    From: "sundayman" <s...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pęknięta szyba i co dalej ?
    Date: Wed, 18 Jan 2006 11:24:03 +0100

    Witam. Mam takie pytanie;

    Otóż kilka miesięcy temu wymieniłem sobie okna w domu (w bloku) na nowe.
    Wiadomo, zima idzie itp :)
    Zostały założone jakieś 2 miesiące temu. Oczywiście mam fakturę za okna
    itp..

    Wstaję sobie wczoraj rano,patrzę na szybę i mało mnie szlag nie trafił. Na
    największej szybie w pokoju pęknięcie prawie 1m długości.
    Na wewnętrzej szybie, więc nie żaden ptak czy coś... :)
    Zresztą pęknięcie zaczyna się w rogu okna i leci sobie dalej, jedna z części
    pękniętego szkła trochę odstaje, więc myślę, że to kwestia jakiegoś
    naprężenia przy montażu, wczoraj w nocy było zimo...i może dlatego.

    No nic. Oczywiście moja dziewczyna poszła do firmy złożyć reklamację. Pani w
    firmie reklamację przyjęła i stwierdziła że "gdzieś tak w ciągu miesiąca"
    przyjdzie jakiś "ekspert" i oceni, ale lepiej żeby się liczyła z tym, że
    mogą reklamacji nie uznać bo "jak pani udowodni, że to nie pani rozbiła
    szybę"...bo "takie szyby nie pękają".

    No jak to usłyszałem, to myślałem że mnie szlag trafi. Już pomijam fakt, że
    szyba rozbita uderzeniem to raczej chyba wygląda inaczej, ale mniejsza.
    Faktem jest, że szyba pękła sama i nie mam zamiaru się liczyć z "odrzuceniem
    reklamacji".

    Moja dziewczyna zrobiła trochę źle, bo poszła złożyć reklamację "na twarz",
    nie napisała żadnego pisemka...Więc ja złożę to reklamację dziś na piśmie.
    Ale pytanie jest oczywiście - co mogę jeszcze zrobić ?

    pozdrawiam.
    Piotr