze i tak, ale po co im to sprawdzanie?
    żeby składki nie wpływały ?

    > Baza danych?

    O ile jest sprawdzanie.
    Urzednicza Unia dokumentom raczej wierzy.

    > Na potrzeby dyskusji od zawsze. Zresztą wydaje mi się że to dłużej niż
    > od dekady i wejście do schengen wymusza przekazanie dokumentów do bazy
    > danych przez kraj członkowski. Wydaje mi się że nawet w schengen skanują
    > dokumenty na lotnisku, więc muszą mieć bazę danych (choć w sumie jak się
    > zastanowię to taki pewny nie jestem, ale chyba mi zawsze skanowali...

    Wyłapują róznych poszukiwanych, to widać sprawdzają.
    Ale czy baza jest wszystkich, czy tylko poszukiwanych?

    > Sądzę że obcokrajowcom nie dają peseli na piękne oczy.

    No na dokument.

    > Więc raczej sprawdzają.

    Hm ...

    > Jak nie zapomnę to zapytam kolegów zagranicznych jak oni to
    > załatwiali. Ale to potrwa i nie wiem czy będę pamiętał.

    Dokument pewnie musieli okazac.
    A co się działo dalej - nie wiedzą.

    > Albo zalegalizowali albo wyłapią wcześniej czy później.

    No właśnie chodzi o to później.

    A ci nielegalni możliwe, że zaraz prosili o azyl i zasiłek,
    i juz sie robili "legalni".

    J.

  • 50. Data: 2024-03-28 21:17:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 21:14:34 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie przychodzą, bo osoba się znajduje.

    Tak jest.
    I wystarczyło tylko zbyć obywatela na dzień, i się znalała,
    i nie było sprawy.

    Ani żadnych poszukiwań przez policje :-P

    J.